[MSN] Vad har hänt med web messenger?

Permalänk

[MSN] Vad har hänt med web messenger?

Hej!

Den senaste tiden har jag sett en onormalt stor ökning av användare utav Web Messenger. Vad kommer det sig av? Folk som jag vet att de inte använder web messenger loggar ändå in på det, enligt min MSN.

Vad har de ändrat? Går det att få tillbaks? Jag hatar det konstanta plinget.

Mvh

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

På min arbetsplats är det för att Live Messenger 2011 buggar ur hela tiden.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

För mig så loggar det in på webb messenger automatiskt när jag klickar på knappen för att komma till inkorgen av någon anledning. Vet inte vad som har orsakat det dock och skulle vilja veta hur jag blir av med det.

Permalänk
Medlem

Hotmail är numera webmessenger ala facebookchatstyle

Permalänk
Medlem

Webmessenger is the shit.... (lael)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Entusiast

Själv gick jag till en gammal dator i huset och snodde ett halvgammalt Msn, Fy va fult och irriterande det nya var..

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

De har länkat ihop det med hotmail, iallafall när jag loggade in på hotmail för att kolla mailen så började en kompis skriva till mig. Tänkte vafan har de nu uppdaterat för nått? Så är nog därför. Vill fan inte sitta på messenger när jag ska kolla mailen? Använder inte äns messenger. Det är bara att klicka på logga ut iallafall, så loggas man inte in mer. Så loggar man in nästa gång så kommer man inte loggas in på messenger.

Permalänk
Medlem

Har fixat så att nya ser ut och uppför sig som gamla med hjälp av A-Patch, tagit bort reklamfönster,inaktiverat vibbskakningar, tagit bort menyerna om betalningsinformation, och även så att man kan ta emot mer än 3 filer. sen så valde jag bort allting som har med facebook att göra ! ! ! Mitt Hotmail konto har jag windows Live Mail till och även alla gmailadresser, funkar bra tycker jag ! ! !

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Kan man ändra i någon inställning så man inte blir inloggad på webmessanger? Jag kör mac och när jag kollar mailen blir jag automatiskt utloggad från ordinarie messanger när det blir dubbelt.

Permalänk
Medlem

Mycket irriterande är det! Någon som hittat inställning i hotmail där det går att välja bort? Förstår inte hur de kan tro att folk som använder hotmail vill ha denna funktion.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD3 | Core i5 760, 2,8GHz | 1TB Samsung Spinpoint F3, 2 TB Seagate Barracuda Green
Corsair 8 GB DDR3 1600MHz CL8 | GF GTX 760 | Corsair VX 550w | Win 10 64-bit
laptop: Samsung 730U3E

Permalänk
Medlem

Har petat på de flesta inställningar nu och jag lyckas inte avaktivera messenger-delen i windows live.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Gå in på inkorgen, klicka på ert namn och välja logga ut från messenger så loggas ni inte in mer. Nästa gång ni loggar in på mailen så kommer ni inte loggas in på messenger. Skrev det innan, men förklarade kanske inte så bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Gå in på inkorgen, klicka på ert namn och välja logga ut från messenger så loggas ni inte in mer. Nästa gång ni loggar in på mailen så kommer ni inte loggas in på messenger. Skrev det innan, men förklarade kanske inte så bra.

Tack och vad enkelt det var. Tror jag testade allt annat

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av Polomononen:

Tack och vad enkelt det var. Tror jag testade allt annat

Jag letade också innan, försökte först leta på massa andra ställen. Trodde först att om man loggade ut sig från messenger så skulle man komma in nästa gång man loggade in på hotmail igen. Men så var inte fallet.

Permalänk

Det fungerar bättre än deras Live .. fast finns klart mycket bättre program än msn att köra på. pidgim (stavning) etc

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Det fungerar bättre än deras Live .. fast finns klart mycket bättre program än msn att köra på. pidgim (stavning) etc

Pidgin

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7 5700G / 48GB RAM / RX 7900 XTX / 2TB SSD / Arch Linux
Server 1: i5-7400T / 32GB RAM / 88TB HDD / Proxmox
Server 2: i5-6500T / 32GB RAM / 1TB SSD / Proxmox