Spel till xbox360 som funkar att spela med andra som använder PC

Permalänk
Medlem

Spel till xbox360 som funkar att spela med andra som använder PC

Hej tänkte kolla lite vilka spel som fungerar att spela över internet eller LAN när man sitter på olika system? dvs en på en vanlig pc och den andra på xbox360?

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

inga så vitt jag vet

Permalänk
Medlem

Shadowrun är det enda jag kommer på för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapo:

Shadowrun är det enda jag kommer på för tillfället.

Det är så vitt jag vet också det enda som existerar, vilket möjligen är anledningen till att detta inte görs mer, Keyboard+mus var en betydligt effektivare metod att kontrollera spelet med och xbox spelarna hamnade därför i avsevärt underläge.

Permalänk
Medlem

Stämmer nog bra.

Permalänk
Skrivet av Yeti:

Det är så vitt jag vet också det enda som existerar, vilket möjligen är anledningen till att detta inte görs mer, Keyboard+mus var en betydligt effektivare metod att kontrollera spelet med och xbox spelarna hamnade därför i avsevärt underläge.

I RTS, Action, FPS och i mmos m.m. så stämmer detta. Men i Racingspel så vinner xbox360, ps3 och wii kontrollerna stort över tangentbord och mus.

Visa signatur

Sandy Bridge i7 2600K | Asus P8P67 PRO | Corsair Vengance 8Gb @ 1600 Mhz CL8 | ASUS ROG GeForce Matrix GTX Platinum 580 | Intel 510 120GB | Corsair AX850 | Corsair H70 | NZXT Phantom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambodgas:

I RTS, Action, FPS och i mmos m.m. så stämmer detta. Men i Racingspel så vinner xbox360, ps3 och wii kontrollerna stort över tangentbord och mus.

Svårt att se det ske, möjligen att de är nåtogt likvärdiga då musens precision inte betyder något i så gott som alla utav dessa spel.

Permalänk
Medlem

microsoft hade planer att utveckla en brygga mellan pc och xbox 360, men detta vslutades ganska fort meftersom totalt utklassade spelara på xbox;)

Visa signatur

CM scout - Amd Phenom II 965 Be - Powercolor 5770 - A-data 4 gig 1600mhz - random gammal hårddsik - gigabyte moderkort -
Enkelt och bra!:)

Jag tror inte någon kommer att behöva mer än 512 Kb RAM nånsin./Bill Gates