League of Legends, LoL - Inspirerat av DotA

Permalänk
Medlem

Jag verkar vara en av få som skriver något om LoL ibland. Det finns förklarliga skäl. Vissa funktioner är så pissigt dåliga i spelet att det är pinsamt. Surrender t ex, varje gång ens team får sig ett litet bakslag votar alla för surrend, man hinner knappt blinka till. Så FÖRBANNAT irriterande, speciellt när det räcker med att 4 av 5 röstar för. Jag är med andra ord alltid den som aldrig vill ge upp så lätt, förutom när det verkligen är helt solklart att man är körd... då är jag beredd att göra lidandet kort. Men det är sällan man ligger så risigt till.

Ja, nu har jag förstås spelat tre matcher i rad då det slutat på detta vis. Detta bland mycket mer förstör spelupplevelsen för mycket. I långa loppet är det olidligt tamejfan. Synd på ett annars i mitt tycke ett väldigt roligt spel. Inget mer LoL för mig. Nördvreden är klar nu. Peace.

(Sorry att jag bumpar en tråd som ingen bryr sig om ändå, ville bara skriva av mig lite.)

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

@Sayn: Jungla lite så kommer du bli glad igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sayn:

Jag verkar vara en av få som skriver något om LoL ibland. Det finns förklarliga skäl. Vissa funktioner är så pissigt dåliga i spelet att det är pinsamt. Surrender t ex, varje gång ens team får sig ett litet bakslag votar alla för surrend, man hinner knappt blinka till. Så FÖRBANNAT irriterande, speciellt när det räcker med att 4 av 5 röstar för.

Om 4/5 har gett upp så spelar det nog ingen roll vare sig ni surrendrar eller inte. Det lär sluta på samma sätt i vilket fall...
------------------------------------------
De har äntligen laggt till gore nu för alla som tycker lol är barnsligt
Och vladmirs pöl är inte gjord av lera längre

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Memon:

Om 4/5 har gett upp så spelar det nog ingen roll vare sig ni surrendrar eller inte. Det lär sluta på samma sätt i vilket fall...
------------------------------------------
De har äntligen laggt till gore nu för alla som tycker lol är barnsligt
Och vladmirs pöl är inte gjord av lera längre

Det är det som är så tråkigt, att folk ger upp för ingenting. Personligen har jag ganska snålt med speltid om dagarna, därför vill jag gärna få ut så mycket som möjligt av matcherna istället. Medans i princip alla andra ber om att ge upp efter 25 minuter, för de orkar helt enkelt inte städa upp sin egen skit.

Gore, är det någon funktion man själv måste kryssa för? Var inte så observant i går när jag spelade. Vladimirs pöl var har väl aldrig sett ut som lera? Fast det klart, det var väl inte så snyggt animerat.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sayn:

Det är det som är så tråkigt, att folk ger upp för ingenting. Personligen har jag ganska snålt med speltid om dagarna, därför vill jag gärna få ut så mycket som möjligt av matcherna istället. Medans i princip alla andra ber om att ge upp efter 25 minuter, för de orkar helt enkelt inte städa upp sin egen skit.

Gore, är det någon funktion man själv måste kryssa för? Var inte så observant i går när jag spelade. Vladimirs pöl var har väl aldrig sett ut som lera? Fast det klart, det var väl inte så snyggt animerat.

Eftersom att folk ändå hade gett upp vid 25 min (antagligen tidigare) så är det bara bra med surrender funktionen. Vill inte laget vinna så vinner man inte helt enkelt. Jag tycker man borde kunna surrendra tidigare. Men jag tycker att de borde göra om surrender voten så att man skriver om man votar ja / nej istället för att ha en vote bild som tar upp massa plats och är i vägen när man spelar.

På US så har det alltid funnits men EU fick det nu för en vecka sedan. Gissar att det blev fördröjt på grund av tyskarna... Vladmirs pöl var svart innan tror jag nu är den röd likaså resten av spellsen. Det är på automatiskt och man kan inte stänga av det.

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Memon:

Eftersom att folk ändå hade gett upp vid 25 min (antagligen tidigare) så är det bara bra med surrender funktionen. Vill inte laget vinna så vinner man inte helt enkelt. Jag tycker man borde kunna surrendra tidigare. Men jag tycker att de borde göra om surrender voten så att man skriver om man votar ja / nej istället för att ha en vote bild som tar upp massa plats och är i vägen när man spelar.

På US så har det alltid funnits men EU fick det nu för en vecka sedan. Gissar att det blev fördröjt på grund av tyskarna... Vladmirs pöl var svart innan tror jag nu är den röd likaså resten av spellsen. Det är på automatiskt och man kan inte stänga av det.

