Maxad eller Overgrans SuperDatorn infor Cataclysm! Tips!

Permalänk

Maxad eller Overgrans SuperDatorn infor Cataclysm! Tips!

Shoo folks!
Ursakta for att jag inte har nan mojliga till skriva de sista tre bostaver, ar nagonstans i varlden

Jo kom pa saken direkt, som ni vet saval Cataclysm har preimaren snart. Jag behover en fet tips pa ny superdatorn som ska kunna maxa i nastan allt installningar till ett bra pris!

Budget: upp till 19 000SEK (PS! Kostnaden kan bli lite mer an budgeten, men garna argumentera varfor du/ni tycker)
PS! Datorn ska kunna haller i form de nasta 2 aren eller lite till

Sjalv gillar jag, AMD processor och dubbel GeForce grafikkort (SLI) - Men jag har inte provat det andra delar av marken som CF eller i3, i5 och i7 familjen. Sa mina kunskaper har bristande hos dom

Har ar de foljande jag behover fet tips av er!
Skarm: Garna 120Hz
Chassiet:
Natdelar:
Moderkort: Garna AM3 Asus Rog
Grafikkort: Garna SLI eller CF
Processor:
Processorkylning:
RAM-minne:
SSD:
Ljudkort:

Lagga till de delarna som jag kanske har glomt skriver ned det xD

Ni kan ocksa lagga upp link pa ert inkoplistan hos inet, eller as well vad ni som tycker ar bast

Tack forhand! <3

Permalänk

Några tips bara:

1. Du får en dator som kan maxa wow för halva det priset, dvs runt 8000kr om inte mindre.
2. CF/SLI fungerar endast till wow om man kör fullscreen, eftersom de flesta (som jag känner iaf) kör windowed mode så tänkte jag det var bra att varna för det.
3. När du väl får datorn, ha aldrig något som kräver flashplayer igång i bakgrunden när du spelar då detta klockar ned grafikkortet och ger längre fps/mer lagg, det tog mig två år att komma på detta.

En fråga, bygger du ihop den själv? Annars är paketen för runt 10000kr hos både inet och komplett mycket prisvärda.

Permalänk

8 000kr? Lite laskigt xD Och ja jag bygger den sjalv. Kan du linka linken sa jag ta en titt genom de delarna. Tack sa mycket xD

Permalänk
Medlem

Ska du ha en dator som ska maxa WoW så tror jag att 10-12 000 är vad du borde lägga ut.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Skrivet av Wizanyeki:

8 000kr? Lite laskigt xD Och ja jag bygger den sjalv. Kan du linka linken sa jag ta en titt genom de delarna. Tack sa mycket xD

Skrivet av davaa:

Ska du ha en dator som ska maxa WoW så tror jag att 10-12 000 är vad du borde lägga ut.

Den här som redan är hopbyggd kan absolut maxa wow. Om du bygger den själv kan du för samma pris byta ut t.e.x. grafikkortet till ett av modell bättre, typ GTX470 eller Radeon 6870.
Inet Taurus Experienced Gamer GTX460 - Inet.se

Permalänk
Medlem

Jag la ner cirka 15k på min dator, några tusen i efterhand.
Hade kommit undan för kanske 11k,
Du bör inte passera 11-12k om du inte är en hårdvaru nörd som tycker om att leka med datorer!
Dyr hobby, men det kommer icket hjälpa dig så mycket i spel över 12 tusen.
Satsa dock på en ssd, bästa köpet jag har gjort!

Permalänk

En jag känner byggde en dator för ca 5000 och maxar wow...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pandacheese:

En jag känner byggde en dator för ca 5000 och maxar wow...

Med shadows på högsta? Njae...

Permalänk

Istallet for att snacka pa kostnaden, kan nan ge forslag pa datorkompentorer fran t ex inet.se eller skriva ned namn pa delar.
Som jag sa "upp till 19 000SEK" betyder inte att jag SKA kopa en for 19 000SEK.
Spammar hit med forslag, tack kara SC! <3

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Den här som redan är hopbyggd kan absolut maxa wow. Om du bygger den själv kan du för samma pris byta ut t.e.x. grafikkortet till ett av modell bättre, typ GTX470 eller Radeon 6870.
Inet Taurus Experienced Gamer GTX460 - Inet.se

Problem ar jag korde med barbardatorer i de senaste 2 aren. Nu vill jag prova nat nytt med kraftig datorn, och det ar typ en sjalvklar att stationar kan man satta upp monster delar xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adyzz:

Med shadows på högsta? Njae...

jao
min gamla dator jag köpte för hmmm ja 4 år sen typ?
core 2 duo 2.33
4GB RAM
ett fint litet 3870
maxxar WoW än idag! inte jag som har datorn nu utan en polare jag delar lägenhet med, inge fps problem alls (förutom i dalaran då de går ner ganska hårt men de va ju inget nytt..)
och ja shadows på högsta.
spelar ifs inte nu länger (sluta för typ 2 månader sen) så vet inte om de är stor skillnad nu!

så en dator för ca 6k 4 år sen, maxxar WoW idag (eller igår kanske man ska säga då de va 2 månader sen?)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av elghinnarisa:

jao
core 2 duo 2.33
4GB RAM
ett fint litet 3870
maxxar WoW än idag! inte jag som har datorn nu utan en polare jag delar lägenhet med, inge fps problem alls (förutom i dalaran då de går ner ganska hårt men de va ju inget nytt..)
spelar ifs inte nu länger (sluta för typ 2 månader sen) så vet inte om de är stor skillnad nu!

så en dator för ca 6k 4 år sen, maxxar WoW idag (eller igår kanske man ska säga då de va 2 månader sen?)

med kantutjämning? Och på vilken upplösning?. Glöm inte att det kortet inte klarar DX11 som wow faktiskt gör nu.

Permalänk
Skrivet av elghinnarisa:

jao
core 2 duo 2.33
4GB RAM
ett fint litet 3870

Arligt, kanns lite skumt aven om den klarar pa maxad i WoW installning i WotLK tid. Svart tro xD
Sjalv byggde jag en at brorsa for 2 ar sen, 8800GTX single och Duo processor klarar inte i max installningar.
Sarskilt med de Skuggan i installning.

Permalänk
Skrivet av Wizanyeki:

Arligt, kanns lite skumt aven om den klarar pa maxad i WoW installning i WotLK tid. Svart tro xD
Sjalv byggde jag en at brorsa for 2 ar sen, 8800GTX single och Duo processor klarar inte i max installningar.

Jag gissar han kör på låg upplösning eller har låg standard vad som är "acceptabel" fps.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag gissar han kör på låg upplösning eller har låg standard vad som är "acceptabel" fps.

Maste vara sa, asso "Default". xD Kann mig lite lugnare nu. HEHE!
Xeuxlarsson, vad kor du sjalv pa datorn? AMD lr Intel och GeForce eller AMD?
Nat rekommanderas?

Vet att NVidia har PhysX, CUDA och 3D Vision men ar det verkligen vard att ha de just
idag eller ratt sagt under Cataclysm del? Eller ar det battre om jag avvaktar lite till?

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte köpa Radeon om det är Wow du ska spela mest. Inget fel på korten skulle jag tro men snacka om struliga drivare. Ett Geforce kommer att ge dig avsevärt mindre probs i Wow garanterat.

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Medlem

jag spelade sjäv i 1680x1050 (max för min skärm) de gånger jag hade fps problem va dalaran och en bugg i forge of souls de där jävla elden som va där i början fick allt att lagga som satan.
WoW spelas fortfarande på den, inte retail dock, som vanligt tror folk att WoW drar mer än de gör wow drar mer eller mindre inge gpu. och min core 2 duo som va på 2.33 hade jag klockad till 2.9ghz under den tiden så att få fin fps i WoW va inga problem ^^ har ni svårt att tro får ni la palla er hem till mig och kolla när han spelar de, ain't harder then that!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Wizanyeki:

Maste vara sa, asso "Default". xD Kann mig lite lugnare nu. HEHE!
Xeuxlarsson, vad kor du sjalv pa datorn? AMD lr Intel och GeForce eller AMD?
Nat rekommanderas?

Vet att NVidia har PhysX, CUDA och 3D Vision men ar det verkligen vard att ha de just
idag eller ratt sagt under Cataclysm del? Eller ar det battre om jag avvaktar lite till?

Både min stationära och laptop finns i min signatur för allmän beskådan:)

Permalänk
Medlem

Jag har hört att Nvidia lirar bäst tillsammans med WoW. Sen tripplechannel ger tydligen bra prestanda i wow... Nån som vet får gärna rätta mig. Så här kommer ett förslag:

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Jag skulle inte köpa Radeon om det är Wow du ska spela mest. Inget fel på korten skulle jag tro men snacka om struliga drivare. Ett Geforce kommer att ge dig avsevärt mindre probs i Wow garanterat.

Sicket skitsnack, jag har byggt datorsystem åt nära och kära med ATI kort ur både 3 4 och 5 serien, samtliga spelar väldigt mycket wow och INGEN har haft problem med drivrutinerna. Värt att nämna är att jag byggt Nvidia system med och de har fungerat tillfredställande också, inga problem där heller. Så att säga att du ska få en bättre "wow upplevelse" med Nvidia tror jag inte en sekund på. Det jag däremot tror är att det garanterat inte har gått till det sämre i den senaste generationen 6.

Säger inget om vilket som är bäst eller så för det förklarar sweclockers testlag mer än gärna i sina reviews, men jag kan dela med mig av mina erfarenheter att det inte är något som helst problem att välja ATI som grafikkort om man ska spela, och i synnerhet som att det skulle vara någon skillnad vad gäller World of Warcraft.

Visa signatur

Syns man inte, så finns man inte^.

Permalänk
Skrivet av NiklasN:

Jag har hört att Nvidia lirar bäst tillsammans med WoW. Sen tripplechannel ger tydligen bra prestanda i wow... Nån som vet får gärna rätta mig. Så här kommer ett förslag:

http://data.fuskbugg.se/dipdip/Dator%2017k%20ink%20sk%E4rm.pn...

Ganska overkill för wow egentligen, men å andra sidan så kan han ju spela alla nya spel med den.

Permalänk
Medlem

Om du endast vill spela WoW så kan du utan problem spela spelet på högsta inställningar (åtminstone vid öpplösningen 1920x1200), kantutjämning o dyl. med Inet Taurus Experienced Gamer GTX460 - Inet.se

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flax.se:

Sicket skitsnack, jag har byggt datorsystem åt nära och kära med ATI kort ur både 3 4 och 5 serien, samtliga spelar väldigt mycket wow och INGEN har haft problem med drivrutinerna.

Men asså förlåt experten jag bara råka svamla lite... Men jag läser Wow forums och mina egna guildies problem med Radeon och visst funkar de, men sällan lika problemfritt som nvidia. Det finns spaltmeter hos Blizzard om folk som behöver hjälp med Radeon-drivers. Någon bättre "wow upplevelse" har jag aldrig ens nämnt.

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NidoKing:

+1

Har endast haft problem med _ALLA_ mina ati kort jag har haft.......Ska lämna tillbaka min tjejs nyköpta XFX 5830 pga att kortet inte stödjer split/Second -.- Värdelöst skitkort!

Trots flera tusen av ATI's kunder har skrivit till supporten att fixa den buggen i spelet så gör dom ändå inte det.... Tummen upp ATI!

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

gör inte det här till en ati vs nvidia tråd. ati har problem ibland och det har nvidia också. köp inte heller datorn för 16K då det är rejält overkill om du bara ska köra wow. köp en prisvärd för 11-12 k istället

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Okej, ger mig tips om vilka delar ska jag valja. Allt har under traden pratar man hela tid om pengar pengar. Jag vill garna ha tips istallet for Money Talks

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddeman:

+1

Har endast haft problem med _ALLA_ mina ati kort jag har haft.......Ska lämna tillbaka min tjejs nyköpta XFX 5830 pga att kortet inte stödjer split/Second -.- Värdelöst skitkort!

Trots flera tusen av ATI's kunder har skrivit till supporten att fixa den buggen i spelet så gör dom ändå inte det.... Tummen upp ATI!

Absolut inget fel på ATI kort, de har alltid givit mig mindre problem än just Nvidia. Nej fan, folk är bara helt hjärntvättade. De ser Geforce namnet och anser att det är bättre.

Själv har jag haft ATI för mitt WoW spelande i allt utom ett system, där jag faktiskt hade ett 8800GTS, detta byte jag dock snabbt ut till ett ATI 4850, då jag inte hade annat än problem med 8800GTS, drivrutin slutade och fungera, spelet crashade, you name it.

Men med de sagt, skulle nog ett sådant här system vara något för dig:

En SSD för OS, en SSD för spel och en vanligt mekanisk för allt annat. 6 kärnig CPU.
8GB minne, samt en Blu-ray / dvd brännare

Samma system med ett 470 Gigabyte GeForce GTX 470 SOC 1280MB - Inet.se kostar 18517kr.

Lär nog hålla något år.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Wow har alltid funkat bäst med processorer från intel och Gx från Nvidia.
Utgå från en Core i5 760 och ett Gtx460 så blir det bra.
En SSD räcker långt. Om du köper två, se till att stripea dem i raid 0 för max prestanda.
Corsair F60 x2 ger superlåga laddningstider.

Permalänk
Skrivet av Oldskool:

Wow har alltid funkat bäst med processorer från intel och Gx från Nvidia.
Utgå från en Core i5 760 och ett Gtx460 så blir det bra.
En SSD räcker långt. Om du köper två, se till att stripea dem i raid 0 för max prestanda.
Corsair F60 x2 ger superlåga laddningstider.

Rent spel mässigt så presterar AMD bättre per peng mot Intel. WoW inkluderrat.
Intel vinner naturligtvis i att den hanterar program bättre än AMD. Men annars så får du mest spel värde utav AMD.
Själv kör jag en i5-750 mest för jag gör annat än bara spel på datorn.

Sen kvittar det om man kör ATI eller nvidia som grafik. Ingen har en större fördel i WoW. Och en 6870 kommer funka jävligt bra för det. Samt att man har nått för framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParanoiaX:

Rent spel mässigt så presterar AMD bättre per peng mot Intel. WoW inkluderrat.
Intel vinner naturligtvis i att den hanterar program bättre än AMD. Men annars så får du mest spel värde utav AMD.
Själv kör jag en i5-750 mest för jag gör annat än bara spel på datorn.

Sen kvittar det om man kör ATI eller nvidia som grafik. Ingen har en större fördel i WoW. Och en 6870 kommer funka jävligt bra för det. Samt att man har nått för framtiden.

Nej inte WoW inkluderat.
Jag har tappat bort länken men jag såg ett test där bl a 470 presterade mycket bättre än 6870.
Mitt 9800gtx+ som i övrigt ska ligga rätt lika med mitt radeon 4850 presterar oxå rätt mycket bättre i just WoW.

Så för en WoW-dator, välj Nvidia.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."