Permalänk
Medlem

gt 1150 på u12p?

Tja igår fick jag hem min u12p och 2 st gt1150. Jag satte mina 1150 fram i chassit och noctuafläktarna på kylaren, nu funderar jag på om jag får bättre effekt av att köra 1150 på kylaren eller ska jag ha kvar noctuafläktarna på kylaren?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3 Nätagg: Corsair VX550
Mobo: MSI 870A-G54 CPU: PH2x4 965@4,0GHz - NH-U12P
GPU: 560Ti DirectCUII HDD: Spinpoint F3 500GB, WD Green 2TB
Minne: Corsair XMS3 1600MHz 4GB

Permalänk
Medlem

Är väl bara att testa sig fram eller?

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gusko:

Är väl bara att testa sig fram eller?

eller så frågar man, det kan ju finnas någon som gjort samma sak då både fläktarna och kylaren är populära, och då slipper jag testa mig fram.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3 Nätagg: Corsair VX550
Mobo: MSI 870A-G54 CPU: PH2x4 965@4,0GHz - NH-U12P
GPU: 560Ti DirectCUII HDD: Spinpoint F3 500GB, WD Green 2TB
Minne: Corsair XMS3 1600MHz 4GB

Permalänk
Medlem

Visst, håller med om att det är enklare att fråga. Menade bara att det ju inte var något större jobb att flytta ett par fläktar.

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem

Nej det är det faktiskt inte, vet att jag har den utvägen MEN det skulle underlätta om jag slapp prova och höra någon som redan provat detta säga att det faktiskt är bättre, det sparar mig tid.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3 Nätagg: Corsair VX550
Mobo: MSI 870A-G54 CPU: PH2x4 965@4,0GHz - NH-U12P
GPU: 560Ti DirectCUII HDD: Spinpoint F3 500GB, WD Green 2TB
Minne: Corsair XMS3 1600MHz 4GB

Permalänk
Hjälpsam

Sedan är det alltid social att diskutera ämnet också ^^

OT: Ingen aning.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Jag fick något bättre temperaturer: 3-4 grader med motstånd, ~5-6 grader utan motstånd (dock låter det väldigt högt utan) med mina GT1850, har ej testat med GT1150 dock. För att få GT fläktarna på plats behöver du knipsa av lite plast i 2 av 4 hörn på fläktarna för att få på noctua fästena. (enligt bild nedan)

Som tur var hade jag kvar en gammal bild på hur det såg ut då:

Det var som sagt 2 av 4 hörn på fläktarna som jag vart tvungen att kapa/klippa för att få dit dom, jag vet inte om alla fyra hörn är likadana numera.

Du kanske inte blev så hjälpt av mitt inlägg angående temperaturer med just de fläktar du tänkt dig, men kanske något tips om hur du ska gå tillväga för att få fast dom.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att P12 maxar ~1300 rpm och GT:n du har på 1150 så lär du få bättre temperaturer med Noctuan.
Ljudnivån mellan fläktarna är ju rätt försumbar i skillnad med så även om du kör temp reglerat så ska det inte spela någon större roll om nu GT:n är lite effektivare vilket jag är rätt säker på att den är.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem
Skrivet av lideri:

Med tanke på att P12 maxar ~1300 rpm och GT:n du har på 1150 så lär du få bättre temperaturer med Noctuan.
Ljudnivån mellan fläktarna är ju rätt försumbar i skillnad med så även om du kör temp reglerat så ska det inte spela någon större roll om nu GT:n är lite effektivare vilket jag är rätt säker på att den är.

Noctuafläktarna går i 1600rpm faktiskt. Noctua NH-U12P SE2 - Inet.se

Men eftersom gt har högt statiskt tryck och vad jag hört ska de tydligen vara bra för radiatorer/kylare.

Anyway, jag passar på att fråga här istället för att skapa en ny tråd.

Vilken av dessa är vcore? Har läst faq för overclocking och har läst igenom moderkortsmanualen men vet fortfarande inte vilken som är vcore, när jag klockade till 3,7 behövde jag inte röra vcore.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3 Nätagg: Corsair VX550
Mobo: MSI 870A-G54 CPU: PH2x4 965@4,0GHz - NH-U12P
GPU: 560Ti DirectCUII HDD: Spinpoint F3 500GB, WD Green 2TB
Minne: Corsair XMS3 1600MHz 4GB

Permalänk
Medlem

CPU Voltage, den som står på 1,385 alltså.

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gusko:

CPU Voltage, den som står på 1,385 alltså.

Okej men om jag sätter den på t.ex. 1,385 så visar cpu-z att jag har 1,4 vcore :s

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3 Nätagg: Corsair VX550
Mobo: MSI 870A-G54 CPU: PH2x4 965@4,0GHz - NH-U12P
GPU: 560Ti DirectCUII HDD: Spinpoint F3 500GB, WD Green 2TB
Minne: Corsair XMS3 1600MHz 4GB