Felet ligger väl i att spelarna är för lata som jag sa. Om folk ändå bara kommer till insikt att man kan absolut vända en match om alla samarbetar. Det är precis som att de har som KRAV att ligga på en positiv k/d ratio de första 10 minuterna, annars får det vara. Det finns fortfarande all chans i världen, det är bara början av matchen för guds skull. Jaja, jag tycker det är skittråkigt och skulle vilja se en förändring liknande HoN på just den delen.

Vladimirs pöl har alltid varit röd (mörkröd möjligtvis) för mig. Måste testa honom sen bara för att se skillnaden...

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Blodet tillkom för bara några dagar sedan. Tidigare fanns det inget och tidigare var Vladimirs spells bruna.

Permalänk
Medlem

Då måste jag vara färgblind, det har nämligen varit rött för mig. Men det är möjligt att det är mer blodaktigt rött nu. Svart eller brunt har jag då aldrig sett.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sayn:

Felet ligger väl i att spelarna är för lata som jag sa. Om folk ändå bara kommer till insikt att man kan absolut vända en match om alla samarbetar. Det är precis som att de har som KRAV att ligga på en positiv k/d ratio de första 10 minuterna, annars får det vara. Det finns fortfarande all chans i världen, det är bara början av matchen för guds skull. Jaja, jag tycker det är skittråkigt och skulle vilja se en förändring liknande HoN på just den delen.

Vladimirs pöl har alltid varit röd (mörkröd möjligtvis) för mig. Måste testa honom sen bara för att se skillnaden...

Då spelar du antagligen på US, men du borde börja spela med kompisar / folk du känner. Eller börja spela ranked, där spelar de flesta för att vinna ut till de sista minuterna.

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sayn:

Då måste jag vara färgblind, det har nämligen varit rött för mig. Men det är möjligt att det är mer blodaktigt rött nu. Svart eller brunt har jag då aldrig sett.

Går att läsa om här: European Client has Drawn First Blood! - League of Legends Community

Du kanske använder den amerikanska klienten?

Permalänk
Medlem

Nej, jag får faktiskt motvilligt erkänna att jag är dum i huvudet och har fel. Jag var bergsäker på att det var rött, så var tvungen att kolla ett youtube-klipp (är inte hemma nämligen ), och där är det precis som ni säger. Koagulerat blod är väl det närmsta man kan säga i sådana fall. Där har nog min hjärna lurat mig och översatt färgen i huvudet eller något. Ursäkta mig!

----

Just det, ranked games kanske vore något att satsa på istället. Jag spelar i EU, har en liten kort lista på buddies, men som tyvärr aldrig blivit av att man spelar med. Undrar om jag inte rent av har dig Memon med där. Jag heter Crase

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Kul en LoL tråd. Jag sitter i samma sits som många andra och har inte så mycket tid att spela men spelare jag så blir det LoL. Är för närvarande lvl 30 och kan verkligen inte ta åt mig av många av kommentarerna om att spelet är enkelt på nått vis. Koncentrerar man sig inte från start blir men överkört lategame.

Finns många intressanta taktiska aspekt men karaktärer som är bra early, mid och late. Detta får man inte glömma när surrender votesen börjar hagla. Jag menar har man ett lag som har 5*lategame karaktärer och det ser lite taskigt ut vid 25min sträcket finns all möjlighet i värden att vinna. Dock så brukar jag överlag kunna säga till 90% chans vilket lag som har vunnit efter 25 min och själv kalla en vote. Som jag sa tidigare har inte så mycket tid på mig att spela så då ger jag hellre upp och spelar en match till.

Permalänk
Medlem

Vi är några stycken som spelar dagligen och detta är ett helt klart underhållande spel.
Jag har aldrig varit en person som sätter mig och nöter "quests" (bortsett från Diablo-serien) så jag föredrar helt klart det här spelet.
Allt man ska se upp med så är så man inte hamnar i "ELO HELVETET" när man kör rankade matcher.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk

Gillar detta spel skarpt, lite synd att folk surrenderar direkt efter 17 minuter (3v3) nästan alltid visst om dom blir överkörda så förstår jag men ibland är det även hyffsatt jämna games som det andra laget faktiskt kan vända.

Ranked games är dock mycket roligare 3v3 ranked går oftast i riktigt högt tempo och är fett skoj tycker jag

haha måste berätta om en rolig matchmaking jag o 4 polare fick idag
4 av oss har gjort nya konton bara för skojs skull och är fortfarande low lvl (3 av oss har lvl 30s och den sista är ca 25). Vi ligger på 7, 9, 9 och 10 och vår sista polare va lvl 27. Vi fick en riktigt fin matchmaking och mötte 5 st lvl 30s med 300+ vinster på allihopa xD snacka om att vi fick smisk

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk

Testade det här under helgen och fastnade iaf så här långt, lirade heimer typ hela tiden men insåg att teemu var grym alldeles för sent , köpte mig en malzahar och fortsatt på honom nu under veckan. Helt ny men tror jag har greppat endel. Helt klart en mid game char, håller på o testar olika builds och ordning. har tagit mig till lvl 15 men e så less på att folk lämnar ger upp och bara skiter i allt och eller ragear på andra. Jag kanske bara är för gammal och tappat mina aggressioner när det kommer till sånt här, men tror och hoppas det blir bättre runt 30 och ranked games.

Btw körde en massa ip rush fram till lvl 10 efter det får man inget ?? Försökt läsa en om saker men tycker det är ganska flummig eller dålig info om saker. Typ vad som stackar eller relationer mellan saker ex magic pen vs magic def osv eller så är jag bara nörd .,.. skoj spel för att vara gratis iaf

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockesjö:

Testade det här under helgen och fastnade iaf så här långt, lirade heimer typ hela tiden men insåg att teemu var grym alldeles för sent , köpte mig en malzahar och fortsatt på honom nu under veckan. Helt ny men tror jag har greppat endel. Helt klart en mid game char, håller på o testar olika builds och ordning. har tagit mig till lvl 15 men e så less på att folk lämnar ger upp och bara skiter i allt och eller ragear på andra. Jag kanske bara är för gammal och tappat mina aggressioner när det kommer till sånt här, men tror och hoppas det blir bättre runt 30 och ranked games.

Btw körde en massa ip rush fram till lvl 10 efter det får man inget ?? Försökt läsa en om saker men tycker det är ganska flummig eller dålig info om saker. Typ vad som stackar eller relationer mellan saker ex magic pen vs magic def osv eller så är jag bara nörd .,.. skoj spel för att vara gratis iaf

Det blir inte så mycket bättre vid level 30, tyvärr. Har dock ingen erfarenhet från ranked games än. Kanske är något seriösare spelare som söker sig dit med lite tur, så det låter jag vara osagt.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Jag tycker definitivt det blir bättre vid lvl 30. Förstår inte riktigt all denna klagan om surrender. Många av matcherna kan man se slutet ifall man har ett olyckligt lag. Men du verkar däremot tycka om spelet, annars hade du ju inte brytt dig.

Jag tycker LoL är en av de roligaste spelen på väldigt länge och jag har spelat en hel del. Enkelt koncept men väldigt svårt att bemästra, snabbt, strategiskt, ja allt jag vill ha egentligen. Dessutom ett företag som har stora visioner även om det är rätt buggigt för tillfället. Jag är dock säker på att det kommer bli bättre.

Ett tips för er som känner som Sayn är att hitta spelare i matcher det går bra eller om ni ser nån som gör ett bra jobb, bli vänner och spela mer. Ju fler sånna bra spelare ni har på er lista desto enklare är det att ha bra lag i varje match när du än spelar. Bäst är ju IRL kompisar över VOIP men alla har ju inte den turen.

Att du inte ens testat ranked förstår jag inte när du säger att du inte tycker om när folk spelar för oseriöst och ger upp för lätt

Jag är ingen Gud på LoL men om du vill börja lira med OK spelare så hör av dig

Permalänk

Jag hittar gärna lite svenska spelare, har typ bara en massa annat på min lista nu, närmsta är ett några danskar. Adda mig "sweads"

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem

Jag har ett jävligt stort och irriterande problem gällande ''LOL'' varje jävla gång jag köra Ctr+Allt +Delete för att komma in i aktivitetshanteraren för att komma till skrivbordet får jag bara svart bakgrund inga program fungerar,varför händer detta så jävla frustrerande jag vill faktisk kunna byta albums etc i Spotify!!!!

Har Windows 7 64bit om det spelar någon roll,har endast hänt i detta spel.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

@_tekken_: Använd ALT+TABB eller CTRL+ESC

Permalänk
Medlem

Alt+tab fungerar alldeles utmärkt, åtminstone för mig. Jag använder Windows 7 32-bit.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Jag har ett jävligt stort och irriterande problem gällande ''LOL'' varje jävla gång jag köra Ctr+Allt +Delete för att komma in i aktivitetshanteraren för att komma till skrivbordet får jag bara svart bakgrund inga program fungerar,varför händer detta så jävla frustrerande jag vill faktisk kunna byta albums etc i Spotify!!!!

Har Windows 7 64bit om det spelar någon roll,har endast hänt i detta spel.

Varför köra Ctr+Allt+Delete när Alt+Tab går 100gånger snabbare?
Jag brukar ofta Alt+Tabba för att skriva med folk i msn/skype/facebook och fixa med spotify, har inte haft några problem, kanske under betan förra året.

Permalänk

Brukar inte ha så mycket problem med att lag kör surrendervote, är ytterst sällan de blir bara 25 minuters matcher. Jag är lvl30 och har typ 250wins. Anser att de som tycker att folk ger upp för lätt ska köra Ranked, är en helt annan spelstil som gäller då. Det är ofta en helt ny nivå av spelare där. Är man några stycken och möter man ett gäng med 500wins/pers som lirat ihop så blir det en annan stämning;)

felskrivet
Visa signatur

|| Marantz | Monitor Audio RS|| Revo BL ||

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande inte provat ranked än, men jag känner att jag vill prova en ny champion och bli bättre med denna innan jag förstör för ens lag totalt.

Håller på att testa Lux nu, och det lilla jag hunnit testa med henne så verkar hon grym, eller rättare sagt, hennes ulti är grym. Riktigt kul att spela med, men i vissa lägen kan hennes ulti även vara svår att placera med "pilen" om ni förstår vad jag menar. Måste lära mig placering något bättre känner jag, för att själv inte bli ett stycke grillat kött för motståndarna.

Är även sugen på att testa Akali, har dock inte provat henne alls.

Vad har ni för några åsikter kring dessa champs på ranked games, eller öht? Vad tycker ni personligen om dem, att ha med i laget, eller att möta som motståndare osv.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Skrivet av Predatorsb:

Brukar inte ha så mycket problem med att lag kör surrendervote, är ytterst sällan de blir bara 25 minuters matcher. Jag är lvl30 och har typ 250wins. Anser att de som tycker att folk ger upp för lätt ska köra Ranked, är en helt annan spelstil som gäller då. Det är ofta en helt ny nivå av spelare där. Är man några stycken och möter man ett gäng med 500wins/pers som lirat ihop så blir det en annan stämning;)

Dum fråga kanske men va fan spelar mängden wins för roll om man inte vet totala antalet spelade matcher? Är ju en JÄVLIGT stor skillnad på att ha vunnit 250 matcher av 1000 och på att ha vunnit 250 matcher av 350. Vinst% måste ju vara en otroligt mycket intressantare statestik än antalet vinster? Allt under 50% vinster måste ju anses väldigt dåligt?

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Skrivet av Essin:

Dum fråga kanske men va fan spelar mängden wins för roll om man inte vet totala antalet spelade matcher? Är ju en JÄVLIGT stor skillnad på att ha vunnit 250 matcher av 1000 och på att ha vunnit 250 matcher av 350. Vinst% måste ju vara en otroligt mycket intressantare statestik än antalet vinster? Allt under 50% vinster måste ju anses väldigt dåligt?

Håller väll med lite i att man kanske skulle få tillgång till andra stats men det får man juh i ranked games ... att visa upp den statistiken i norm games känns fel.
Folk som börjar lär ha en inlärningskurva med ev sämre "statistik". Dom som når 400vunna fortsätter väll inte om dom har en w/l ratio på 1/3, om det inte är kul/stimulerande slutar man. Om man nu utgår ifrån att folk inte gillar att förlora, sen finns det alltid undantag.

Men visst endast antalet vunna säger väll egentligen inte mer än att man spelat igenom ett antal matcher.
Mycket handlar väll om vilka man får i sitt lag vilket humör dom har osv... Men största sannolikheten för att dra en slutsats om någon är bra är nog när någon har bra stats i solo ranked games där man inte övat som lag och alla går in för att spela seriöst, sen kan man väll ana att erfarenhet bör göra en bättre/säkrare dvs mer matcher mer erfarenhet sen ska man kunna dra lärdom om vad man gör också....

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwelln:

@_tekken_: Använd ALT+TABB eller CTRL+ESC

Tackar!

Funkar utmärkt,har bara kört ctrl+alt+del gammal vana antar jag,vet att det har funnits andra alternative.

PS:skrev förra inlägget full kanske förklarar också XD

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

hej

jag har en bra fråga varför crashed mitt game varje gång man ska spela på League of Legends. nu förtiden ... spelar på usa servern .... nån som kan hjälpa kan ju byta till eropa. men mest av mina vänner spela på usa..... hjälp pls snälla

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk
Medlem

installera om klienten brukar funka. Ibland patchas klienten fel för nån konstig anledning. Har funkat för mig innan på EU

Permalänk

Nåns som vet när replay och/eller spectator-funktioner kommer implementeras i spelet? Vet att jag har läst att de jobbar med replays åtminstone men det var ganska längesen nu... :S Kommer det kanske komma i season 2? Vet ju att de ska försöka få igång LoL som en seriös e-sport, har sett reklam för att nåt event/turnering ska ha en prissumma på 100000 dollar(?) och att denna ska gå av nästa år. E bara sååå sugen på LoL-replays, funderar lite på att skaffa en egen LoL-commentarychannel på youtube när Replays har släppts

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)