Hur kan en konsol klara sig så länge?

Permalänk
Medlem

Om PS3an inte hade lanserats med Blu-ray utan vanlig DVD som Xbox, hur hade prisbilden varit då tro?

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Testpilot
Skrivet av fesen:

Priset är dock inte allt för avskräckande med tanke på att man får en konsol som inte låter som ett jetplan, blu-ray samt w-lan som är inbyggt.

Men om man bara vill spela skiter man ju i vilket medium spelen levereras på, att betala extra för en Blu-ray-spelare som man inte tänkt använda kanske inte är så intressant. Själv äger jag bara en Blu-ray-film så jag kan inte säga att jag använt min PS3:a överdrivet mycket för filmtittande

Den nya Xboxen har ju inbyggt w-lan.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Microsoft går med vinst sen ett tag tillbaka, inte Sony.

Sony går med vinst

Sony Finally Making a Profit on PS3 Hardware | GamePolitics

Skrivet av P-NILZ:

Ok att man får blu-ray, stryk resten. Jag tror dock mer på MS som satsar på on-demand tjänster.

Det som faktiskt låter i en xbox är dvd läsaren, men den är ju snabbare än sonys blu-ray så.

Nej det är den inte. DVD läsarens hastighet i x360 varierar mellan 9.5 till 15.8 i singel layer och snittar på 10.25 MB/s. I dual layer är hastigheten mellan 4.36 till 10.57 och snittar på 7.93MB/s

Läsaren i PS3 har en konstant hastighet i både dual och singel layer på 9MB/s

Så att läsaren i 360 alltid skulle vara snabbare är skitsnack, för hur många 360 spel ligger inte på dual layer skivor?

Permalänk
Medlem

Wow, först länkar du en artikel som inte alls säger att sony går med vinst, utan att man inte säljer maskinen med förlust. För det andra sa jag inte att den alltid är snabbare, det jag sa är att den låter som mest när den läser som snabbast, vilket är snabbare än blu-ray läsaren i PS3.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Wow, först länkar du en artikel som inte alls säger att sony går med vinst, utan att man inte säljer maskinen med förlust. För det andra sa jag inte att den alltid är snabbare, det jag sa är att den låter som mest när den läser som snabbast, vilket är snabbare än blu-ray läsaren i PS3.

"Det som faktiskt låter i en xbox är dvd läsaren, men den är ju snabbare än sonys blu-ray så."

Nu får du allt ta och lugna dig ett par kilogram. Hur hade du tänkt att vi skulle tolka ovanstående citat? Jag tolkar det då inte som "det jag sa är att den låter som mest när den läser som snabbast, vilket är snabbare än blu-ray läsaren i PS3".

För övrigt så har jag och flickvännen beställt oss en 360 Slim som antagligen kommer nästa vecka. Är väldigt sugen nu.

Permalänk
Medlem

Nej men jag tycker cloned borde förstå att om inte hastigheten är konstant så kan ju inte heller ljudnivån vara det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Oljuden ifrån läsaren är väl dock eliminerade iomed Slim? Om så inte är fallet kommer jag bli väldigt ledsen då jag inte vill ha en dammsugare bredvid TVn. :/

Permalänk
Medlem

Nej det är fortfarande en 12x läsare, och dom låter när dom snurrar. Men det är ett ickeproblem då man installerar spelen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Nej det är fortfarande en 12x läsare, och dom låter när dom snurrar. Men det är ett ickeproblem då man installerar spelen.

Jag körde dock snikvarianten med Kinect på 4GB så det är ett problem för mig.

Är det verkligen så att de inte dämpat den något alls? Skämmas skall de göra!

Permalänk
Medlem

Allt är relativt. Dom som spelar pc klagar ständigt på spelkonsolernas usla grafik. Men sanningen ligger i att spelutvecklarna är tvingade att anpassa spelen efter konsolen och inte efter vad som är möjligt att skapa. Visst går det att ställa ner grafiken på pc men oftast försvinner mycket av helhets intrycket och man lockas att ställa upp grafiken så man blir ständigt missnöjd på hårdvaran. På vissa ställen kan man uppleva 90 fps och på andra 20 fps, frysningar osv. Det upplever man sällan på en spelkonsol.

