Bra mmorpg spel. Trött på world of warcraft.

Permalänk
Medlem

Måste hoppa in här igen och tipsa vidare. Spel på G:

Core Blaze
Forsaken World

Och så trillade jag över ett lir som tydligen ska vara svenskutvecklat och bygger på cryengine:

Planet Calypso eller Entropia Universe. Samma spel men det kallas olika i olika regioner. (Tror jag)

kolla in det!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Tycker folk borde ta och testa Everquest 2.
Dom har just slagit ihop dom två Eu servrarna så det finns riktigt mycket folk att lira med. Plus att spelet har ändrat sig något enormt sen det kom ut.
Gillar man crafting och äventyra/utforska och njuta av miljöerna så ska man verkligen ta och testa det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Tycker folk borde ta och testa Everquest 2.
Dom har just slagit ihop dom två Eu servrarna så det finns riktigt mycket folk att lira med. Plus att spelet har ändrat sig något enormt sen det kom ut.
Gillar man crafting och äventyra/utforska och njuta av miljöerna så ska man verkligen ta och testa det här.

Jag försökte adda playtime tre gånger idag, betalningen kunde inte genomföras, fråga mig inte varför. Maybe it's a sign

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Skrivet av Mo0rbid:

Jag försökte adda playtime tre gånger idag, betalningen kunde inte genomföras, fråga mig inte varför. Maybe it's a sign

Du kanske är för dålig på att skriva in siffror?

Själv har jag inga problem alls, riktigt skönt att för en gång skull kunna köra spelet på Maximum slidern i 1680.
Lirar som Templar med en polare som kör Shadow Knight och är nu level 22 efter ca 8-10tim spelande.
Finns så mycket att göra utöver att questa och girnda mobs.

Permalänk

pröva DDO Dungeons and dragons online

Visa signatur

Fractal design Define R3, CPU AMD Phenom 4x II 965 3.4 GHz, GPU XFX Radeon hd 6950 2 GB, Mobo GA-7490XTA-UD4. RAM 4 GB DDR 3. OS win 7 Professional 64 bit. PSU OZR modxstream-pro 700 W.

Permalänk

Fan, jag blev lite sugen på att aktivera mitt EQ2 account nu igen... tvivlar dock lite på att det är "mycket folk" som lirar, hur mycket folk är det egentligen?

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk

För er som är trötta på WoW och söker något annat, kan jag varmt rekommendera LotRO.

Permalänk
Skrivet av röksvamp:

Fan, jag blev lite sugen på att aktivera mitt EQ2 account nu igen... tvivlar dock lite på att det är "mycket folk" som lirar, hur mycket folk är det egentligen?

Servern ligger alltid på medium load dom gånger jag kollat i alla fall. En hel del spelare som kommer tillbaka nu när det blivit en server merge. Men vist det går ju inte att jämföra med en överbelastad server som tex Frostmane i WoW.
Men det finns helt klart tillräckligt med folk och jag föredrar kvalitet över kvantitet när det kommer till spelare.

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

För er som är trötta på WoW och söker något annat, kan jag varmt rekommendera LotRO.

Dock är Lotro så nära wow man kan komma, har man spelat sig trött på wow så lär man tröttna på det här snabbt.

Permalänk

Servern ligger alltid på medium load dom gånger jag kollat i alla fall. En hel del spelare som kommer tillbaka nu när det blivit en server merge. Men vist det går ju inte att jämföra med en överbelastad server som tex Frostmane i WoW.
Men det finns helt klart tillräckligt med folk och jag föredrar kvalitet över kvantitet när det kommer till spelare.

Jasså! Ja, då blir det nock till att aktivera när man kommer hem då! Lirade på Antonia Bayle innan.. så det blir reroll nu.

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk

Dock är Lotro så nära wow man kan komma, har man spelat sig trött på wow så lär man tröttna på det här snabbt.

Hade det resonemanget varit korrekt, hade World of Warcraft aldrig blivit den kassa succe det blivit. Lord of the Rings Online har nämligen inte mer gemensamt med World of Warcraft, än vad World of Warcraft har med Everquest, från vilka Blizzard tog hela deras framgångsrika koncept.

