Permalänk

Nytt Headset. Vilket??

Tja.

Jag går i tankarna om att köpa ett nytt headset. Dock har jag lite problem att bestämma vilka jag ska köpa. Därför vänder jag mig till er och hoppas att ni har några bra tips och råd.

De som jag väljer mellan är dessa.

AKG GHS 1
WEBHALLEN.com - AKG Headset GHS 1 - Vit

Logitech Headset G35 Gaming
Logitech Headset G35 Gaming - Inet.se

Sennheiser PC350
Sennheiser PC-350 Headset - Inet.se

Corsair HS1
Corsair HS1 USB Gaming Headset - Inet.se

Vilka har ni, vilka har ni testat, vilka rekomenderar ni.

De kommer att användas till spel, mycket lite musik och nästan ingen film alls.

Permalänk
Medlem

Jag har ett g35 och är SJUKT nöjd Mycket ljud för pengarna. Kan även köpas på ebay om du vill ha billigare.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd

rekomenderar seberia v2 , sjuk nöjd med dett headsett

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk

Är inte så sugen på Seberia V2 då jag har V1 och är inte allt för nöjd med dem. Vill även ha ett par lurar som stänger ute ljud ganska så bra. Är ingen storlanare så behöver inte höra så mycket utav det som händer i resten av rummet.

Permalänk
Avstängd

kan rekomendera domma då

Plantronics Gamecom 367 - Inet.se

Video

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk
Medlem

om du har möjlighet att testa alla så gör det. Jag tyckte mina V1or satt oskönt i början, det tog en stund att vänja sig vid dom. Men annars tror jag G35 faktist, dom ser sjukt nice ut och verkar riktigt bra.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk

Har även börjat att fundera på ifall man skulle köpa ett par hörlurar utan mic och sen köpa en lös mic. Har tittat på dessa och blivit ganska så sugen.

AKG K 242 HD - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Hörlurar

Vad har ni att säga om de?

Permalänk
Medlem

Beror på om pengar styr, men jag skulle tagit Zennheiser lurarna alla gånger.

Tycker själv att Zennheiser har överlägsen kvalté.
Zennheiser är som högtalarnas BOSE. Riktigt bra men inte för dyrt
Zennheiser används i de flesta studior (deras inriktning på lurar) så ljudet är alltid rent och grymt.

//Victor

Permalänk
Hedersmedlem

Sitter själv på Sennheiser PC-360, så jag har inget ont att säga om 350, men om du spelar mycket och vill stänga ute allt annat ljud så är G35 sjukt prisvärda, stänger ute ljud som ett par hörselskydd, har surround, bra programvara etc.

EDIT: De finns dock billigare än vad inet tar för dem.. Logitech G35 Surround Sound Headset - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Headsets

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Har själv ett par mindre AKG hörlurar men har även testat några av studiovarianterna. Det krävs ganska bra med kräm för att driva studio lurarna men dem låter sjukt bra (i alla fall dem jag testat). Sennheiser luren du lade upp har jag provat. Gedigen kvalitet och så men vet inte riktigt om dem var värda den höga prislappen. Det är dock en kompis som har dem och han är nöjd iofs penga troll men men. Frågan är om AKG luren är skön. Den ser ut att sitta "på" örat ist för runt och det kanske suger.

Visa signatur

Custom Built Chassis|CM Silent 1000W Mod|Asus P6X58D-E|i7 930@4.2ghz ht on| 6Gb Corsair Dominator @1604MHz| Evga & Zotac Gtx 470 SLI @ 800,1600,1674 & Asus 8600gt physX dedicated| WD Green 1Tb+1Tb WD Black sata 3 +1Tb extern|Intel SSD 80Gb X25-M G2|Logitech MX518 & G15| H2O|Shure SRH840
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223280