Permalänk
Medlem

Konstigt Problem..

Hejsan, Som det låter, Jag har aldrig varit med om detta, Det är säkert något jätte enkelt jag missar.

Det låter som om någon sitter och skriver.

Exakt som det låter, Det kommer ljud ur hörlurarna/högtalarna, som om någon sitter och skriver. har tittat igenom alla "tabbar" jag har uppe i fierfox och ser att ingen "video" är igång. Har inte en susning vad det kan vara..

Några idéer?

X

Visa signatur

-=Asus M4N98TD EVO - AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition AMD - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - A-Data 4GB 1600Mhz Game Series - 500GB HDD - Fractal Design Define R3=-

Permalänk
Medlem

Haha!? Waaaat?

Du får nog ta och beskriva ljudet lite mer specifikt.

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Medlem

Finns ingen chans att det är fråga om smattrande hårddiskar?

Visa signatur

It's good to be bad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zabusa:

Finns ingen chans att det är fråga om smattrande hårddiskar?

+1 på det förslaget

Permalänk

Säkert att du har kollat igenom alla tabbar efter reklam? finns en som man blir tokig på, nån tjej som "chattar" med en, kommer hela tiden när man är inne på t.ex wowhead.com.

Permalänk
Medlem

Varför inte bara stänga ner Firefox och se om problemet är löst?

Permalänk
Medlem

Jag stängde ner firefox, men det lät fortfarande, Håller på att bli tokig, Det slutade ett tag, Men sen börja det igen <.< Fan jag är helt borta, Har ALDRIG varit med om liknande, Ljudet i sig låter asså, Det låter som om jag skriver några ord, sen låter det som om jag slår repiterade gånger på enter eller liknande. Yä Begrip int nå

X

Visa signatur

-=Asus M4N98TD EVO - AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition AMD - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - A-Data 4GB 1600Mhz Game Series - 500GB HDD - Fractal Design Define R3=-

Permalänk
Medlem

En av alla dessa hjärndöda reklamrutor med ljud består av exakt det du beskriver Någon som sitter och skriver på ett tangentbord med korta uppehåll ibland, finns bl.a på Facebook...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Som andra skrev kan väl vara någon reklam.
Har själv råkat ut för det jag undrade vad det var sen upptäckte jag att det var nån skitreklam.
Men annars kan du ju ta och stänga ner alla program och kolla om det är löst.
Om det inte hjälper så kanske det är fel på där du kopplade in högtalarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mp5sd:

En av alla dessa hjärndöda reklamrutor med ljud består av exakt det du beskriver Någon som sitter och skriver på ett tangentbord med korta uppehåll ibland, finns bl.a på Facebook...

Hmm, Jag ska hålla utkik då med andra ord! Tack för tipset

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför du hör tangentbord ljud i bakgrunden.

Det finns 2 olika alternativ jag kan komma på.

1. Firefox = Imageshack (Banner som har ett sådant ljud du beskriver) "ljud var ca 10min."
2. Skype, MSN, Triddle Samtal (där du hör din andra trucka på tangenterna.

-------------------------
PiktorPucci
Medlem
Reg: Sep 2008

Exakt samma sak hände mig tidigare ikväll. Höll på att skita på mig när jag slutade skriva och pausade musiken och ändå hörde tangenterna smattra.
Satt inne på imageshack, men har adblock så jag såg inte ens någon reklam. Ändå lät det. Har aldrig hänt förut vad jag vet.

---------------------------
Läs mer om problemet här: https://www.flashback.org/p28456787

Korrigering
Permalänk
Medlem

Har själv råkat ut för detta Tur man har en smart flickvän som klurade ut det dirr.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Som Raziki skriver så är det på Imageshack, en tjej klickar som ... på sitt tangentbord (fast ändå inte :> kass gjort), riktigt jobbigt

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk

Vad har du för hörlurar/högtalare?

Permalänk

http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm
http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts2.htm

bästa som fiins för att slippa reklam lägga till lite i host filen.
det som kan hända är att vissa länkar kan behövas ändra manuellt men annars har jag inte haft några problem.

Permalänk
Medlem

Har hittat problemet nu, Lol, Det var reklam på bilddagboken O.o Jag som sökte igenom alla sidor.. Aja, Med av eran hjälp så löstes problemet! Medaljer till er alla!

X

Visa signatur