Permalänk

Nytt Chassi, Hjälp?

Hej på er alla.

Nu är det så här att jag hade tänkt byta chassi då från ett NZXT LEXA S till antagligen, Fractal Define XL, NZXT Phantom eller Corsair 650D. Så min fråga till er är då, har någon av er FD XL eller Phantom? 650D har ju inte släppts än så ni borde inte ha det. Om ni har några andra förslag av chassi, helst ska det vara midtower eller fulltower:)
Så jag undrar, har någon av er erfarenhet av tex Phantom eller nått annant och berätta lite om det?:)

Tack!

Permalänk
Avstängd

Ett haf chassi kanske? Hørt mycket bra om det chassit

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

HAF X funderar jag personligen på att köpa. Verkar bra.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av saltiiz:

1-2k antar jag:)

Permalänk
Medlem

Jag har ett XL. är väldigt nöjd med ljudnivån och bygg kvalitén.

Permalänk
Medlem

Crosair 600T eller 700D ;D

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk

HAF X är ett enormt bra chassi, så om du inte störs av designen(tycker själv om den) så tycker jag det är ett självklart val

Permalänk
Permalänk

Tack för alla svar!:D
Kanske blir ett 800D eller HAF X
Får se om jag är villig att spendera så mycket pengar:)

Permalänk
Medlem

Satsa på ett Lian Li! Du har ju 1-2k som budget, du kan få ett jävligt fin chassie för det!

Permalänk

Blev allt ett Corsair Obsidian 800D

Tack för alla svar dock!

Permalänk

Jag köpte mitt haf 932 för 900 spänn men nu kostar det 1300 ca..

Det skulle nog vara bättre än 800D med tanke på prisskillnaden.

Visa signatur

Dator 1 (Gaming) :| XFX 5970BE 2GB | Corsair 4GBkit stock | 955 stock | CM 212+ | HAF 932 | Asus M4N75TD | Samsung Spinpoint 1TB | TX750 |

Dator 2 (nytt projekt) :| Fractal Design R2 |

Permalänk

jag funderar själv på ett NZXT lexa s och eftersom du har haft ett innan så vad tyckte du om det? Jag gillar designen men har hört att där är inte så mycket plats för kabel dragning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillharen:

Blev allt ett Corsair Obsidian 800D

Tack för alla svar dock!

Vad för kylning planerar du att köra med?
Tänkte på att 800D är inte så jättebra om du ska köra med luftkylning.
Men jag kan förstå dig på ett sätt då jag själv är smått imponerad av utrymmet och den diskreta looken.