Permalänk
Medlem

har lovat mig själv att inte handla från Siba men att dom erbjuder denna dator för 7500 är rätt frestande.. vill helst handla den på webhallen eller dylikt.... gahhh blir att bestämma sig under söndagen!

Permalänk
Medlem

Som student så kostar den 7854 på dustin, jag kan tycka att det är värt 350kr att köpa från dustin istället för siba... Hoppas dom justerar ner priset ytterligare när den kommer i lager. Kronan ligger ganska bra mot dollarn nu:)
Jag har väntat på den här datorn alldeles för länge nu så jag hoppas asus levererar.

Ingen som hittat en ordentlig recension på den här datorn?

Permalänk
Medlem

Är också inne på denna laptop, vore perfekt för studierna Vore gött med lite mer input angående ljudnivå tex. Gissar väl på att det blir att åka till någon fysisk butik och klämma lite på den. Dom flesta butiker verkar dock bara ha den silvriga versionen, tycker personligen den svarta ser bättre ut att tala av bilderna.

Permalänk
Medlem

Någon som vet nått om release? börjar bli otålig!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av reactin:

Någon som vet nått om release? börjar bli otålig!

första leveransen bör komma denna vecka, flera nästa vecka

Permalänk
Medlem

Är väldigt sugen på den här laptopen Står och väger lite mellan den och Acer TimlineX 13" men lutar mot denna då jag inte haft spec. goda intryck av Acer innan och att denna är mycket snyggare. Vore trevligt om Inet fick ut ett ex på golvet så att man kan svänga förbi och känna på dom båda samtidigt.

Permalänk
Permalänk

Jahaja, då har man beställt en https://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=597458 då ja

Får hoppas att den är mig trogen lika länge som min förra(Amilo Pa1510)

Blev en usb sticka också

Visa signatur

Stationär: Q9550 @ 3.65MHz, HD5850, Asus P5Q SE, 4Gb DDR2 PC6400 Corsair XMS2, Corsair 550W, Thermaltake TRUE + 3 Noctua NF-P12, Antec 300 med fläktar, 1x 640Gb WD black, 1x 1TB WD Green och nån random DVD-läsare me lightscribe.
Laptop: Trasig strömkontakt(aka dator pajj)

Permalänk
Medlem

Någon som fått hem ett ex? Vore grymt med en liten minirecension.
Har jag uppfattat det rätt att skillnaden mellan modellerna komplett säljer är färgen, batteriet och hårddisken? Står att det är annan processor men på tex Inet säljer dom den silvriga med samma processor för 7999kr.
Jämförelse: Komplett.se

Permalänk
Medlem

Kostar 6995kr nu så jag slängde iväg en order! Mumma!

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Skrivet av Xeter:

Kostar 6995kr nu så jag slängde iväg en order! Mumma!

Slängde iväg en order med det priset igår också. Hoppas den passar mig bra.

Permalänk
Medlem

Värme Oväsen!

Hej alla!

Till er som äger U35JC. Hur mkt låter den? Fläkten? Blir den varm?

Har lite svårt att bestämma mig för om jag ska köpa U35:an eller UL30vt. Känns viktigt att datorn håller sig hyffsat sval och gör lite oväsen av sig medans man surfar, ser på film etc. Jag vet att UL30vt:n vore ett bra val angående detta, MEN tar ju hellre U35JC:n eftersom den är nyare, har lite bättre processor mm och batteri tiden är ju trots allt någorlunda lik UL30VT:n.

Väldigt tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrgrim:

Hej alla!

Till er som äger U35JC. Hur mkt låter den? Fläkten? Blir den varm?

Har lite svårt att bestämma mig för om jag ska köpa U35:an eller UL30vt. Känns viktigt att datorn håller sig hyffsat sval och gör lite oväsen av sig medans man surfar, ser på film etc. Jag vet att UL30vt:n vore ett bra val angående detta, MEN tar ju hellre U35JC:n eftersom den är nyare, har lite bättre processor mm och batteri tiden är ju trots allt någorlunda lik UL30VT:n.

Väldigt tacksam för svar!

Nu har jag bara haft min i några dagar men jag gör ett försök. Skulle inte vilja påstå att den är speciellt högljud eller varm. Sitter jag i mitt rum och ingen annan är hemma och för oväsen så hörs den lite. Det är nästan bara uppfattbart om man gör något så som installera grejer, då ger både fläkten och hårddisken ifrån sig ljud och samtidigt flödar det ut klar mer och varmare luft från fläkten (obvious). I skolan är det inga problem då det alltid är lite bakgrundsljud överallt. Dvs surfning är inga problem men film vågar jag nästan säga att den kommer bli varm och fläkten får arbeta fast det borde inte överrösta högtalarna men kanske blir lite varm att ha i knät.

Kan tillägga att det gäller U35JC-RX040V

Permalänk
Medlem
Skrivet av ri:

Nu har jag bara haft min i några dagar men jag gör ett försök. Skulle inte vilja påstå att den är speciellt högljud eller varm. Sitter jag i mitt rum och ingen annan är hemma och för oväsen så hörs den lite. Det är nästan bara uppfattbart om man gör något så som installera grejer, då ger både fläkten och hårddisken ifrån sig ljud och samtidigt flödar det ut klar mer och varmare luft från fläkten (obvious). I skolan är det inga problem då det alltid är lite bakgrundsljud överallt. Dvs surfning är inga problem men film vågar jag nästan säga att den kommer bli varm och fläkten får arbeta fast det borde inte överrösta högtalarna men kanske blir lite varm att ha i knät.

Kan tillägga att det gäller U35JC-RX040V

Tack för ditt svar!

Det låter ju helt acceptabelt! Vill bara inte ha en laptop lik min gamla Asus A2500D där fläkten går på max oavsett vad man gör.
Nu när komplett säljer U35JC-RX070V (Borde ju inte vara nån större skillnad mot RX040V angående Fläktljud) för 6995:- kanske man borde slå till på en sån istället för UL30VT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrgrim:

Tack för ditt svar!

Det låter ju helt acceptabelt! Vill bara inte ha en laptop lik min gamla Asus A2500D där fläkten går på max oavsett vad man gör.
Nu när komplett säljer U35JC-RX070V (Borde ju inte vara nån större skillnad mot RX040V angående Fläktljud) för 6995:- kanske man borde slå till på en sån istället för UL30VT.

Det skulle jag gjort

Permalänk
Medlem

Bara haft datorn några dagar så har inte hunnit testa den allt för mycket. Undrar om ni har samma problem som mig. Nämligen att högerklicken blir sega, som att det är klibbigt. Bara på min?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Xeter: Är det 070V du har införskaffat dig? Den som komplett säljer för 6995:-
Hur är första intrycket annars av datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av memil:

Xeter: Är det 070V du har införskaffat dig? Den som komplett säljer för 6995:-
Hur är första intrycket annars av datorn?

Det stämmer att det är 070v från komplett.
Har ägt en UL30 tidigare och det är ju ingen direkt kosmetisk skillnad. Prestandan duger och det är lätt att hoppa mellan olika prestandascheman för att spara batteri osv. Var riktigt nöjd med min UL30 så skulle inte köpt denna om jag inte var nöjd. För övrigt tycker jag den är tyst även när den får jobba lite, som i spel t ex.

Enda negativa är väl egentligen den dåliga betraktningsvinkeln, samt i mitt fall, högerklicken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeter:

Det stämmer att det är 070v från komplett.
Har ägt en UL30 tidigare och det är ju ingen direkt kosmetisk skillnad. Prestandan duger och det är lätt att hoppa mellan olika prestandascheman för att spara batteri osv. Var riktigt nöjd med min UL30 så skulle inte köpt denna om jag inte var nöjd. För övrigt tycker jag den är tyst även när den får jobba lite, som i spel t ex.

Enda negativa är väl egentligen den dåliga betraktningsvinkeln, samt i mitt fall, högerklicken.

Känner ingen skillnad mellan vänster- och högerklicken på min iaf, dom känns bra, men jag håller med angående betraktningsvinkeln. Dock sviktar tangentbordet vid vänstra windows-knappen men det stör mig inte mycket. Batteritiden överraskade mig positivt, trodde det skulle vara ~6h i verkligheten men vid lättare användning håller den nog upp mot utsagd tid (om man litar på w7's batterimätare).

Permalänk

Som många av er redan nämnt har jag också märkt att priset på U35JC-RX070V är nere vid 7k!

Ett par frågor bara:

1: Är det en stor skillnad i prestandan jämfört med UL30VT?
2: Är det lika dåligt betraktningsvinkel som UL30VT, som nästan alla tyckte den hade?
3: Har hårdisken "free sensor fall" funktionen? (Dvs, den kmr lyfta skrivarmen från plattan då den känner att datorn är i fritt fall)

4: Stämmer jämförelsen mellan JT modellen och U35JC-RX040V och U35JC-RX070V?
Produktjämförelse hos Prisjakt(Är det endast skillnad på hårdisken och Intel Core i5 520UM processorn?)

5: Sist men inte minst, är det en mkt sämre datorn än en Mac 13" MacBook Pro 13-tumsmodellen. (Betrakningsvinkeln, Firewire, Trådlösa nätverkskortets stabilitet och räckvidd, Bakgrundsbelyst tangentbord samt högtalarna) eller en mkt bättre dator än UL30VT?

Skulle uppskatta om Asus.David med sin kunskap och erfarenhet ärligt skulle kunna svara på samtliga frågor!

Visa signatur

[Antec Sonata III - Antec 500w] - [Intel E8500 3,16Ghz] - [Asus P5Q Pro] - [Gainward HD-4850 512MB GS] - [6gb Corsair TWIN2X 6400C4DHX CL4] - [Intel 730 240GB] - [Seagate IronWolf ST8000VN0022 256MB 8TB] [Seagate 3TB ST3000DM001] - [WD Black 1TB WD1001] - [Seagate 500GB ST3500413AS] - [Seagate 320GB ST3320620A] - [Creative Sound Blaster Live 5.1] - [Logitech Z-906] - [AOC 27G2U] | Oöppnade Samsung 860 Evo 1TB&512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ri:

Känner ingen skillnad mellan vänster- och högerklicken på min iaf, dom känns bra, men jag håller med angående betraktningsvinkeln. Dock sviktar tangentbordet vid vänstra windows-knappen men det stör mig inte mycket. Batteritiden överraskade mig positivt, trodde det skulle vara ~6h i verkligheten men vid lättare användning håller den nog upp mot utsagd tid (om man litar på w7's batterimätare).

Glömde plugga in nätadaptern innan jag gick och la mig igår. Den skulle stå på och tanka ner lite saker över natten var det tänkt. Nu när jag vaknade hade jag 40% kvar av batteriet, 9 timmar senare. Iofs, var ju bara wlan igång. Skärmen var avstängd givetvis. Betydligt bättre än när jag gjorde samma misstag med en netbook som skulle ha 6h. Den klarade bara 4h innan den hade stängts av.

För att svara på AshyStyle. Kan svara lite lätt på 1,2&5
1.I stort sett ingen skillnad vid vanligt kontorsarbete. Men vid tyngre applikationer, unrar, ps, spel, så tycker jag laddtider och flytet är betydligt bättre än min gamla UL30.
2. Ja, skärmen är lika dålig. Tyvärr
5. Macarna är fina, så om du bara ska surfa och köra lite kontorsarbete så är det en väldigt bra dator. Inte ägt nya 13", men haft en äldre modell, så kan inte tänka mig att det blivit till det sämre!

