Permalänk

köpa dator

hejsan! ska köpa ny dator nu och jag har plockat ihop en på inet, jag undrar ifall allt detta funkar utan att behöva clocka ramminnen elelr nått sånt fjantigt:)

http://data.fuskbugg.se/dipdip/___________________asdasdasd.p...

Permalänk
Medlem

byt minnen, de där är minnen för trippel channel (3st 2gb minnen) kör på 2 eller 4st istället.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Som elghinnarisa. De ramminnen du valt är för Intel I7. Ta ett par på antingen 4 eller 8gb; om du inte vill behöva klocka dem så håll dig vid max 1333mhz.

Sen skulle jag bara vilja påpeka att du lär inte få plats med så mycket mer på en 60gb SSD än Windows+ 1Spel/Photoshop

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Som elghinnarisa. De ramminnen du valt är för Intel I7. Ta ett par på antingen 4 eller 8gb; om du inte vill behöva klocka dem så håll dig vid max 1333mhz.

Sen skulle jag bara vilja påpeka att du lär inte få plats med så mycket mer på en 60gb SSD än Windows+ 1Spel/Photoshop

Windows tar ju inte mer än 14 GB, ska ett spel/photoshop ta 46 GB?

Permalänk
Skrivet av prime:

Windows tar ju inte mer än 14 GB, ska ett spel/photoshop ta 46 GB?

Who knows? Isf du har WoW pa SSD, de lar ta mkt plats xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizanyeki:

Who knows? Isf du har WoW pa SSD, de lar ta mkt plats xD

WoW tar mycket plats, men inte 46GB. Om TS tänker köpa en SSD 60 GB disk, och inte använder mer diskutrymme än det så känns det fel att lura i han att han knapp får plats med mer än ett spel.

Permalänk
Skrivet av prime:

WoW tar mycket plats, men inte 46GB. Om TS tänker köpa en SSD 60 GB disk, och inte använder mer diskutrymme än det så känns det fel att lura i han att han knapp får plats med mer än ett spel.

Efter varje patchen blir utrymme bara storre och storre. Kanns fel att tipsa honom pa en 40GB som innehaller Windows7 och WoW som blir bara storre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizanyeki:

Efter varje patchen blir utrymme bara storre och storre. Kanns fel att tipsa honom pa en 40GB som innehaller Windows7 och WoW som blir bara storre

Alla spelar inte WoW. Dessutom var disken 60 GB. Jag påpekade bara att säga att 60 GB rymmer Windows 7 och ett spel/photoshop är fel. Det är upp till han själv att avgöra hur mycket diskutrymme han behöver. Jag tänker själv satsa på enbart en SSD 60 GB när jag köper min nya dator inom några veckor, då jag inte laddar hem något, spelar spel som tar 25 GB eller spelar allt för många spel samtidigt. Så när diskutrymmet börjar sina så svider det inte i plånboken längre när jag uppgraderar datorn.