Permalänk
Medlem

Iphone 3gs

Tja! Skaffade mig för ett par dagar sedan en Iphone 3gs. Köpte den av en kompis.
Telefonen är operatörlåst till telenor och jag undrar om man kan få bort operatörlåset så ja kan använda mitt tele2 kort istället? Skulle även vilja jailbreaka men fattar inte riktigt hur man skall gå tillväga? Skulle bli riktigt tacksam om någon kunde hjälpa mig!

// Jonte

Permalänk

Vilken iOS version har du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av F@|)€r/\/:

Vilken iOS version har du?

Hej, (lånar tråd) jag har exakt samma problem och behöver hjälp med detta. Har ios 4.1 och jag har försökt allt men ingen lycka, vet någon hur man låser upp (från 3) så man kan använda tele 2?

Permalänk
Skrivet av Eldorado:

Hej, (lånar tråd) jag har exakt samma problem och behöver hjälp med detta. Har ios 4.1 och jag har försökt allt men ingen lycka, vet någon hur man låser upp (från 3) så man kan använda tele 2?

iOs 4.1 går inte att låsa upp än.

Permalänk

jailbreakmatrix.com | iPhone/iPod News/Apps/Games/Guides

Kolla där, den kommer uppdateras så fort som du kan låsa upp

Permalänk
Medlem

Alltså behöver ni nedgradera vilket inte är fullt så lätt.
Jag lyckades genom att följa den här guiden : How to Downgrade Your iPhone 3G[S] from iOS 4 to iOS 3.1.3[s]-from-ios-4-to-ios-313
Fast observera att detta var för min Iphone 3g och en nergradering från 4.1 till 3.1.3 men jag tror det kan fungera på samma sätt.
Enklast att testa, men jag tar inte på mig något ansvar

Sen kan ni låsa upp den med tex blakr1n eller likande.

edit: glömde lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dals:

Alltså behöver ni nedgradera vilket inte är fullt så lätt.
Jag lyckades genom att följa den här guiden : How to Downgrade Your iPhone 3G[S] from iOS 4 to iOS 3.1.3[s]-from-ios-4-to-ios-313
Fast observera att detta var för min Iphone 3g och en nergradering från 4.1 till 3.1.3 men jag tror det kan fungera på samma sätt.
Enklast att testa, men jag tar inte på mig något ansvar

Sen kan ni låsa upp den med tex blakr1n eller likande.

edit: glömde lite

Det är bättre att nedgradera till ios 4.0.1 ist då kan man använda jailbreakme.com för jailbreak och får samma funktioner som 4.1

Permalänk
Medlem

Funkade inte, gjorde exakt som det stog men fick något error som man kunde välja att ignorera eller avsluta, valde att ignorera men sedan hände inget efter man använt recboot :/

Permalänk

Har du inte sparat blobs för 3.1.3 för din 3gs så kan du inte nergradera till 3.1.3 tyvärr Med iphone 3g går det dock utmärkt, gjorde det själv idag.

Permalänk
Medlem

Beror lite på gammal eller ny bootrom osv. Men limera1n och greenpois0n jailbreakar ju 4.1. Googla

Angående upplåsning av operatörslåset - ingen aning.

Permalänk
Medlem

limera1n Jailbreak till IOS 4.1 funkar hur bra som helst.
Angående upplåsning så finns det ej något för det ännu, lär väl komma någon gång framöver.

Permalänk
Medlem

Jo jag vet att limera1n funkar fint, det är bara upplåsning som inte funkar får vänta tills dom släpper det, tack