Edit:skrev helt fel på punkt 1

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Även jag funderar på U35Jc, men funderar även på N82Jv som är lite annorlunda.
Vilken är mest framtidssäker?
Om jag vill peta in en SSD - är någon modell bättre lämpad än den andra?
Är det stor skillnad mellan grafikkorten 310m och 335m?
Jämförelse: Produktjämförelse hos Prisjakt

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Även jag funderar på U35Jc, men funderar även på N82Jv som är lite annorlunda.
Vilken är mest framtidssäker?
Om jag vill peta in en SSD - är någon modell bättre lämpad än den andra?
Är det stor skillnad mellan grafikkorten 310m och 335m?
Jämförelse: Produktjämförelse hos Prisjakt

N82Jv har usb3 samt en esata-port, och ett bättre grafikkort.
U35Jc har lite större hårddisk och lite bättre processor

Grafikkortet är ungefär lika bra som ett hd5650. Dvs, klarar bf2, metro2033 osv. Dock på lägsta möjliga inställningar. Mw2, SC2 kan nog köras på lite högre inställningar.

Lika enkelt att byta SSD i de båda. N82Jv är 0,5kg tyngre också. Sen vet jag inte vilket batteri som medföljer och hur lång batteritid det har.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack för synpunkter. Det är bra specar för <7k för bägge alternativen, synd att Asus inte prioriterar skärmarna. Sitter på en Vaio från -06 idag och är lite bortskämd med premiumskärm, så det känns som om man behöver nästan gå upp till femsiffrigt för att få en schysst skärm. Får starta en ny tråd gällande skärm helt enkelt.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk

Hejsan!

Jag ser att det enda märkbara skillnaden mellan 040 och 070 versionerna är batterin. 070V har nämligen 5600 mAh batteri som enligt specs ska klara 2 timmar längre. Hur bra stämmer dessa tider? Och skulle man kunna byta batterin i 040V mot en 5600 mAh (när livslängden på det gamla har gått ut vill säga) för att öka prestandan?

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alcoholica:

Hejsan!

Jag ser att det enda märkbara skillnaden mellan 040 och 070 versionerna är batterin. 070V har nämligen 5600 mAh batteri som enligt specs ska klara 2 timmar längre. Hur bra stämmer dessa tider? Och skulle man kunna byta batterin i 040V mot en 5600 mAh (när livslängden på det gamla har gått ut vill säga) för att öka prestandan?

Större hårddisk i 070 samt bättre batteri. Batteriet går att byta ut till ett 5600.
Tycker min batteritid håller vad den lovar. Med wlan och låg ljusstyrka håller den i ca 9 timmar för mig. Går säkert att optimera för bättre batteritid, inget jag gjort dock.

Synd att dom höjt priset på 070 med en lax.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Xeter:

Glömde plugga in nätadaptern innan jag gick och la mig igår. Den skulle stå på och tanka ner lite saker över natten var det tänkt. Nu när jag vaknade hade jag 40% kvar av batteriet, 9 timmar senare. Iofs, var ju bara wlan igång. Skärmen var avstängd givetvis. Betydligt bättre än när jag gjorde samma misstag med en netbook som skulle ha 6h. Den klarade bara 4h innan den hade stängts av.

För att svara på AshyStyle. Kan svara lite lätt på 1,2&5
1.I stort sett ingen skillnad vid vanligt kontorsarbete. Men vid tyngre applikationer, unrar, ps, spel, så tycker jag laddtider och flytet är betydligt bättre än min gamla UL30.
2. Ja, skärmen är lika dålig. Tyvärr
5. Macarna är fina, så om du bara ska surfa och köra lite kontorsarbete så är det en väldigt bra dator. Inte ägt nya 13", men haft en äldre modell, så kan inte tänka mig att det blivit till det sämre!

Edit:skrev helt fel på punkt 1

ok, så som jag har förstått är U35JC-RX070V lika bra och ännu bättre när man belastar den.
Men hur är skärmen..? jag har bara läst då folk skrivit att de inte tycker om skärmens betratningsvinkel osv..

