Har några Frågor jag vill ha svar på ? ..

Permalänk

Har några Frågor jag vill ha svar på ? ..

Hejsan !

Som rubriken antyder så är det några frågor jag vill ha svar på :

1) - Sandy Bridge kommer ut snart, men hur mkt bättre är det ? Jämfört med det som finns ute nu ?
Menar liksom i spel osv..

2) Vad är sandy bridge överhuvudtaget ? har inte riktigt förstått vad det innebär ?

3) Vilket grafikkort hade ni rekommenderat till mig ? , vill kunna spela dom nyaste spelen på maxad inställning eller ska jag vänta på Ati's värsting kort 6990 ?

4) Hur mkt tycker ni man ska lägga ut på en ny dator ? , alltså så det är framtidssäkert osv ? ..

Mycket tacksam för hjälp och svar på dessa frågor !

Mvh

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk

någon ? ...

Visa signatur

Permalänk

vänta på sandy...

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Skrivet av JesperOlsson:

vänta på sandy...

ja men vad är sandy ? det är det som är det stora problemet, jag har inte riktigt fattat vad det är ? eller vad det är bra för osv ? ..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej.
Vad är sandy bridge överhuvudtaget ? har inte riktigt förstått vad det innebär ?
Let me google that for you

Här har du sweclockers egna resenationer av olika grafikkort http://www.sweclockers.com/recension/13175-amd-radeon-hd-6970...

Angående hur mycket så är det ju högst personligt och datorer och framtid vet jag inte hur det fungerar ihop men jag skulle tycka att 10k är en bra siffra du får väldigt fin prestanda för det.

Permalänk
Skrivet av SarraS:

Hej.
Vad är sandy bridge överhuvudtaget ? har inte riktigt förstått vad det innebär ?
Let me google that for you

Här har du sweclockers egna resenationer av olika grafikkort http://www.sweclockers.com/recension/13175-amd-radeon-hd-6970...

Angående hur mycket så är det ju högst personligt och datorer och framtid vet jag inte hur det fungerar ihop men jag skulle tycka att 10k är en bra siffra du får väldigt fin prestanda för det.

ja okej

För jag har typ en budget på ca 14 - 15 k ..

Och nu är det mellandags rea o allt, och andra sidan säger alla /eller dom flesta, " vänta på sandy" .. Så ja är liksom " stuck in the middle " .. hehe ..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad ska du använda datorn till ?

Permalänk
Skrivet av SarraS:

Vad ska du använda datorn till ?

Datorn ska vara lite allt i allo, men främst ska de vara en gaming dator Som ska klara av dagens krävande spel på maxade inställningar liksom

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av shqiptari:

ja okej

För jag har typ en budget på ca 14 - 15 k ..

Och nu är det mellandags rea o allt, och andra sidan säger alla /eller dom flesta, " vänta på sandy" .. Så ja är liksom " stuck in the middle " .. hehe ..

De flesta kompenentor har inga "mellandagarnas rea" tyvarr. Ma det vara pa skarmarna, mus eller tangetbord. Asso kompenentor har oftast rea forsta efter nya serien av t ex grafikkort. Eller nar Sandy Bridge ar ute da har de gamla i7, i5, i3 rea.

Permalänk
Skrivet av Wizanyeki:

De flesta kompenentor har inga "mellandagarnas rea" tyvarr. Ma det vara pa skarmarna, mus eller tangetbord. Asso kompenentor har oftast rea forsta efter nya serien av t ex grafikkort. Eller nar Sandy Bridge ar ute da har de gamla i7, i5, i3 rea.

jaha okej , där ser man , så med andra ord spelar de ingen roll

För liksom lägger man 15 k på en dator, vem fan vill ha gamla komponenter ? ( inte jag iaf ) hehe

Visa signatur

Permalänk
Medlem

du kanske kan köpa ett paket runt 8k nu och sedan kan du "uppgradera" om ett år igen?

Permalänk
Skrivet av SarraS:

du kanske kan köpa ett paket runt 8k nu och sedan kan du "uppgradera" om ett år igen?

Ja så har jag också tänkt ! , men eftersom jag råkar ha lite mer än 8 k på mig så tycker jag det kan vara värt o lägga ner lite pengar på att få riktigt tunga komponenter och sen efter 1 år eller 2 kanske köpa till 1 grafikkort eller nått sånt

Va tror du om de ? ..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hmm kan vara en ide. Jag är lite kluven jag har köpt datorer som både är billiga och dyra men jag har alltid blivit mer nöjd när jag köpt en billig som presterar är bättre än vad jag förväntat mig.

Permalänk
Skrivet av SarraS:

hmm kan vara en ide. Jag är lite kluven jag har köpt datorer som både är billiga och dyra men jag har alltid blivit mer nöjd när jag köpt en billig som presterar är bättre än vad jag förväntat mig.

jaha okej , hmm.. nått att tänka på..
tyvärr har jag inte jag haft pengar och råd förr ( arbetslös ) , så jag vart tvungen o köpa billigare datorer som tyvärr inte har vart så där jätte bra ..

så nu när jag har börjat jobba och har lite mer pengar så tänkte jag , att jag slår till .. köper rätt tunga komponenter från början som jag vet att jag inte behöver byta ut snabbt ..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Här är ett förslag runt 10k som jag tycker är mycket fint.

Om du känner för det kan du lägga in ett grafikkort till eller en ssd.

Permalänk
Skrivet av SarraS:

Här är ett förslag runt 10k som jag tycker är mycket fint.
http://laddauppbilder.se/?di=1612924434427

Om du känner för det kan du lägga in ett grafikkort till eller en ssd.

ja okej schysst av dig !

Dum fråga nu som jag måste fråga för jag kan inte så mkt om dator komponenter,

Moderkortet som du la in , är de bra ? ..

Visa signatur

Permalänk

Kommer nog lägga in ett grafikkort till isf Så jag kör på crossfire För ja vill spela dom nyare spelen på maxad inställning och hellst slippa oroa mig allt för mkt om datorn klarar av spel om ca ett halv år eller ett år osv

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jo det är ett mycket bra moderkort har både nya usb 3.0 och sata 2 och klarar både sli och crossfire

Permalänk
Skrivet av SarraS:

jo det är ett mycket bra moderkort har både nya usb 3.0 och sata 2 och klarar både sli och crossfire

Okej fan vad nice

Vad tror du om att köra 6970 i crossfire ?
Kommer man kunna maxa alla spel ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jo det kommer det att kunna göra skalar mycket fint i crossfire här är sweclockers recension av kortet http://www.sweclockers.com/recension/13175-amd-radeon-hd-6970...

Permalänk
Skrivet av SarraS:

jo det kommer det att kunna göra skalar mycket fint i crossfire här är sweclockers recension av kortet http://www.sweclockers.com/recension/13175-amd-radeon-hd-6970...

nice
Kommer nog bli det paketet fast med 6970 crossfire

Visa signatur

Permalänk

Men fortfarande säger många " vänta på sandy " ...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om man vill så kan man vänta i oändlighet det kommer hela tiden ut nya prylar som är bättre än det som var bra 3 månader sedan.

Permalänk
Skrivet av SarraS:

Om man vill så kan man vänta i oändlighet det kommer hela tiden ut nya prylar som är bättre än det som var bra 3 månader sedan.

hehe sant

+1 .. (Y)

Kommer nog bli det paketet fast med crossfire isf kommer kolla runt lite på andra paket på forumet också för att se vad man får pengarna

tack för all hjälp !!

Uppskattas oerhört mycket !

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nemas problemas finns massor av olika kombinationer för 10k+

Permalänk

tack !:)

Visa signatur

Permalänk