Permalänk
Medlem

Uppgraderings Paket + Grafikkort

Tjena
Jag hade tänkt uppgradera min dator & jag har hittat lite på komplett.
Jag skulle gärna vilja höra med er vad ni tycker.

Bildr.no

Sen undrar jag också hur mycket man kan få för mitt gamla:
Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 3800+ @ 2.01 GHz
Grafik: ATI Raden X1950
Ram: 2gb
Moderkort vet inte än åter kommer senare.

ps. jag har ett cooler master chassi + 550 W nätagg + HDD + DVD Läsare & om jag skulle kunna få hjälp att överklocka processorn av en kompis kan man det då?

Visa signatur

i7 2600K @ 4.0Ghz, ASUS GTX560 Ti DCII TOP, Corsair GS 700W, 8Gb corsair LP

Permalänk
Medlem

Jag skulle låta bli att överklocka processorn om du ska sälja den. Pajar nått så kommer det mest troligen att skyllas på dig oavsett, vidare tror jag du kan få 1-2k din gamla uppsättning men då ska allt omkring medfölja och inte bara delarna säljas för det tror jag du får svårt med.'

Vidare så ser paketet bra ut men du kanske borde satsa på en 6870 ist ? Kostar 500 mer men kommer att ge mycket bättre prestanda.

Visa signatur

🖥️ | Ryzen 3800X | Radeon 6800XT | 32 GB | +3 TB SSD

“Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.” - George Carlin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawac90:

Jag skulle låta bli att överklocka processorn om du ska sälja den. Pajar nått så kommer det mest troligen att skyllas på dig oavsett, vidare tror jag du kan få 1-2k din gamla uppsättning men då ska allt omkring medfölja och inte bara delarna säljas för det tror jag du får svårt med.'

Vidare så ser paketet bra ut men du kanske borde satsa på en 6870 ist ? Kostar 500 mer men kommer att ge mycket bättre prestanda.

Tack men jag undrar om det går att överklocka den nya processor alltså i5

Visa signatur

i7 2600K @ 4.0Ghz, ASUS GTX560 Ti DCII TOP, Corsair GS 700W, 8Gb corsair LP

Permalänk
Medlem

Det skall nog inte vara problem, hittade lite info här: Overclocking Intel's Core i5-750 & i7-870: Overclocking the Core i5-750 - Techgage.

Eftersom du frågar gissar jag att du är lite ny på klockning ? Se till att läsa igen vad du gör noga (finns flera bra guider på forumet och på resten av internet) samt kom ihåg att garantin är förverkad då du börjar pilla på spänningen och klockfrekvenser.

Visa signatur

🖥️ | Ryzen 3800X | Radeon 6800XT | 32 GB | +3 TB SSD

“Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.” - George Carlin