Nytt Chassi: Cooler Master HAF X vs NZXT Phantom eller.. vad?

Permalänk

Nytt Chassi: Cooler Master HAF X vs NZXT Phantom eller.. vad?

Shenna boys
Jag sitter och har lite beslutsångest.. det är så att jag är ute efter ett nytt chassi till min dator, och jag ska få plats minst 2 radiatorer i den ska bygga ny vattenkylning hade jag tänkt.. som ska kyla i princip allting.. det chassiet jag har nu är ett helt ombyggt Sharkoon Rebel 9 som jag fått bygga vattenkylningen ovanpå och gjort om hela lådan med slipad sidan och nitat fast plexi osv såhär ser det ut:

Men chassiet är så extremt trångt innuti får knappt plats har tryckt ihop allt.. därför jag fick bygga vattenkylningen ovanpå med haha... men iallafall nu så vill jag ha riktiga grejjer = ett bigtower med nya radiatorer och vattenblock och pumpar osv.. och chassiet måste vara snyggt! Jag har spanat in dessa två:
Cooler Master HAF X

Komplett.se - Cooler Master HAF X Big Tower Svart

och
NZXT Phantom

Komplett.se - NZXT Phantom Big Tower Svart

Vet inte vilken av dem jag vill ha, Phantomen är riktigt snygg men frågan e om jag får plats med vattenkylningen i det, och vet inte heller hur det är med HAF X'en ..
Det jag helst hade velat ha var ett chassi som var tvärtomvändt alltså vet inte vad det heter men så att man vrider moderkortet uppochner på nåt vänster så att grafikkortets ovansida syns istället för undersidan.. hade vart mycket snyggare när man slänger på vattenblock osv!

Nån som har tips på lådor som jag beskrev ?
Undrar du nåt så bara fråga på..

Rösta gärna ovan !

Visa signatur

AMD PHENOM II 965BE @ 4100 MHz & (NB/HT @ 2600 Mhz) http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1013703(Vattenkyld) || ASUS 790FX M3A32-MVP DELUXE WIFI | 8GB CORSAIR XMS RAM @ 800 Mhz | Powercolor HD5870 PCS+ 1GB || 6x HDD's 360 GB/360 GB Seagate Barracuda's in RAID 0 and 1TB/1TB Western Digital Caviar "Green" & 2TB/2TB Samsung Spinpoint | Windows 7 - 64-Bit Ultimate.

Permalänk
Medlem

Tror HAF X är överlägsen i vattenkylningsmöjligheterna. Vet vad du menar och inte sett andra chassin än OEM-chassin ha sådant tyvärr vad jag kmr ihåg vid skrivande stund. Silverstone har ju chassin som dom roterat moderkortet 90grader på dock.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Skrivet av scoorch:

Tror HAF X är överlägsen i vattenkylningsmöjligheterna. Vet vad du menar och inte sett andra chassin än OEM-chassin ha sådant tyvärr vad jag kmr ihåg vid skrivande stund. Silverstone har ju chassin som dom roterat moderkortet 90grader på dock.

Heh okay.. mer plats menar du då? eller?
Jag har sett dom från Silverstone men dom "90 graders lådorna" tycker jag verkar lite knäppa.. med alla sladdar upp i toppen och värmen från grafikkortet och sådär lite "hmm" på det.
Hittade ett exempel på hur jag hade velat att chassiet ska vara, dock ful låda men man ser iallafall skilldnaden:

Visa signatur

AMD PHENOM II 965BE @ 4100 MHz & (NB/HT @ 2600 Mhz) http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1013703(Vattenkyld) || ASUS 790FX M3A32-MVP DELUXE WIFI | 8GB CORSAIR XMS RAM @ 800 Mhz | Powercolor HD5870 PCS+ 1GB || 6x HDD's 360 GB/360 GB Seagate Barracuda's in RAID 0 and 1TB/1TB Western Digital Caviar "Green" & 2TB/2TB Samsung Spinpoint | Windows 7 - 64-Bit Ultimate.

Permalänk

Det blir nog NZXT Phantom lådan! Tack dem som röstat osv
Men nu till ett annat mindre problem, någon som kan hjälpa mig hitta en butik(hemsida) som har denna lådan i svart färg i lager? verkar vara slut där jag kollat iallafall

Edit: Beställde från JME dom verkade få in lådan snabbast..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hejsan, har också tanken på att köpa ett Phantom, kan du som har det säga ifall det är lika mycket plats att bygga i som det låter/ser ut att ska vara? Typ hur långt grafikkort får man in i det??

Visa signatur

Samsung S23A700D 23" 3D / NZXT Phantom / AMD Phenom II X6 1055T / Corsair 4gb DDR3 1600 MHz / Gigabyte GA-870A UD3 / Gigabyte GeForce GTX 470 SOC / Thermaltake Toughpower 1000W / 2 tb Seagate HDD / 80 gb Intel SSD / Razer Lycosa / Razer Lachesis / Creative Megaworks THX 550

Permalänk
Avstängd

Phantom är snyggt, har bra byggmöjligheter, inbyggd smart fläkthastighetskontroll och as bra luftkylning! Väger inte 20 kg heller, funkar därför för LAN :]

Båda har nog likvärdiga vattenkylningsmöjligherer, om inte phantom har lite bättre.

Permalänk
Medlem

haf x BÄST visst det väder mer me so what den har hjul bättre vattenkylnings möjligheter bättre luftkylning! Du komer aldrig ha några som hälst problem med plats i det gudomliga haf x det är et självklart och billigt val!