Jag lägger också en gissning på att det är både svårast och enklast att utveckla spel till pc, speciellt om det ska vara utöver det vanliga eller tvärtom.

Sen så vet dom flesta som spelar spelkonsol att grafik är långt ifrån allt i spel. Synd att pc spelarna är svåra att övertala.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Allt är relativt. Dom som spelar pc klagar ständigt på spelkonsolernas usla grafik. Men sanningen ligger i att spelutvecklarna är tvingade att anpassa spelen efter konsolen och inte efter vad som är möjligt att skapa. Visst går det att ställa ner grafiken på pc men oftast försvinner mycket av helhets intrycket och man lockas att ställa upp grafiken så man blir ständigt missnöjd på hårdvaran. På vissa ställen kan man uppleva 90 fps och på andra 20 fps, frysningar osv. Det upplever man sällan på en spelkonsol.

Jag lägger också en gissning på att det är både svårast och enklast att utveckla spel till pc, speciellt om det ska vara utöver det vanliga eller tvärtom.

Sen så vet dom flesta som spelar spelkonsol att grafik är långt ifrån allt i spel. Synd att pc spelarna är svåra att övertala.

Jag tror att PC-spelare är mer än väl medvetna om det. Fast många spel gör sig helt enkelt inte bra med en handkontroll, något som enbart PC-spelare och spelare av både konsol och PC förstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Profit betyder vinst på engelska

Sen sa du inte alls att den låter som mest när den läser som snabbast, vilket är snabbare än blu-ray läsaren i PS3.

utan du sa:

Skrivet av P-NILZ:

Det som faktiskt låter i en xbox är dvd läsaren, men den är ju snabbare än sonys blu-ray så.

Exakt hur vill du att man skall läsa dina inlägg? eller det kanske inte är meningen att man ska läsa dem alls?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cloned:

Profit betyder vinst på engelska

Sen sa du inte alls att den låter som mest när den läser som snabbast, vilket är snabbare än blu-ray läsaren i PS3.

utan du sa:

Exakt hur vill du att man skall läsa dina inlägg? eller det kanske inte är meningen att man ska läsa dem alls?

Visst profit betyder vinst, men man vänder inte 4 års förlust på ett halvår. Det som står i artikeln är att nu säljer man maskinen med vinst, det betyder inte att man har gått med vinst helt plötsligt. Du måste ju läsa det du länkar till också. Och läs det jag skrev längre upp, om inte hastigheten är konstant, så är inte ljudnivån det heller.

Låt bli att läsa mina inlägg, låt även bli att svara för du verkar ju inte själv veta vad du svarar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Ok att man får blu-ray, stryk resten. Jag tror dock mer på MS som satsar på on-demand tjänster.

Min ps3a hör inte jag ens så det har jag inget problem iaf om vi snackar ljudnivå.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Everwhite:

Min ps3a hör inte jag ens så det har jag inget problem iaf om vi snackar ljudnivå.

kan intyga att PS3 är mycket mycket tystare än 360... PS3 tål även värme väldigt bra, av misstag en gång hade någon satt på en ps3a och sen stängt som ett "skåp" så den fick ingen kall luft. Men den funkar fortfarande perfekt!

Permalänk
Medlem

Kan skriva under på det Keevink skrev då jag har lyckats stängt in min PS3:a i ett skåp med väldigt begränsat utrymme. Maskinen pausade spelet och ett meddelande på skärmen förklarade för mig att det var lite varmt för min PS3:a och att den på grund av detta skulle stänga av sig själv och att man gjorde bäst i att låta maskinen få vila en liten stund och sedan kontrollera lufttillförseln, något mer uppseendeväckande hände inte.