Permalänk
Medlem

Ingen bild på ny dator

Hej!

Min kompis har precis fått hem sin färdigbyggda dator från Inet. När han sätter på den startar alla fläktar osv, men han får ingen bild på sin helt nya skärm (BenQ G2222HDL). Han har även testat med en äldre skärm.

Har bara pratat med han via telefon, men han säger att det är 2 strömkablar till grafikkortet och en till cpu. Ingenting ser konstigt ut. Han noterar även att musen inte "lyser".

Specs:
AMD Phenom II X4 965 3.4Ghz
4 Gb Corsair 1333 mhz
Gigabyte GTX 460 1 GB OC
Gigabyte GA-870A-UD3

Inet ska självklart kontaktas imorgon men tänkte om någon har något svar just nu.

Tack på förhand!

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 5600X - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC+ - 32GB HyperX 3600MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

tjenare
jag har typ samma problem med samma moderkort och lika mycket minne.
och jag felsökte och prövade med ett gammalt grafikkort och då funkade de som det ska så jag felanmälde det och ska skicka till backs grafikortet
och tips pröva med anat grafik kort
för det fungerade för mig. lycka till!

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz |Gigabyte GA-870A-UD3 | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ 4GB DDR3 Platinum | 500GB Western Digital Caviar Blue | antec ninehundred two

Permalänk
Medlem

Skicka tillbaka skiten, dom ska ju kolla att det funkar innan dom skickar iväg den.

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurraf:

tjenare
jag har typ samma problem med samma moderkort och lika mycket minne.
och jag felsökte och prövade med ett gammalt grafikkort och då funkade de som det ska så jag felanmälde det och ska skicka till backs grafikortet
och tips pröva med anat grafik kort
för det fungerade för mig. lycka till!

Skrivet av VolvoSwe:

Skicka tillbaka skiten, dom ska ju kolla att det funkar innan dom skickar iväg den.

Okej, han ska ringa dem imorgon och se vad dem säger. Har ju ett grafikkort över så det kan vi testa.
Tack för svaret.

Joo precis.. måste ju vara fraktskada eller något. Tråkigt är det iallafall.

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 5600X - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC+ - 32GB HyperX 3600MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum