Televaruhuset ser rött – polisanmäler SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

dom hade ju ingen grund till en anmälan

Men den/dem han kallade rasist kan väl anmäla honom för förtal?

Japp

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Avstängd

patetiskt. Så snart han får någon motgång tar han till rasistkortet. Troligtvis kommer han att polisanmäla kronofogden för rasism när han går i konkurs och inte kan betala sina privata räkningar. Undrar om man kan polisanmälla alla som inte handlar av honom. Ja menar att man väljer en annan försäljare framför han är ju ett solklart fall av rasism.

Permalänk

Haha vilket fail. Snacka om dålig reklam för dom.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk

"All publicitet är bra publicitet", not in this case, huh? xD

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Jag tror den här rasistanklagelsen kommer från det faktum att mannen i fråga inte är Europé(namnet Shahid verkar betyda någon som är muslim eller åtminstone från mellanöstern även om han har bott/är född i England).

Att han drar fram rasistkortet är antagligen i bakgrund till självmordsbombaren och att han tycker se sig diskriminerad som muslim i det svenska samhället.

Men, naturligtvis, vad fan har det att göra med att hans företag är ett jävla skämt? Och att stämma SweClockers därför att de 'vägrar censurera' kritiska kommentarer spär bara på fördomar om muslimer eller människor från mellanöstern som hyperkänsliga och inkompitabla med demokrati och yttrandefrihet. Hans egna ageranden i frågan har knappast hjälpt den fördomen. Men han har bara sig själv att skylla.

Permalänk
Skrivet av Umbrellas:

Jag tror den här rasistanklagelsen kommer från det faktum att mannen i fråga inte är Europé(namnet Shahid verkar betyda någon som är muslim eller åtminstone från mellanöstern även om han har bott/är född i England).

Att han drar fram rasistkortet är antagligen i bakgrund till självmordsbombaren och att han tycker se sig diskriminerad som muslim i det svenska samhället.

Men, naturligtvis, vad fan har det att göra med att hans företag är ett jävla skämt? Och att stämma SweClockers därför att de 'vägrar censurera' kritiska kommentarer spär bara på fördomar om muslimer eller människor från mellanöstern som hyperkänsliga och inkompitabla med demokrati och yttrandefrihet. Hans egna ageranden i frågan har knappast hjälpt den fördomen. Men han har bara sig själv att skylla.

Bra sakt. (Emot all rasism och hets mot folkgrupper)

Prisjakt, forum, Internet handlar mycket om kritik/diskunion. I det här fallet gavs T.o.m konstruktiv kritik vilket relaterad till rasist anklagelser och en polis anmälan...

"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed"

John F Kennedy

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Jag tror den här rasistanklagelsen kommer från det faktum att mannen i fråga inte är Europé(namnet Shahid verkar betyda någon som är muslim eller åtminstone från mellanöstern även om han har bott/är född i England).

Att han drar fram rasistkortet är antagligen i bakgrund till självmordsbombaren och att han tycker se sig diskriminerad som muslim i det svenska samhället.

Men, naturligtvis, vad fan har det att göra med att hans företag är ett jävla skämt? Och att stämma SweClockers därför att de 'vägrar censurera' kritiska kommentarer spär bara på fördomar om muslimer eller människor från mellanöstern som hyperkänsliga och inkompitabla med demokrati och yttrandefrihet. Hans egna ageranden i frågan har knappast hjälpt den fördomen. Men han har bara sig själv att skylla.

Är människor från mellanöstern inkompatibla med demokratin och yttrandefriheten? skärp dig!

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem
Skrivet av ARICE:

Är människor från mellanöstern inkompatibla med demokratin och yttrandefriheten? skärp dig!

Lägg ner, den debatten kan du ta någon annanstans. Vi behöver inte starta någon religiös debatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Lägg ner, den debatten kan du ta någon annanstans. Vi behöver inte starta någon religiös debatt.

jag har inget intresse för nån jävla debatt om religon, det kan du säga till han som jag citerade för sånt blir jag irriterad på

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

Jag tror och hoppas att "all reklam är bra reklam" inte stämmer i det här fallet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ARICE:

jag har inget intresse för nån jävla debatt om religon, det kan du säga till han som jag citerade för sånt blir jag irriterad på

وقف هذا الجدل!

Sluta med denna debatt

Permalänk
Medlem

efter att jag har gått igenom 14 sidor i den här tråden så tycker jag att vi på forummet har agerat rätt, många har get mycket bra tips på hur företagets hemsida bör se ut och jag tycker också att den ansvarige skall lyssna på vad folk säger.

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk

Kul att de fick en pinsam tråd i forumet som jag inte läst att bli en artikel på förstasidan.

Permalänk
Medlem

Detta är swec upp i dagen måste jag säga, alla sågar företag som försöker ta sig in på marknaden, det tycker jag personligen är fel. men håller med att hela situationen kunde ha skötts snyggare från båda parter, jag försöker inte starta nån diskution angående detta, men det är så det ligger till i min uppfattning här på forumet, nystartade företag blir sågade, det är väll klart att det är svårt för nya företag att se seriösa ut från start då det inte finns någon ekonomi till just saker som hemsida osv, de tar ett tag för att bygga upp en hemsida och få den att se professionell ut. men men stämningen är fel ändå speciellt anledningen till det, istället för att stämma så kunde dem bett swec att antingen stänga tråden eller ta bort den för att dom ansåg att det gav en falsk vy av företaget mm,

men som sagt. vi får se vad som händer i framtiden med detta. ifall fallet läggs ner eller om det går vidare. time will tell

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Medlem

Hemsidan är det väl egentligen inget större fel på... den funkar. Folk är överdrivet kritiska kanske.
Samtidigt som det är knivigt att öppna eget företag så vinner han ju knappast plus i kanten på att anklaga sweclockers för att vara rasister.
Hade han skött det på ett smidigt sätt så hade jag inte haft nåt mot att handla där, även om priserna inte kan matcha typ Inet. Det är trots allt svårt för en ny aktör att få fotfäste.

Jag blir rent ut sagt förbannad när de försöker köra med rasist-kortet.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

televaruhuset låter som nästa bluff företag hahaah

Permalänk
Medlem
Skrivet av ARICE:

Är människor från mellanöstern inkompatibla med demokratin och yttrandefriheten? skärp dig!

Han skrev att det var en FÖRDOM att människor från mellanöstern skulle vara inkompatibla med demokrati och yttrandefrihet. Läs det han skrev igen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Häromdagen får Inet en egen första sidas pressmedelande om att DE startar en butik i Stockholm. Något massor med andra firmor också gjort och inte hamnar på denna sidan. Visst de är popis men det känns ändå så välldigt konstigt.
Nu kommer detta tramset... Trams från företag, swec m.m...

Sweclockers hemsida får man börja sila lite i innehållet på. Ibland får man en så härlig känsla om att vissa pressmeddelande som postas här är inköpta eller iafall starkt påverkade av tillverkare.

Permalänk
Skrivet av McTw1st:

så du tycker alltså att du kan jämnföra en tro med ett företag? hur tänker du då igentligen?

Han menar nog på att personen som representerar företaget anklagade alla för att vara rasister då han/företaget mottog det minsta kritik och samtidigt polis anmälde Sweclockers för förtal. Då han själv ska åtalas för förtal mot alla sweclockers medlemmar...

Religion vet jag inget i det här sammanhanget men, man ska kunna diskutera saker sakligt utan att bli kallad rasist och bli åtalad för förtal.

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Ja, men de tog åt sig till slut och i dagsläget är de j*vligt försiktiga om sitt rykte och sin sits.

Man kommer inte ifrån att mycket av deras omsättning lär komma av att de är SweC's älsklingsaffär, men gör de bort sig blir de fort av med den gunsten (se gamla Datorbutiken.com).

Inet gick i konkurs och köptes upp. Den nya ägaren styrde upp verksamheten till den gud den är idag

Permalänk
Skrivet av Triton242:

Häromdagen får Inet en egen första sidas pressmedelande om att DE startar en butik i Stockholm. Något massor med andra firmor också gjort och inte hamnar på denna sidan. Visst de är popis men det känns ändå så välldigt konstigt.
Nu kommer detta tramset... Trams från företag, swec m.m...

Sweclockers hemsida får man börja sila lite i innehållet på. Ibland får man en så härlig känsla om att vissa pressmeddelande som postas här är inköpta eller iafall starkt påverkade av tillverkare.

No shit Sherlock... Sweclockers är beroende av annonsförsäljning, det får man så fint läsa om man godkånner alla script på sidan för då kommer en liten notis upp att jag har Adblock Plus och då är en sämre människa.

Klart som korvspad att Sweclockers sitter i knänan på hårdvarutillverkarna. Det är ju bara trams att tro att tonåringar själva ska ha råd med deras "budgetallternativ" till grafikkort m.m.

Trist, men sant. Modereras detta inlägg är det bara ett bevis på det. Screenshot kommer tas!

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Är det inte läge för Sweclockers redaktion att försöka göra ett reportage om Televaruhuset?
Vad finns det för substans bakom företaget egentligen? Finns kopplingar till en stor inköpsorganisation som kan hålla nere priserna, eller är det bara bluff och båg?
Hittills är frågorna många men svaren få.

Själv tror jag mest på att det är en seriös företagare som lyckats göra i princip alla misstag som går när det gäller att starta en webbaserad butik:
- Många språkfel. (Borde låtit någon korrekturläsa.)
- Ofullständiga kontaktuppgifter.
- Till synes orimligt låga priser. (Även om de har låga inköpspriser och omkostnader så är det fel att lägga sig för lågt i början. Bättre för trovärdigheten att satsa på att vara näst billigast.)

/Olle

Permalänk
Medlem

*Suck* Vilket trattföretag, gick in där för att kolla och se om de faktiskt tagit åt sig råden vi gav i den omtalade tråden. De har iaf inte hemmabiosystem i laptop-kategorin, dock har de Ipads i den kategorin, och har stavat "Data-Delar" där det tydligt bör vara "Datordelar".
Aja, deras trovärdighet sjunker snabbare än vad titanic gjorde.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk

Ser framför mig i Aftonbladet "Självmordsbombare slog till mot Sweclockers - sprängde sig själv på parkeringen innan han kom in".

Scam- och skitbutiker ska hängas ut för att varna folk från att inte köpa därifrån. Punkt f*cking slut.

Permalänk
Medlem

Folk slutar aldrig att förvåna!

Visa signatur

ASUS Maximus Gene V -//- Intel Core i5 3570K 4,2GHz -//- 24GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz
ASUS Geforce GTX 970 STRIX -//- 256+128GB ADATA SSD / 3+2TB WD Black -//- Silverstone Temjin TJ08

Permalänk

Mitt tips är att gå in på Prisjakt, kolla på butikens superomdömen och se att nämen, det är ju bara ett omdöme av den personen och nästan från bara nyreggade konton.

Det är väl bara att kolla ägarens deklaration de senaste säg tre åren så får man nog en tillräckligt bra bild.

Det är ju offentliga uppgifter, men jag vill inte skriva det här. Ni hittar det lika lätt själva.

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Jag har hängt med Sweclockers i väldigt många år och även läst forumet men inte brytt mig om att registrera mig. Gjorde det nu för att säga att det här är bland det värsta jag läst på forumet under alla dessa år. Snacka om destruktiv marknadsföring, denna butik tar priset.

Permalänk
Avstängd

Har mailiat lite med Televaruhuset och kan inte säga mer än att dom verkar vara 110% seriösa, vilket annat företag svarar på mail 23:40 på en lördags kväll!?

jag vet att jag skrev lite fel saker innan, men hade inte riktigt läst igenom allt då, men nu har jag gjort det och det är som vanligt så att nya företag sågas totalt på swec, sen har dom stavfel så blir det bara värre.

nej jag skäms faktiskt för det jag skrev innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gauz:

*Suck* Vilket trattföretag, gick in där för att kolla och se om de faktiskt tagit åt sig råden vi gav i den omtalade tråden. De har iaf inte hemmabiosystem i laptop-kategorin, dock har de Ipads i den kategorin, och har stavat "Data-Delar" där det tydligt bör vara "Datordelar".
Aja, deras trovärdighet sjunker snabbare än vad titanic gjorde.

Titanic sjönk ju inte direkt snabbt

Permalänk
Medlem

Haha, hur korkad får man vara egentligen? I Sweclockers är medlemmarna här sällan sådana som mainstreamar med sina datorköp osv, det är det företag som Televaruhuset behöver.
Men nu kan dem antagligen glömma glad publicitet av sweclockers medlemmarna på forumet.

Ska dem snart anmäla prisjakt för att de inte censurerar kritik?