Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Kunde ju inte jag veta, står inte så i din signatur

Näh jag vet srry bytte igår pga att just detta failade xD

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av omii:

Läste detta för er som inte har sett det:

PC community. We are listening and have been working on updates. We have deployed a couple already below, more to come. Stay tuned here.

- GameServers.com has bumped sv_maxrate to 25000 across all servers to reduce lag
- GameServers.com continues to improve official server distribution in various worldwide regions

Regards,
-JD

Jo men det är en bra skillnad på lagg och fryslagg.. Okej, att det laggar till i början av en runda och sen slutar de helt, men frys lag varje minut och de står HELT still i minst 5-6-7-8-9-10 SEKUNDER är INTE okej enligt mig.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av contra:

Ni som laggar kör ni me ssd lr vanlig mekaniskt? Bara undrar för många På steamforum lör me slitna dualcores o vanliga diskar bara en tanke.

det ska inte spela någon roll då man har satt ett minimumkrav på dualcore, och vanlig disk, och ändå så har folk STORA problem att kör detta på datorer som lätt klarar av minimumkraven.

Så en SSD samt en Quad ska du inte behöva för att köra spelet då man har gått ut med att minimum är lägre än detta. det är ospelbart på lägsta inställning och lägsta upplösning.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

fattar inte att alla klagar på fryslagg.. har spelat mp i 7 tim nu och har inte upplevt att det laggat en enda gång.
flyter på hur bra som helst..
var helt klart värt pengarna tycker jag..

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

Har inget med de att göra. Jag har en gammal sunkig HDD som har hängt med sen SATA2 släpptes och har inga problem med lagg.

Och jag har en SSD och jävligt slöa loading times. :/

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av SIR_HanZen:

Jo men det är en bra skillnad på lagg och fryslagg.. Okej, att det laggar till i början av en runda och sen slutar de helt, men frys lag varje minut och de står HELT still i minst 5-6-7-8-9-10 SEKUNDER är INTE okej enligt mig.

Precis som du skriver, det jag och många andra upplever är inte serverlagg utan någonting som tvingardatorn att jobba väldigt mycket.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av prynglez:

fattar inte att alla klagar på fryslagg.. har spelat mp i 7 tim nu och har inte upplevt att det laggat en enda gång.

Jäkla lyx du har xD alla mina polare kör med q6600 eller q9550 ingen av dem har några som hällst problem. men lilla stackars jag har sjuka problem med att det laggar sönder. Men det är nästan bara dubbelkärniga prollar som har problem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

?? Så du spelar inte för storyn utan för att panga?

'

Så har jag alltid kört, hatar alla filmer i alla spel. Vil jag se film så går jag och hyr en. Efter typ 10år så står det, push left mouse button... Vad fan...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av prynglez:

Samma här, men då spelar jag i och för sig på PS3

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har heller inte lagg med datorn i signatur men igår fick jag fryslagg och så bytte jag till en annan server och då var det borta. Hoppas verkligen att rate-uppdateringen fixar till problemet för jag har många vänner med dual core som inte kan vara med och spela pga. lagget avskräcker... Man ska enligt mig inte behöva tweaka ett spel som så många har försökt att göra för att få det spelbart. Då är det SBS hos spelutvecklarna som har lett till att folk laggar. Har de inte TESTAT spelet på en dator med dual core eller?! Borde vara striktare regler för att släppa onlinespel som har många potentiella kunder, åtminstone ha en beta så att de kan fixa till problemen innan release eller försöka göra en realistisk testmiljö där man sitter på en genomsnittsdator med halvtaskig lina för att ens kolla om det funkar. De flesta har inte en SweC-dator runt om i världen!

Och de flesta har heller inte 100/100 Mbit uppkoppling!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AfrooDite:

Fungerar servrarna lika som MW2, att dom går "över" IWnet? Alltså dåligt=)

Nej, IW har inte ens något med detta spelet att göra, dock skulle jag mot min vilja, påstå att Black Ops i nuläget fungerar sämre online för merparten än vad MW2 gjorde när det precis hade släppts, och det med dedikerade servrar (vars frånvaro i MW2 var anledningen till den dåliga kritiken spelet fick)! Ett skämt, om jag får säga mitt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grillmeister:

Har heller inte lagg med datorn i signatur men igår fick jag fryslagg och så bytte jag till en annan server och då var det borta. Hoppas verkligen att rate-uppdateringen fixar till problemet för jag har många vänner med dual core som inte kan vara med och spela pga. lagget avskräcker... Man ska enligt mig inte behöva tweaka ett spel som så många har försökt att göra för att få det spelbart. Då är det SBS hos spelutvecklarna som har lett till att folk laggar. Har de inte TESTAT spelet på en dator med dual core eller?! Borde vara striktare regler för att släppa onlinespel som har många potentiella kunder, åtminstone ha en beta så att de kan fixa till problemen innan release eller försöka göra en realistisk testmiljö där man sitter på en genomsnittsdator med halvtaskig lina för att ens kolla om det funkar. De flesta har inte en SweC-dator runt om i världen!

Och de flesta har heller inte 100/100 Mbit uppkoppling!

Håller med dig till 100% förstår inte hur man kan ha missat nånting sådant här. Helt absurt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Testa detta för er som har ATI!

open up catalyst control center

1.) DISABLE CROSSFIRE!
2.) DISABLE CATALYST AI (in 3D settings)

Call of Duty: Black Ops

Har inte möjlighet att testa just nu.

Permalänk
Medlem

Hur fan får man Theater mode a funka, inga spel hamnar ju där!

Permalänk
Medlem

fungera fin fint för mig just nu, första dagen va helt skit bara gick inte göra nått, hitta knappt servrar men dagen efter de har de fungerat nästan felfritt för mig, har spelade ca 8 timmar de senaste 2 dagarna av de 8 timmar har jag hamnat på 1 server som lagga.
körde klart SP också när jag kände för de

ligger på som minst 50fps när jag spelar (SP och MP) men brukar ligga runt 60-70 normalt, vet ifs inte om mitt crossfire används eller icke har inte pallat kolla, men skulle tippa på de.
Theater mode är cp! jag har ett par spel där nu idag som finns (typ 4 av 40...) aja första dagen har jag 2 matcher i theater mode tydligen, men i båda matcherna var varken jag med och spela, så vette fan o.O man ska kunna binda sitt black ops teather mode så man kan posta filmer den sparar till youtube, prövade men deras sida buggar sönder just nu..

edit: kollade just nu hur mina kort jobbar ca 45-55% så de är som att jag skulle spela med ett kort som jobba 100% då?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Verkar som lagget på servrarna är borta, i alla fall för mig, men fps droppen är fortfarande kvar. Även om 50 är okej, så blir det hemskt när den droppar från 91 till 50. Btw, varför fungerar inte com_maxfps x? Den står ändå på 91?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att testa ikväll om de har justerat maxraten, just frameraten var inget problem för mig igår. Efter lite tweakning fick jag acceptabla 125fps - 1920x1080@120hz.

Men det lär bli en fet första patch

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Men oj vad roligt, laggar fortfarande exakt lika mycket och har testat allting som folk har rekommenderat. Och att dom fortfarande inte har släppt ut någon patch. Jag fattar inte ens hur man kan ha missat en sån här sak. Fattar inte heller att när dom väl får reda på att dom har gjort fel så måste dom väl kunna rätta till det på en gång eller? Det kan väl inte "vara så svårt" att rätta till ett sånt här misstag?

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon10:

Men oj vad roligt, laggar fortfarande exakt lika mycket och har testat allting som folk har rekommenderat. Och att dom fortfarande inte har släppt ut någon patch. Jag fattar inte ens hur man kan ha missat en sån här sak. Fattar inte heller att när dom väl får reda på att dom har gjort fel så måste dom väl kunna rätta till det på en gång eller? Det kan väl inte "vara så svårt" att rätta till ett sånt här misstag?

Ja, det är alltid lätt att fixa problem, oavsett vad det är.

Permalänk
Medlem

Det som är värst är att jag minns i början av utvecklingen hur de skröt med att de hade två separata utvecklingsteam, ett för konsoll och ett för PC, samt splittade teams för SP & MP, vad var teamet för PCn? Ett gäng praktikanter som fick gå loss eller?

Permalänk
Medlem

Fasen... serverbrowsern e ju kass... hittar inte våran server som jag lag i favoriter, hittade den igår, va inne o spelade på den igår med... men idag är den borta från favoriter som jag la till den på och jag hittar inte den i när jag letar bland alla servrar, får upp ca 25 servrar bara, och där uppe står det 25 of 1200 servrar typ... faen, vill ju komma in på vår server där dom andra spelar, den är full med... och jag har ikryssat att den ska visa alla typ av servrar...

Permalänk
Medlem

alltså att spel inte funkar för dualcore är väl inte så konstigt. förr elr senare måste ju folket gå över till nyare prollar för att programen stödjer det, saker o ting uppdateras o blir bättre..kan inte behålla gammal teknik. trist för dom som sitter på dual men det är bara o inse faktan o vara tyst o uppdatera. elr sitter ni med vhs fortfarande o gnäller på dvdn o nu bluray osv?.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixJ:

Det som är värst är att jag minns i början av utvecklingen hur de skröt med att de hade två separata utvecklingsteam, ett för konsoll och ett för PC, samt splittade teams för SP & MP, vad var teamet för PCn? Ett gäng praktikanter som fick gå loss eller?

Har ps3 versionen med... kan säg att det är riktigt buggit och hitta matcher etc där... plus lågupplöst, 960x544 med 2*AA... så det är nog praktikanter till konsollerna med

Permalänk
Medlem

hoppas att dom patchar lagget eller nått, funderar på att köpa det. Måste också säga att jag HATAR deras system för att hitta servrar, jag vill själv välja vilken bana jag ska spela, hade hoppats på att dom skulle fixa det till black ops.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imbraman:

hoppas att dom patchar lagget eller nått, funderar på att köpa det. Måste också säga att jag HATAR deras system för att hitta servrar, jag vill själv välja vilken bana jag ska spela, hade hoppats på att dom skulle fixa det till black ops.

Tycker det var skit bra, men nu kan man leta servrar.. iaf på PC

Tycker black ops är en besvikelse MW2 känns mer som att man är med i gamet.. (syftar ej på lagg)

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Imbraman:

Sortera efter "maps"? så kan du välja din kära bana. Antar att du aldrig spelat med dedikerade serverar förut..

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Sortera efter "maps"? så kan du välja din kära bana. Antar att du aldrig spelat med dedikerade serverar förut..

tjurig kille

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

alltså att spel inte funkar för dualcore är väl inte så konstigt. förr elr senare måste ju folket gå över till nyare prollar för att programen stödjer det, saker o ting uppdateras o blir bättre..kan inte behålla gammal teknik. trist för dom som sitter på dual men det är bara o inse faktan o vara tyst o uppdatera. elr sitter ni med vhs fortfarande o gnäller på dvdn o nu bluray osv?.

men lilla gubben har du inte läst nånting... de har juh till och med satt minimumkraven på en dual core CPU, då skall man kunna spela på en DUAL CORE cpu... som det är nu så är det ospelbart på vilken c2d prolle som finns, jag har en som är LÅNGT över minimum kraven och ändå så laggar det så mycket att spelet blir ospelbart.

Tänker inte vara tyst och uppdatera när man går ut med att man skall klara sig på c2d så ska man det, även om det innebär lägsta grafikinställningar.

Även med de lägsta inställningar 800x600 upplösning och massa tweaks i configen så har jag fortfarande massiva lagg.

Visa signatur

Permalänk

Fan är det bara jag som tycker att man inte får något "flyt" i spelet ? tycker inte att man kan springa tillräckligt snabbt helt enkelt ;/

Permalänk
Medlem

Jag har då bra flyt

Visa signatur

#framtiden