Tja! Skaffade mig för ett par dagar sedan en Iphone 3gs. Köpte den av en kompis.
Telefonen är operatörlåst till telenor och jag undrar om man kan få bort operatörlåset så ja kan använda mitt tele2 kort istället? Skulle även vilja jailbreaka men fattar inte riktigt hur man skall gå tillväga? Skulle bli riktigt tacksam om någon kunde hjälpa mig!
Hej, (lånar tråd) jag har exakt samma problem och behöver hjälp med detta. Har ios 4.1 och jag har försökt allt men ingen lycka, vet någon hur man låser upp (från 3) så man kan använda tele 2?
Hej, (lånar tråd) jag har exakt samma problem och behöver hjälp med detta. Har ios 4.1 och jag har försökt allt men ingen lycka, vet någon hur man låser upp (från 3) så man kan använda tele 2?
Alltså behöver ni nedgradera vilket inte är fullt så lätt.
Jag lyckades genom att följa den här guiden : How to Downgrade Your iPhone 3G[S] from iOS 4 to iOS 3.1.3[s]-from-ios-4-to-ios-313
Fast observera att detta var för min Iphone 3g och en nergradering från 4.1 till 3.1.3 men jag tror det kan fungera på samma sätt.
Enklast att testa, men jag tar inte på mig något ansvar
Sen kan ni låsa upp den med tex blakr1n eller likande.
Alltså behöver ni nedgradera vilket inte är fullt så lätt.
Jag lyckades genom att följa den här guiden : How to Downgrade Your iPhone 3G[S] from iOS 4 to iOS 3.1.3[s]-from-ios-4-to-ios-313
Fast observera att detta var för min Iphone 3g och en nergradering från 4.1 till 3.1.3 men jag tror det kan fungera på samma sätt.
Enklast att testa, men jag tar inte på mig något ansvar
Sen kan ni låsa upp den med tex blakr1n eller likande.
Funkade inte, gjorde exakt som det stog men fick något error som man kunde välja att ignorera eller avsluta, valde att ignorera men sedan hände inget efter man använt recboot :/