Nya Dell Studio XPS17 - bra pris?

Permalänk
Medlem

Nya Dell Studio XPS17 - bra pris?

Tjena, synpunkter på den nyss släppta Studio XPS17 från Dell??
Plockade ihop ett paket med rabatt +10% till. 10566:- för nedanstående. Okej pris eller...?
Något annat i samma prisläge att välja på om man har belyst tangentbord som krav?

Studio Xps17(N00XL705)

Systemkomponenter
Studio Xps17(N00XL705) Antal 1

Intel® Core™ i5-560M (2.66 GHz,3M), Geniune Windows® 7 Home Premium, 64bit, Swedish Enhetspris 13497,00 kr

! Få 1757 Kr rabatt !
Giltig till den 29 oktober 2010 Visa detaljerad information
- 1757,00 kr

Få 10% rabatt!
Giltig till den 3 november 2010 Visa detaljerad information
- 1174,00 kr

Katalognummer: 1212 N00XL705

--------------------------------------------------------------------------------

Modul Beskrivning Visa information
Base Intel® Core™ i5-560M (2.66 GHz,3M)
Operativsystem Geniune Windows® 7 Home Premium, 64bit, Swedish
Minne 4 096 MB 1 067 MHz DDR3 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2 x 2 048]
Tangentbord Internal Swedish/Finnish Qwertz Keyboard
Grafikkort 1GB NVIDIA® GeForce® 435M GT-grafik (Wireless N1000 Card Only)
Hårddisk 1 TB dubbel hårddiskenhet, SATA (2 x 500 GB - 7 200 v/min)
Optisk enhet 8x DVD+/-RW, & Blu-ray Disc™ combo drive (reads Blu-ray Disc™ & writes to CD/DVD
Trådlös anslutning Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
Kablar European 250V Power Cord
Leveransdokument Swedish Documentation
Bundle N11XL705
Standard Warranty 1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Service och Support 1 års begränsad garanti - hämta/lämna-service
Bluetooth Bluetooth Card 3.0
Order Information XPS L701x Order - Sweden
Primary Battery 6-cells primärt litiumjonbatteri, 56 wattimmar
Bärväskor No Carrying Case
Dell System Media Kit XPS L701x Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Färger, mönster och konstnärliga utformningar Anodized Aluminum WLAN Backcover L701X
Accidental Damage Support Ingen olycksskadesupport
Online Backup DataSafe säkerhetskopiering online, 2 GB i 1 år
Theft Protection Solution Computrace LoJack for Laptops, 1yr license - included with your PC
TV Tuner and Remote Control TvTuner Not Included
LCD 17.3" HD+ WLED True-Life (1600x900)
DataSafe Datasafe Local 2.3 Basic
Microsoft-programvara Inget produktivitetsprogram har valts
Protect your new PC McAfee® Security Centre - 15 månaders skydd
Power Supply 130W AC Adaptor
Operating System Recovery Options Resurs-DVD med operativsystemet Windows® 7 Home Premium (64-bitars), MUI

Totalt : 10566,00 kr

--------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Jag blev lite sugen själv fick priset 8k för en simplare modell inkl rabattkoder.. det är nice..

Frågan är om dell håller måttet

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Inga Dell XPS av de nya släppta versionerna har bakgrundsbelyst tangentbord tydligen. Se chatten med Dell kundtjänst:
11/08/2010 11:32:19AM Sessionen har påbörjats med agent
11/08/2010 11:32:19AM Kund: "Hej, jag vill ha bekräftat att nya Dell XPS17 har bakgrundsbelyst tangentbord i alla utföranden?"
11/08/2010 11:32:34AM Agent : “Hej! Nej, det har den inte. Det är bara i USA den har det.”
11/08/2010 11:34:48AM Kund: "Okej, så det går inte ens att få till den modellen?"
11/08/2010 11:35:05AM Agent: “Nej”
11/08/2010 11:35:22AM Agent : “Endast i USA finns det med bakbelyst tangentbord”

Då undrar jag om ni här på forument känner till några 17" laptops runt 10000:- som har belyst tangentbord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LFN:

Inga Dell XPS av de nya släppta versionerna har bakgrundsbelyst tangentbord tydligen. Se chatten med Dell kundtjänst:
11/08/2010 11:32:19AM Sessionen har påbörjats med agent
11/08/2010 11:32:19AM Kund: "Hej, jag vill ha bekräftat att nya Dell XPS17 har bakgrundsbelyst tangentbord i alla utföranden?"
11/08/2010 11:32:34AM Agent : “Hej! Nej, det har den inte. Det är bara i USA den har det.”
11/08/2010 11:34:48AM Kund: "Okej, så det går inte ens att få till den modellen?"
11/08/2010 11:35:05AM Agent: “Nej”
11/08/2010 11:35:22AM Agent : “Endast i USA finns det med bakbelyst tangentbord”

Då undrar jag om ni här på forument känner till några 17" laptops runt 10000:- som har belyst tangentbord?

De på chatten kan man inte riktigt lita på. Ring till in istället och prata med sälj, de brukar kunna styra det mesta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eik:

De på chatten kan man inte riktigt lita på. Ring till in istället och prata med sälj, de brukar kunna styra det mesta.

Jo Dells telesäljare nog de enda säljarna som har koll på sina produkter. De kan allt in i minsta detalj.

Kommer ihåg när XPS 16 var ny och Dell klantat sig så att kombinationen rabattkod och erbjudande gjorde att säljarna gick back om de satte upp köpet i sitt namn. Man blev istället hänvisad till hemsidan där självklart inte önskvärd konfiguration fanns att tillgå.

Permalänk
Medlem

Hur ska man hitta ett telefonnummer till Dell säljarna?? Klickade runt på hemsidan vääldigt länge utan att hitta. Bara en chattmöjlighet som kontaktuppgift!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LFN:

! Få 1757 Kr rabatt !
Giltig till den 29 oktober 2010 Visa detaljerad information
- 1757,00 kr

Få 10% rabatt!
Giltig till den 3 november 2010 Visa detaljerad information
- 1174,00 kr

Om du inte märkt det gäller inga av de där rabatterna längre.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Dell har inga bra priser, jämför man med andra datorer som har samma eller bättre grejjer så är oftast Dell dyrare.

Den här burken kostar 10 papp:
Billigteknik.se : HP dv6-3090 Intel-i7-720QM ATI5650-1GB 6GB 640GB Blt FP Win7

Den är en ANING bättre än delldatorn du tittar på.

Behöver du större skärm så kolla dom här: <b>Bäst <br></b>Högprestanda : Billigteknik.se

Med andra ord, Dell är lite som Apple, man får pröjsa massa extra för märket. Problemet är att Dell inte är nått att skryta med direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Dell har inga bra priser, jämför man med andra datorer som har samma eller bättre grejjer så är oftast Dell dyrare.

Den här burken kostar 10 papp:
Billigteknik.se:HP dv6-3090 Intel-i7-720QM ATI5650-1GB 6GB 640GB Blt FP Win7

Den är en ANING bättre än delldatorn du tittar på.

Behöver du större skärm så kolla dom här: <b>Bäst <br></b>Högprestanda : Billigteknik.se

Med andra ord, Dell är lite som Apple, man får pröjsa massa extra för märket. Problemet är att Dell inte är nått att skryta med direkt.

Mjaaaa, där håller jag inte med dig, har haft bärbara Dell sedan 1999 (tot 4st), min sista Xps fick jag problem med efter 2,5 år efter inköp, 1a arbetsdagen efter mitt tel samtal till supporten var tekniker på plats och bytte ut mändger med delar i datorn, sedan har allt fungerat ok igen, bra support och riktigt driftsäkra datorer äri alla fall lite att skryta med.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eik:

De på chatten kan man inte riktigt lita på. Ring till in istället och prata med sälj, de brukar kunna styra det mesta.

Har fått bekräftat från en säljare på Dell via telefon att inga nya XPS kommer att ha belyst tangentbord på några modeller i Norden! Så tyvärr.
Då är det väl HP:s Envy 17 som kanske ligger bäst till om man vill ha belysta tangenter.

Permalänk
Medlem

Tja eller Asus G53 eller ASUS g73 som har bakgrundsbelyst tbord.. ligger runt 12k i i5 utförande

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Japp, har noterat Asusmodellerna oxå. Dessvärre är jag inte i behov att något spelmonster Tyvärr verkar det inte vara så lätt att hitta bakgrundsbelyst tangentbord på några lite lägre specade laptops. Budgeten är ca 10000:-
Synd att inte N73 från Asus har belysta tangenter, verkar annars fin.