SweClockers drop!

AMD släpper Mecha Rampage – Nvidia sågar

Permalänk
Skrivet av Xiano:

Tragisk film! Och det säger jag som sitter på två 5870

Sitter själv på två 6870 och håller med, det enda i filmen som var någorlunda snyggt var själva roboten, allt annat såg ut som 3Dmark 01.

Permalänk
Medlem

Oavsett om det ser bra eller dåligt ut så kan man nog säga att någon i alla fall hade ganska kul med sitt jobb att göra detta lilla klipp.

Permalänk
Medlem

Går det verkligen inte att köra demon på ett 5870?... Tråkigt :/

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz OC / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Medlem

HAHAHA!!!
Nvidia är besvikna?!
"Just tested Mecha Rampage demo and I'm very disappointed. It should be DX11 tech demo, but it looks like DX8/9 with 10 years old physics."

Det låter mycket underligt det där, är nvidia besvikna för att de tycker att amd borde gjort något ännu bättre och farligare till nvidias nackdel?

Skärpning nvidia!

Jag får dock hålla med, tyckte inte det var imponerande. Å andra sidan har jag inte blivit imponerad av vad nvidia har släppt heller.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Extremt fult, får jag säga. Tycker ju att någon på AMD borde ha något att säga till om? Hade jag jobbat som ansvarig för detta hade jag sparkat utvecklarna och förnekat att det ens gjordes en demo likt denna.

Röken och elden bara försvinner, först ser man ett moln och sen vips blinkar det bort. Alla partiklar är ju stora som hus, texturerna är skitfula och allt känns bara allmänt dåligt.

Förstår att Nvidia säger att detta ser ut som 10år gammal fysik, för det är precis vad det gör. Får vibbar av 3Dmark 2001 när jag tittar på detta :S.

Permalänk
Medlem

vilket skämt

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 32GB (4x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Kom att tänka på ett gammalt spel vid namn Shogo

Visa signatur

Intel i7 4770k - ASUS Z87A - Corsair 12 GB 1600MHz - Geforce GTX 780 - Fractal Design Define R2 - Cougar CM 550W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

Sämsta jag har sett på länge.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

YouTube - AMD Mecha Rampage Demo on Radeon HD 6850 / 6870 Video Cards

Tydligen är demot ihopslängt på 1 vecka. Kan inte heller påstå att det ser bra ut men är inte meningen heller, ska bara visa upp vissa funktioner.

Permalänk

Verkar som att AMD blev stressad och gjorde en pinsamt ful version av nVIDIAs Endless City.

Vilken bottennapp.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Skrivet av IceDread:

HAHAHA!!!
Nvidia är besvikna?!
"Just tested Mecha Rampage demo and I'm very disappointed. It should be DX11 tech demo, but it looks like DX8/9 with 10 years old physics."

Det låter mycket underligt det där, är nvidia besvikna för att de tycker att amd borde gjort något ännu bättre och farligare till nvidias nackdel?

Skärpning nvidia!

Jag får dock hålla med, tyckte inte det var imponerande. Å andra sidan har jag inte blivit imponerad av vad nvidia har släppt heller.

Tänk till lite... konkurrens brukar få saker att bli bättre, dessutom har företagen respekt mot varandra.

OnT: Jag vet inte hur uppmuntrad jag blev nu när jag tänkt köpa ett kort därifrån, men om det är på en vecka som ngn nämnde får man nöja sig. Det är inte gjort för att spelas utan för att testa vissa funktioner.

I vilket fall, fult som fan!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Hade jag varit chef på AMD hade jag nog sett till att sparka dem som gjorde skiten samt bränna alla datorer som den gjordes på. Pinsamt!

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Medlem

Otroligt dåligt av AMD. Tech demos är till för att pressa dom senaste korten, inte förolämpa dom. Hoppas verkligen att dom som ligger bakom demot får sparken, för de är ganska uppenbart att dom inte klarar sitt jobb.

Återgå till Ruby, och gör de till en serie. Ny grafikkorts-serie, nytt avsnitt av Ruby.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd

ÖÖh AMD: Vad är fysik? Nvidia: PATENT AMD: Kan jag få? Nvidia: Om vi får några patenter av dej så får du CUDA, PhysX och SLI AMD: NO WAY

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Fyfan va fult! Jävlar det liknar faktiskt DirectX 9.
Jävlar vad pinsamt!

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III

Permalänk
Medlem

Demot kändes som en re-release av 3Dmark 2001.
Hur man överhuvudtaget kan släppa ett så fult demo... det övergår mitt förstånd. Det här ger ju bara negativ cred.

Permalänk
Medlem

Alltså vad har hänt med Ruby då?
Varför visar dom inte en demo med henne?
Alla vet ju att hon är ATI/AMD sexiga maskot!

Permalänk
Medlem

Jag tror personligen inte att denna video var menad att bli snygg. Det råkar inte vara så att amd inte har tillräckligt med kunskap för att göra kanske världens snyggaste demo utan det som det verkligen verkar handla om i demon är hur fysiken och ljuset beter sig.. Att den inte var snygg kan jag hålla med om, men det är nog inte det som är poängen med demon. Kolla på tex länken som killen ovan mig postade så ser ni att dom även visar det.

Edit: länk här annars. YouTube - AMD Mecha Rampage Demo on Radeon HD 6850 / 6870 Video Cards

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att prova detta på mitt gamla Radeon 9600 Pro, tror det kommer flyta på utmärkt.

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem

Kan väl bara hålla med Nvidia och alla andra här..
Det där såg verkligen inte imponerande ut på något sätt, tvärtom så såg det riktigt gammalt och b ut.

Har vi kommit till någon slags stagnationspunkt vad gäller datorgrafik ? Känns som att det var väldigt länge sedan jag blev sådär riktigt imponerad av grafiken i något spel eller demo. Sist vad jag kommer ihåg var när HL2 och Crysis kom ut, men det är ju ett tag sedan nu. Efter det verkar inte sådär jättemycket hänt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

ganska onödigt att implementera depth of field + en massa crap i en dx11 applikation om man skiter i utseendet...
ser riktigt kasst ut iaf och jag vart varken impad av utseendet eller fysiken.

kul dock att dom har fått något körbart, dvs kanske inte dröjjer så länge innan det kan användas på riktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arrogant:

Helvete vad folk på Sweclockers suger. Det är ett techdemo och ingen jävla skönhetssalong. Vill ni ha snygg DX11-grafik så dra igång 3d mark 11 istället.

Är inte Tech-demos till för att visa vad nya grafikgenerationer kan klara av? Man får ju ingen lust att köpa in nåt nytt kort från AMD när det ser ut på detta viset. Dom skulle nog lagt ner lite mer tid på att färdigställa demot innan dom släppte ut det i allmänheten känns det som.

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem

Ful som stryk!

Känns som att 69xx serien stressades fram, dels denna videon, dels testkorten som var nerfilade för att fläkten skulle kunna snurra.
Detta ger bara ett dåligt intryck utav företaget..

Slarvigt!

Visa signatur

EVGA X58 SLI3 | Intel i7 950 | 1 x Msi 560 Twin frozr @1000/2100mhz | 6gb Corsair 1600MHz | AX850 80+ | Fractal Design XL

Permalänk
Medlem

Följande artikel belyser kort vad demot är avsett att visa upp. Kan hålla med om att det låter coolt med procedurgenererad förstörelse och tesselering. Men.. faktum är att demot i nuvarande form ser för jävligt ur gemene mans (och min) synvinkel.

http://www.gamephys.com/2010/11/11/amd-shows-mecha-rampage-de...

Tvekar inte en sekund på att det går att göra riktigt snygga saker av tekniken.

Permalänk
Medlem

Hoppas detta var ett för tidigt 1:a april skämt denna video var fan det fulaste jag har sett, till och med GAMMLA nfs underground 2 e ju snyggare och då e det katastrof.....

Permalänk
Medlem

Usch vad dåligt..

Hade varit bättre om dom inte släppt det alls, speciellt om man jämför med Nvidia stadsdemo som dom körde tidigare..

Det här ser ju ut att vara gammalt, så min första tanke var att faktiskt kolla om AMD släppt det officiellt, jo det har dom..mycket märkligt.

Permalänk
Medlem

Jag som många andra förstår inte heller själva poängen med den där demon. Tycker faktiskt att det ser ut som en replika av en Metroid Prime demo till Wii. Nog för att det är ett kul spel men Wii är inte grafik och Radeon är det så why?

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS RTX 3080 Ti TUF Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

Permalänk
Medlem

fattade inte direkt vad dom ville visa upp för allt såg förjävligt ut, men dom som är mer insatta kanske ser något mer? typ som konst

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk

Saxat från AMD:

"The HK-2207 real-time demo features a number of post processing effects (depth-of-field, lens flare, ghosting, aerial perspective/atmospheric, LUT, emissive and reflection) provided as an easy approach for developers and artists to adopt Microsoft® DirectX® 11 programming. This demo also uses a current trend in game engines utilizing deferred lighting and deferred shading allowing many more lights and rapid prototyping. A newly developed GPU accelerated physics particle system is introduced utilizing DX11 DirectCompute. Bullet Physics is used with a new fracture/destruction approach that also features procedurally generated unique debris leveraging DX11 tessellation."
Radeon? HD 6900 Series Graphics Real-Time Demo

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

det handlar inte om grafiken....

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft