Min lillebror 15år och vill har julklappa av mig.

Permalänk
Medlem

Min lillebror 15år och vill har julklappa av mig.

Då jag bygga dator upp åt han.

Speldator
http://piq.nu/7brs.png

Vet inte om det är riktig så bra?

// Anonyman

Visa signatur

╔═══════════════════════╗
║ _Vill du ha svar? Tryck på CITERA!! _║
╚═══════════════════════╝

Permalänk
Entusiast

Byt Moderkort till Asus Sabertooth X58 - Inet.se . annars såg det väll bra ut

Måste bara fråga. Får grabben en Julklapp på 14k ?

mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Byt Moderkort till Asus Sabertooth X58 - Inet.se . annars såg det väll bra ut

Måste bara fråga. Får grabben en Julklapp på 14k ?

mvh

Tjenare, jodå jag och pappa dela pengar till min bror.

Annars varför ska jag byta moderkortet Sabertooth x58 vad orsak då?

// Anonyman

EDIT: såg rekommenderar av moderkortet. Tack tipset!

Visa signatur

Permalänk

Datordelar verkar ser bra ut i prisklassen tycker jag.
Citera: Byta moderkortet till Sabertooth, ar lite intressant tycker jag.
Vilka nackdelar har det hos Gigabyte? Lite nyfiken

/Wiz

Kommentarer till borttaget inlägg borttagna.
Permalänk
Avstängd

För det första vad ska han använda dartorn till? du kan få det billigare och bättre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

För det första vad ska han använda dartorn till? du kan få det billigare och bättre!

Han använder tungt spela maxxar typ Mafia II, SCII och några till.

// anonyman

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anonyman:

Han använder tungt spela maxxar typ Mafia II, SCII och några till.

// anonyman

Permalänk
Medlem

Är inte dominator minnena överflödiga om man inte ska klocka? Kanske vanliga corsairs funkar lika bra? kan ju lägga lite till på grafikkort då.

Visa signatur

Custom Built Chassis|CM Silent 1000W Mod|Asus P6X58D-E|i7 930@4.2ghz ht on| 6Gb Corsair Dominator @1604MHz| Evga & Zotac Gtx 470 SLI @ 800,1600,1674 & Asus 8600gt physX dedicated| WD Green 1Tb+1Tb WD Black sata 3 +1Tb extern|Intel SSD 80Gb X25-M G2|Logitech MX518 & G15| H2O|Shure SRH840
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223280

Permalänk
Medlem

Mer på grafikkort är kanske inte lönt å andra sidan, my bad. Men en bra processorkylare eller ssd är ju alltid motiverat.

Visa signatur

Custom Built Chassis|CM Silent 1000W Mod|Asus P6X58D-E|i7 930@4.2ghz ht on| 6Gb Corsair Dominator @1604MHz| Evga & Zotac Gtx 470 SLI @ 800,1600,1674 & Asus 8600gt physX dedicated| WD Green 1Tb+1Tb WD Black sata 3 +1Tb extern|Intel SSD 80Gb X25-M G2|Logitech MX518 & G15| H2O|Shure SRH840
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223280

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Det går lätt att fixa, ge mig några minuter.

Låter bra, tack.

Skrivet av santair:

Är inte dominator minnena överflödiga om man inte ska klocka? Kanske vanliga corsairs funkar lika bra? kan ju lägga lite till på grafikkort då.

Skrivet av santair:

Mer på grafikkort är kanske inte lönt å andra sidan, my bad. Men en bra processorkylare eller ssd är ju alltid motiverat.

Jodå vänta på Alle22 förslag dator dela då jag kollar upp

// anonyman

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anonyman:

Låter bra, tack.

Jodå vänta på Alle22 förslag dator dela då jag kollar upp

// anonyman

klar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

CF 2st? Låter sjukt bra. Men han vill har Nvidia orsak PhysX.

Förslag Geforce istället

Kan väl pratar med min lillebror om han vill har ATi för den grafikkort är sjukt bra.

// Anonyman

Visa signatur

Permalänk
Medlem

i5an kommer flaska något enormt, kör i7 950 och två 6950/570 istället.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ewizion:

Pfff skitsnack. i5an kommer räcka långt. Håller sig nog 3 år till iallafall om man uppgraderar Grafikkort varje år utan att flaska.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ewizion:

i5:an flaskar knappt, i5:an är i närheten av i7 920

Permalänk
Medlem
Skrivet av ewizion:

Varför skulle en i5 flaska? XD den presterar ju bättre i spel än i7...

Permalänk
Entusiast

Jag skulle inte gnälla om någon köpte en dator för 14000 till mig Dock så skulle folk vi grymt avundsjuka. Har man pengar så är det väll klart
Ingen idé att bli sur för det ? ''Edberg24'' Självklart att man köper dyra julklappar om man har pengar till det.

Mvh

EDIT: Nu blir jag sjukt irriterad, Edberg24 gnäller på folk som är registrerade för 1 månad sen, Vafan gnäller du på för? Spelar väll ingen roll hur länge man har varigt medlem? Kan ha lika mycket rätt som alla andra.