Vad använder du din bärbara till?
Är du nöjd med ditt köp?

Visa signatur

[Antec Sonata III - Antec 500w] - [Intel E8500 3,16Ghz] - [Asus P5Q Pro] - [Gainward HD-4850 512MB GS] - [6gb Corsair TWIN2X 6400C4DHX CL4] - [Intel 730 240GB] - [Seagate IronWolf ST8000VN0022 256MB 8TB] [Seagate 3TB ST3000DM001] - [WD Black 1TB WD1001] - [Seagate 500GB ST3500413AS] - [Seagate 320GB ST3320620A] - [Creative Sound Blaster Live 5.1] - [Logitech Z-906] - [AOC 27G2U] | Oöppnade Samsung 860 Evo 1TB&512GB

Permalänk
Medlem

Eftersom 070 har en bättre processor, flyter saker och ting på bättre naturligtvis.
Skärmen är helt okej, men kunde varit bättre. Jag har ofta min i knät eller på bordet och ser sällan skärmen från sidan. Så för min del är det väl inget störande moment.

Använder datorn framförallt som htpc. Spelar upp blurayfilmer flera gånger i veckan. Annars är den alltid med när jag är på resande fot, för att kunna svara på mail, slösurfa, glo film, ladda ner diverse saker.

Du var inne på en mac 13,3". Om du inte ska spela upp film eller spela(mindre krävande spel) så skulle jag välja macen om nu ekonomin tillåter. Den har bättre byggkvalité och känns mer gedigen. Man får ju tyvärr betala ett överpris för att vara lite "flashigare", om du förstår vad jag menar. Hoppas man inte får något påhopp av någon pc-fanatiker. Jag äger ju trots allt ingen mac

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Xeter:

Större hårddisk i 070 samt bättre batteri. Batteriet går att byta ut till ett 5600.
Tycker min batteritid håller vad den lovar. Med wlan och låg ljusstyrka håller den i ca 9 timmar för mig. Går säkert att optimera för bättre batteritid, inget jag gjort dock.

Synd att dom höjt priset på 070 med en lax.

Det låter lovande. Just därför kretsar tankarna kring 040 då den är rätt mycket billigare.

Jag har inte hängt med på datormarknaden de senaste 2-3 åren så jag måste ställa ytterligare en dum fråga. Dessa nyare ultraportabla saknar CD/DVD-ROM, hur klarar man sig utan det när det kommer till installation av OS? Använder man USB sticka? Hur går det till i så fall, kortfattat, om man har Windows som en "installationsfil" på burken? Lägger man över filen bara? Jag är lite skeptisk till det här då Windows brukar knappt gå att installera i "old fashioned way", det vill säga från skiva.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alcoholica:

Det låter lovande. Just därför kretsar tankarna kring 040 då den är rätt mycket billigare.

Jag har inte hängt med på datormarknaden de senaste 2-3 åren så jag måste ställa ytterligare en dum fråga. Dessa nyare ultraportabla saknar CD/DVD-ROM, hur klarar man sig utan det när det kommer till installation av OS? Använder man USB sticka? Hur går det till i så fall, kortfattat, om man har Windows som en "installationsfil" på burken? Lägger man över filen bara? Jag är lite skeptisk till det här då Windows brukar knappt gå att installera i "old fashioned way", det vill säga från skiva.

Det går hur enkelt som helst! Mycket sällan jag har behov utav skivor. Förutom när man ska bränna ut musikskivor till bilen. Då använder jag min stationära.

Sweclockers själva gjorde en guide här för någon vecka sedan. Kort och gott: Du laddar ner ett program, där du väljer din "installationsfil" och trycker på kör. Sen formaterar programmet din usbsticka och slänger in win7 eller vad det nu är för operativsystem du vill ha.

Ta en titt på länken nedan. Finns även video.
http://www.sweclockers.com/artikel/12825-installera-windows-7...

Visa signatur