God kväll! Jag har i dagsläget 3G sticka till min macbook som jag betalar 250:- i månaden för, var egentligen bara tänkt att använda temporärt men har haft det ett år nu, är comviq´s
Jag har tankarna på att byta ut detta och min nuvarande telefon SE K770i med 3 Abb. mot någon form av smartphone. Har sneglat på iPhone men är öppen för andra alternativ, hur är den att använda som "surfsticka" om man vill sitta någon timme och slösurfa? Tänker lite på hur batteri och hur stabil uppkopplingen brukar vara? Får dra ut min nuvarande sticka flera gånger dagligen för att den hänger sig.
Mitt internetanvändande består i mesta dels av: Surf & mail
Finns det något negativt med att bara ha en smartphone som internetkälla?
Funderar på att köra vidare på 3s 3Surf Max abb, är detta vettigt eller finns det bättre när jag mest ska använda luren till surf?
Vet inte hur iPhone funkar riktigt men jag vet att Desire Z och Desire HD har bra funktioner för internetdelning via WLAN. Sen drar det ju en hel del ström, så du får nog räkna med att tjonga i laddaren om du ska surfa längre stunder. Det går att köra via kabel också, men det är faktiskt smidigare via WLAN.
Det är sant, har inga större problem med att lägga telefonen om jag skulle sitta vid datorn en längre stund men det finns kanske bättre alternativ.
Hade varit smidigt med tvillingkort och en 3G sticka ändå kanske? Finns detta?
Det är sant, har inga större problem med att lägga telefonen om jag skulle sitta vid datorn en längre stund men det finns kanske bättre alternativ.
Hade varit smidigt med tvillingkort och en 3G sticka ändå kanske? Finns detta?
1. Som jag har det. Telenor och frisurfabonemang. Iphone har internetdelning via USB eller bluetooth, koppla in telefonen till datorn (ha itunes installerat) och surfa. Funkar skitbra.
2. Extra kort via telia. Har du ett 3G abonemang kan du få ett extra kort för 50 kr/mån och använda samma abonemang i övrigt. Telenors motsvarighet så måste du välja om du ska ha telefon eller modem/iPad akltivt, endast en i taget går. Och så kostar det 2 eller 300 spänn i månaden (ipad-abonemang).
Synd att det inte finns en bra lösning för att köra 3G sticka och samma abb.
Verkar som det smidigaste blir att koppla in luren via USB/BT Tycker inte det är värt att betala allt för mycket extra för att slippa dra ut en sladd i princip.