Permalänk
Medlem

Crossfire Liten fråga

hejsan, jag undrar en enkel sak som jag vill vara 100% säker på innan jag köper mitt andra f´grafikkort så jag kan köra i CF. jag undrar om det bara är att koppla in grafikkorten i pci-e platserna och cf bryggan och installera drivrutienrna sen är det färdigt eller behöver man göra någor mer ??

mvh

Visa signatur

Oliver Göransson

Permalänk
Medlem

det ska vara så lätt att få igång de ja! men för mig va de lite mer problem (va kanske för att crysis va de första spelet jag pröva och de är cp xD) aja så jag fick installera om drivers och ut med ett kort in med andra, safe mode, installera ut och in å byta och allt du kan komma på.
sen fungerade de fin fint (detta va bara för crysis dock, alla andra spel har fungerar fin fint utan att krångla)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd

Man kan väl säga att det är som allt annat. Antingen fungerar det 100% direkt, eller så strular det så in i h-vet. Se bara till att du har samma märke och modell på dina grafikkort, detta höjer dina chanser att det ska fungera direkt. Använder du två olika kort så skalar moderkortet ner prestandan för att matcha ditt sämre kort.

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem

okej, tack för svaren:D

Visa signatur

Oliver Göransson