Permalänk

Alternativ till spotify?

Tycker om linux mer än windows men eftersom spotify inte finns så använder jag windows för tillfället (har fortfarande linux kvar på datorn). Har prövat Grooveshark men det är inte riktigt vad jag är ute efter...
Vill ha ett program inte en hemsida på internet!

Permalänk
Medlem

Kör Spotify genom Wine.... Står hur du gör på deras hemsida

Visa signatur

Workstation: | Gigabyte GA-P55-UD3 | Intel Core i5 4.0GHz | Nvidia 240GT Zone Edition | Chieftec Super Series 650W | Seagate Barracuda 7200.12 500GB | Fractal Design Define R2 | Ubuntu 10.10 |

Permalänk
Medlem

Det finns spotify för linux har jag för mig.
Previews - Spotify

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Installera "wine" i din distribution, sen installerar du Spotify. Funkar klockrent för mig, under Ubuntu och senaste wine (1.3.5).

Spotify för linux (alltså den som är gjord för linux) fungerar inte helt bra än, och först och främst måste du ha betalversionen för Spotify. Fungerar alltså inte med Free.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk

Har försökt det men det står bara då att spotify installeraren inte tillåts att köras för att förhindra virus..

Permalänk
Medlem

Det finns en native klient till linux, alternativt fungerar det ypperligt med wine. Så det är bara att köra.
Kör du native för linux måste du köra premium dock, glöm inte det.

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem
Skrivet av Basketnisse:

Har försökt det men det står bara då att spotify installeraren inte tillåts att köras för att förhindra virus..

Det dar later valdigt konstigt. Inget Windows-virus skulle fungera i en Linux-miljo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Can0n:

Det dar later valdigt konstigt. Inget Windows-virus skulle fungera i en Linux-miljo

Bullshit,
Wine är mer kompatibel med windows än någon windows version är, dvs man har stöd mer stöd för APIerna från samtliga versioner tillsammans.

Det finns gott om virus som fungerar med Wine precis som vilka andra windows program.

Anledningen varför den där varningen kommer är att filen inte har attributen +x, dvs den är inte exekveringsbar. Högerklicka på den nerladdade filen, välj Egenskaper/Rättigheter/Kör|Tillåt körning av filen som ett program.

Permalänk
Inaktiv

Previews - Spotify

Kostar 49:- i månaden... Klarar man med vilket bidrag som helst.

Permalänk
Medlem

Du kan använda hemsidan Grooveshark - Listen to Free Music Online - Internet Radio - Free MP3 Streaming. Det är nästan exakt som Spotify.

Permalänk
Medlem

Soundcloud.com är också helt ok.

Visa signatur

[Fractal Design R3 Black ][ AMD Phenom II x4 965BE (Coolermaster Hyper 212 plus) ][ Asus M4N98TD EVO ][ Nvidia Gigabyte GTX460 OC version ][ 4gb Corsair RAM ][ Corsair VX 550w ][ Razer naga mus ][ Razer BlackWidow mechanical keyboard][ Corsair HS1 Headset ][ Steelseries QcK Worgen edition musmatta ][ LG TFT 22" WIDESCREEN W2261VP-PF]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tocaj:

Sen skrev han att han också provat groovershark men inte gillade det.

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

Det funkade inte genom wine för mig, det var något annat program
Körde på kubuntu då, eller vad det heter

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Basketnisse:

Har försökt det men det står bara då att spotify installeraren inte tillåts att köras för att förhindra virus..

Jo det beror på att man lagt in en spärr i exe-filer eftersom det är så mycket junk överallt......
(omdiskuterad sådan om det behövs)

Hursomhelst så högerklickar man bara på spotify-filen och egenskaper, sedan rättigheter-fliken och och bocka i att göra den körbar.

Sen är det bara att dubbelklicka som i Windoooze....

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Schrimp:

Installera "wine" i din distribution, sen installerar du Spotify. Funkar klockrent för mig, under Ubuntu och senaste wine (1.3.5).

Spotify för linux (alltså den som är gjord för linux) fungerar inte helt bra än, och först och främst måste du ha betalversionen för Spotify. Fungerar alltså inte med Free.

Vad är det som inte fungerar i native-varianten? Har kört den i typ en månad nu, och det enda jag märkt är att volymraden inte fungerar. Men vem använder den när man bara kan skrolla i panelen?

Permalänk

Har fått igång spotify genom wine men låtarna kan inte spelas upp... Det står att dom spelas men "tiden som är kvar" av låten står still och det kommer inget ljud. Vad kan det bero på?

Permalänk
Medlem

Har du premium kan man även köra spotify genom terminalen. Googla despotify. För mig funkar de bra genom wine

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Basketnisse:

Har fått igång spotify genom wine men låtarna kan inte spelas upp... Det står att dom spelas men "tiden som är kvar" av låten står still och det kommer inget ljud. Vad kan det bero på?

Du får ställa in Emulation på Hardware Acceleration under Audio-fliken i Wineconfig.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

som många andra skrivit så funkar de bra med spotify genom wine här är linken till deras hemsida som förklara hur du gör Spotify in Wine - Spotify dock efter läste jag bara de du skrev längst up och de står inte vilket linux du gör men här är för ubuntu som jag tror de flesta kör som använder liux kör.

Visa signatur

Смерть -это решение всех проблем. Нет человека - нет проблемы
Comp1: Ubuntu 16.04 Comp2: Arch Linux
Comp3: Ubuntu Server 16.04 Comp4: Centos 6.5
Comp5: Linux mint 16 Comp6: Raspberry pi (olika OS hela tiden)
Phone: Motorola Google Nexus 6

Permalänk
Skrivet av Mejarn1989:

som många andra skrivit så funkar de bra med spotify genom wine här är linken till deras hemsida som förklara hur du gör Spotify in Wine - Spotify dock efter läste jag bara de du skrev längst up och de står inte vilket linux du gör men här är för ubuntu som jag tror de flesta kör som använder liux kör.

Har prövat. Gick inget vidare...

Skrivet av Jilted82:

Du får ställa in Emulation på Hardware Acceleration under Audio-fliken i Wineconfig.

Ursäkta men va? (kör på svenska o.o)

EDIT: Nu står det "There is a problem with your sound card. Spotify can't play music" har försökt ändra alla ljudinställningar men inget tycks fungera.

Permalänk
Medlem

För mig funkar inte spotify i wine så bra längre. Sedan några månader tillbaka så är det långsammare än sirap. Tar typ 5s att byta låt mm. Någron annan som har samma problem, eller vet vad det beror på och hur man fixar det?

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Ett tag använde jag Jotify (en Spotify-klient framtagen i Java) och det fungerade Riktigt bra! Nu har dock Spotify-teamet uppdaterat sin klient ett par ggr och i samma veva gjort Jotify inkompatibel, tyvärr.

En intressant iakttagelse är att jag aldrig kört premium, men det fungerade bra med Jotify ändå.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Musik hören, Musik entdecken und Musik teilen | simfy - Deine Musik. Immer und überall. har dock inte provat, kör numera enbart grooveshark eftersom det kräver varken registrering eller installation av program

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD