Asus U35JC-RX040V VS ASUS U35Jc 13.3" HD

Permalänk
Medlem

Asus U35JC-RX040V VS ASUS U35Jc 13.3" HD

Hejsan,

Råkade få min dator fuktskadad nu i helgen och är därav på jakt efter en ny!
Jag hade en ASUS UL20A och var kanonnöjd med den så är väldigt intresserad av en ny ASUS men såg även att Acer hade många prisvärda modeller.
Vilken skulle ni valt utav de jag listade i topicen?
ASUS U35Jc 13.3" HD
Komplett.se - ASUS U35Jc 13.3" HD

eller

Acer Aspire TimelineX 3820TG Acer Aspire TimelineX 3820TG - Inet.se

Tipsa gärna om andra datorer i prisklassen 7-8000 kr
Jag använder datorn mestadels till "kontorsarbete" och photoshop!

Tack för all hjälp!

Permalänk
Medlem

Produktjämförelse hos Prisjakt

Inkluderar U31JG som är det senaste från ASUS. Specen liknar U35, men 415M presterar som ett 325M.

Permalänk
Medlem

Jag håller mig till samma bana som du, 7500kr är min budget som maxad. Jag tänker enbart handla från komplett.

Den första du länkade verkade väldig pålitlig, men finns det fler alternativ i kompletts webshop? Någon som kanske sitter på lite information eller kanske en dator i den prisklassen som är nöjd och som spelar nått litet spel då och då?

Visa signatur

Skärm: IPS Flatron W2220P HDD: 1TB F3 Proc: Intel Core i5 2500 3,3GHz Nätagg: Corsair VX 550W Chassi: Nexus Prominent 5 Ram: A-Data 4GB Game-Series 1333MHz Moder: Gigabyte GA-PH67A-UD3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andy Mcdee:

Produktjämförelse hos Prisjakt

Inkluderar U31JG som är det senaste från ASUS. Specen liknar U35, men 415M presterar som ett 325M.

Tack!
Det är grymt när folk rekomenderar ytterligare modeller! Frågan är bara nu vilken man ska välja, känns ändå som i5 är att rekomendera, eller?

Permalänk
Inaktiv

U35JC är lite billigare och har cirka 2h bättre batteritid och större hårddisk. U31JG har i5 processor som är lite snabbare. Grafiken är ungefär jämbördig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Grafiken är ungefär jämbördig.

Är det verkligen så illa med 415M:s prestanda? På pappret borde den vara lika snabb som 325M. Sen kan det vara så att det inte är särskilt stor skillnad mellan 310M och 415M i photoshop.

Asus.David: Ni råkar inte ha en U31JG eller en U41JF på kontoret? Det skulle vara grymt om ni kunde:
1) Låna ut den/dem för testning (förslagsvis hos Sweclockers)
2) Köra en 3DMark vantage bench på grafikkorter (415M i första hand då den inte verkar ha testats alls på nätet)
3) Lägga upp lite bilder på er hemsida