En snabb SSD fråga!

Permalänk
Medlem

En snabb SSD fråga!

Hej! Jag behöver önska mig en julklapp och undrar om en SSD vore nått.
Jag undrar lite hur stor disk man behöver för att ha Windows på, samt kanske typ Black Ops och MW2.
Sen lite om det finns någon tillverkare som ni rekommenderar?

Jag vill gärna hålla priset så lågt som möjligt, helst inte över 2k, men om det gör jättestor skillnad kan jag ge med mig>.<

Tack så jättemycket!

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem

Du behöver nog inte mer än 64GB, sitter själv på en 40Gb men då har jag bara win7 på sam lite småprogram.

OCZ Vertex 2 E Series SATA II 2.5" SSD 60GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Solid State-diskar (SSD) är ju ganska billig och bra. Finns ju även 128gb diskar med sandforce kontrollern för under 2k.

Permalänk
Skrivet av lumberjack:

Hej! Jag behöver önska mig en julklapp och undrar om en SSD vore nått.
Jag undrar lite hur stor disk man behöver för att ha Windows på, samt kanske typ Black Ops och MW2.
Sen lite om det finns någon tillverkare som ni rekommenderar?

Jag vill gärna hålla priset så lågt som möjligt, helst inte över 2k, men om det gör jättestor skillnad kan jag ge med mig>.<

Tack så jättemycket!

Windows och nagra till spelena bor 120GB vara till nat bra, tycker jag.
OCZ v.2 enlig mig
Har far du linken: OCZ VERTEX 2 2,5" 120GB SSD SATA/300 MLC - Flashhårddisk med extrem skrivhastighet, söktid och låg strömförbrukning - Produktinformation

2090kr for 120GB.

Lycka till;)

Permalänk

Oj Abbe_93 hann fore mig >.<
Bara bra med dubbeltipsar om OCZ.
Tycker du 60GB racker? Sjalv vet jag inte hur mycket Black Ops och MW2 minne de har.

Permalänk
Medlem

Du kanske borde satsa på 90 eller 120GB istället?

Permalänk

Jag hade valt 120, ocz eller corsair force. Har en force själv och ja gillar den