Visa signatur

Permalänk

Las inte denna traden, jag tycker sjalv folk har lagt skona information.
Satsa kanske pa den och lite andringar som folk har tipsat dig. Om du vill garna
kora NVidia for PhysX och evenuellt CUDA sa undrar jag om det gar att byta ut HD6970CF till
GTX580 single? Sjunker prestanda sa mycket eller?

Bra att lar sig lite om sadana pa kopet haha. Tack

Permalänk
Medlem

Vare sig han trollar eller inte, så tycker jag ändå det är lite dåligt bemötande av sweclockers i denna tråden.
Sedan så skrev han att han och hans pappa skall köpa datorn. Och han kanske bara skall lägga 500kr på dator vem fan vet det?
Och även om jag hade slängt ihop den datorn som han hade gjort i början så hade jag fråga om jag kunde få ut mer prestanda för pengarna. För dyrast är inte alltid det bästa (Men oftast).
Sedan det där med grammatik kan ju alla klaga på i mina trådar som jag har gjort då min svenska är OTROLIGT DÅLIG.

Detta var hur jag tyckte och kände.

Nu ont:
Så tycker jag att han kanske skall klämma in en ssd istället för 2grafikkort för dom pengarna.
Men det är ju verkligen inte fel med 2 grafikkort heller

//Dahl1n

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Medlem

Ont: Satsa på en i5 760, skojjigt 1156 moderkort, 4/8gb ram och ett bra grafikkort (om han ska spela), annars om han håller på med tunga saker så kör på i7 950.

Permalänk
Medlem

Jag undrar vad folk menar med begreppet "flaska" som skrevs tidigare i tråden? Funderar nämligen på att köpa en i5...

Permalänk

Kan någon förklara begreppet troll närmare för mig?
Har läst tidigare om det men förstår det inte.

Edit: såg nu att detta redan var besvarat!

Menar ni att en snubbe går in här ljuger ihop en historia, bara för att jävlas?
Låter mer otrovärdigt än att han skulle köpa en dator till sin bror..

Permalänk
Medlem

Härligt det skulle va o få en sån julklapp

Alle22's paket tycker jag ser riktigt bra ut. En annan processorkylare kanske Kanske en Cooler Master Hyper 212 eller någon nocuta om det ska klockas

Lycka till!
Mvh Incy B

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av geting77:

Jag undrar vad folk menar med begreppet "flaska" som skrevs tidigare i tråden? Funderar nämligen på att köpa en i5...

Flaska och flaska, inget kommer flaska en vanlig överklockad i5 kommer fixa spelen delvis grafikkorten maximalt ett bra tag till. Skulle tänka mig se en vrålklockad core i7 klara spelen om 5år

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem
Skrivet av geting77:

Varje system har ett "klimax" så att säga, och det är inte starkare/högre än svagaste länken; förhoppningsvis är ditt grafikkort din flashhals då du vill få ut max av ditt grafikkort, mest eftersom att den på sitt sätt är den viktigaste kompononenten som skiljer en bra speldator ifrån en vanlig.

När man pratar om en falskhals pratar man vanligtvis om en CPU som inte klarar av grafikkortet eller grafikkorten, och att datorn därmed blir lidande pga klen CPU.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Skrivet av Tino:

Sorry för OT men bara måste :/

Najs att veteranen som registrerade sig så långt bak i tiden som jan 2010 har koll på allt på Sweclockers.
Synd att man får känslan ibland att sweclockers har gått utför med tiden.

Jag föddes inte Januari 2010. Jag har ett liv utanför Sweclockers också. Snacka om att du har gått utför med tiden.

Jag har ingen examen i Troll-Jakt. Utan jag har flera bröder och några har rest utomlands och jag kommer inte att se dem i Jul. Så därför var jag extra engagerad att hjälpa denna grabb med sin julklapp till sin brorsa. Jag var lite irriterad eftersom jag måste ta hand om mer saker här hemma nu. Och när jag såg tråden blev jag så trött, för jag trodde att tråden inte fyllde något syfte, jag kan ha fel, men jag kan också ha rätt. Och jag har presenterat mina anledningar till misstanke. Snälla läs dem, finns en bit ovanför detta inlägg.
Om jag inte får säga vad jag tror när jag har grund för mina påstående, då är du ett hot mot demokratin.

Permalänk

Vill han ha ett Nvidia för samma pris som 6970 så ta ett gtx 570, det scalar rätt bra fast inte lika bra som 6970, men det blir lite varmare än ATI's GPUer. Fast 570 har ju marginalt bättre prestanda också;)

Props till julklappen, hade inte kunnat tänka mig något som gjorde mig gladare än en helt ny "high end" dator i julklapp

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk

btw datorn ser trevlig ut, ät han fixerad av utseende i datorn så smäll dit med ett par dominator gt dhx+ och en h70/h50 CPUkylare;)

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag har tagit bort 28 inlägg och redigerat några stycken. Skriv inte något i tråden om ni bara vill säga att ni inte tror att trådskaparen är seriös. Sådana inlägg skapar bara dålig stämning. Läs gärna igenom § 1.6 och § 5 i reglerna.

Permalänk
Medlem

i5 som är döende?

Nej för fan kör på 1366 socketen men ta sabertooth som någon påpekat och ta minnen med låg latency, 7-7-7-20 är riktigt bra, 9-9-9-24 är inte fullt så bra.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold