Permalänk
Medlem

Tappat en hårddisk i Vista - Hjälp!

Såhär ligger det till..

Jag hade för lite utrymme på C: så jag gick in i "Datorhantering" i Vista och minskade D: för att fylla på C:, men det gick av nån anledning inte. Så jag flyttade tillbaka allt utrymme till D: igen. Stänger av datorn och allt funkar precis som vanligt. 2 dagar senare när jag startat datorn har D: totalt försvunnit. Den finns fortfarnade under "Diskhantering" men inte när jag gå in på Den här Datorn.

HJÄLP, vad kan ja göra för att få tillbaka allt som jag hade på D?

Har testat systemåterställning och det funkade inte..

Fan att man ska hålla på mecka med saker :S

Permalänk
Medlem

det lättaste är om du drar en print screen över diskhanteraren och postar den här, så kommer iallafall jag hjälpa dej. Säkert många andra.

Visa signatur

Låda: Chieftec Aegis Midi. Prolle: intel core 2 E6750 2,67. Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2. Hårddiskar: WDC 320 gb, Samsung Spinpoint 1TB. Grafik: GeCube HD3870x2 1gb.
Såld!

Permalänk
Medlem

Har den en enhets bokstav?
Kan du höger klicka på den och se om det finns mount eller vad det nu kallas för?

I diskhanteraren ser du Hårddisken / Partitionen ser du i 2-3 olika rutor/bilder.
Beroende på var/vilken du höger klickar på får du upp till 2-3 olika menyer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av R_awd:

det lättaste är om du drar en print screen över diskhanteraren och postar den här, så kommer iallafall jag hjälpa dej. Säkert många andra.

Det finns ingen bokstav bredvid C:, det jag undrar.. går det att få tillbaka allt man har på D sedan tidigare? Och hur gör jag för att återfå D?

Tack!

Permalänk
Medlem

högerklicka på 392gb området och ta "ändra enhetsbetäckningar och sökvägar" där skall du kunna tilldela den d:

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk
Medlem

Det du ska välja syns till och med i din bild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elyxiator:

högerklicka på 392gb området och ta "ändra enhetsbetäckningar och sökvägar" där skall du kunna tilldela den d:

Skrivet av panpo98:

Det du ska välja syns till och med i din bild.

Kommer jag få tillbaka allt jag hade på D: sedan tidigare eller är det kört?

Permalänk
Hedersmedlem

Du kommer att behålla det som finns på den

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Nu har du lärt dej något ! (:

Visa signatur

Låda: Chieftec Aegis Midi. Prolle: intel core 2 E6750 2,67. Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2. Hårddiskar: WDC 320 gb, Samsung Spinpoint 1TB. Grafik: GeCube HD3870x2 1gb.
Såld!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Du kommer att behålla det som finns på den

Skrivet av R_awd:

Nu har du lärt dej något ! (:

Det hälpte inte Nu kom detta fel upp. Testade gå in där upp till höger på Fler Åtgärder sedan uppdatera men hjälpte inget.. Vad gör jag nu??

Permalänk
Medlem

Står också att du startar om datorn och försöker igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Står också att du startar om datorn och försöker igen.

Har testat starta om nu men samma error ruta kommer upp. Går det att uppdatera någon annanstans?? Måste få tillbaka det jag hade på hddn

Permalänk
Medlem

bump, ingen som har någon ide? Vad händer om man högerklicka och aktiverar? Har inte datorn i närheten, men stog något om operativsystemet bla bla..

Permalänk
Medlem

testar bumpa denna igen. Ingen som har nått förslag på vad som kan göras för att få tillbaka det som var på D:? Är formatering enda alternativet? Finns det inget extra program man kan testa för att få tillbaka det som det var?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Stort tack!