Det finns inte ett theme park MMOG idag som inte bygger på de koncept som EverQuest skapade 1999 och DaoC 2001. Att två MMOGs bygger på samma grundkoncept, innebär inte automatiskt att de levererar samma spelupplevelse. I mina ögon har LotRO och WoW helt olika kvaliteter, och att man är trött på det ena utesluter absolut inte att man trivs i det andra. Av våra drygt hundratalet medlemmar i LotRO, är säkerligen minst 50% fd WoW spelare.

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

Hade det resonemanget varit korrekt, hade World of Warcraft aldrig blivit den kassa succe det blivit. Lord of the Rings Online har nämligen inte mer gemensamt med World of Warcraft, än vad World of Warcraft har med Everquest, från vilka Blizzard tog hela deras framgångsrika koncept.

Det finns inte ett theme park MMOG idag som inte bygger på de koncept som EverQuest skapade 1999 och DaoC 2001. Att två MMOGs bygger på samma grundkoncept, innebär inte automatiskt att de levererar samma spelupplevelse. I mina ögon har LotRO och WoW helt olika kvaliteter, och att man är trött på det ena utesluter absolut inte att man trivs i det andra. Av våra drygt hundratalet medlemmar i LotRO, är säkerligen minst 50% fd WoW spelare.

Det är korrekt!

Lotro är det spel som påminner mig mest av World of warcraft i både känsla och utförande.
Men som sagt konstaterade jag inte att du "kommer" att tröttna utan att du "lär" tröttna då i mina ögon och de polare jag försökt lira detta med upplever det samma.

"Det finns inte ett theme park MMOG idag som inte bygger på de koncept som EverQuest skapade 1999 och DaoC 2001"

Skulle det inte byggt på samma koncept som EQ och Daoc skulle det inte hamna i samma kategori eller hur?

Permalänk

Det är korrekt!

Lotro är det spel som påminner mig mest av World of warcraft i både känsla och utförande.
Men som sagt konstaterade jag inte att du "kommer" att tröttna utan att du "lär" tröttna då i mina ögon och de polare jag försökt lira detta med upplever det samma.

"Det finns inte ett theme park MMOG idag som inte bygger på de koncept som EverQuest skapade 1999 och DaoC 2001"

Skulle det inte byggt på samma koncept som EQ och Daoc skulle det inte hamna i samma kategori eller hur?

Att jag hänvisade till att EQ och DAoC stod som råmodell för WoW, var för att påvisa att man inte automatiskt tröttnar på ett annat spel för att det baseras på samma koncept som det man spelat tidigare. Listan över befintliga MMOGs som delar samma koncept som EQ/DAoC är väldigt lång och det fortsätter lanseras nya i en aldrig sinande ström.

Faktum är att av MMOGs som väljer att inte anamma samma koncept, typ Mortal Online, Darkfall, Ryzom, EvE Online mfl, så är det endast det sistnämnda spelet som lyckats nå ett sexsiffrigt antal subscribers. Den enda slutsatsen jag kan dra av det, är att folk visserligen skriver på forum världen över att de letar efter annorlunda och nyskapande alternativ, men de spelar dem inte, utan väljer uppenbarligen i stället MMOGs som är likartat uppbyggda.

Att du sedan upplever känslan i LotRO och WoW som likartade kan jag inte säga mycket om, då det är din upplevelse. Personligen finner jag just känslan och atmosfären i spelen som inte bara annorlunda, utan enormt annorlunda, vilket är anledningen till att jag spelar båda. Men som sagt, upplevelser är subjektiva.

Permalänk

Grejjen med tex Mortal Online och även Darkfall var deras taskiga start, Mortal Online är ännu inte värt att betala för så extremt ofärdigt det är.
Ryzom har jag inte lirat något större men tycker om själva iden men inte utförandet
EvE har jag spelat i några år, har en karaktär med 45mille SP. Roligt spel om man tycker om PvP men det är extremt lång väntan i spelet vad du än ska göra.

Det som jag tror gör dessa spel mindre eftertraktade är just att dom kräver mycket mer tid av spelaren och man kan inte få något gjort genom att bara logga in 1 tim om dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Den enda slutsatsen jag kan dra av det, är att folk visserligen skriver på forum världen över att de letar efter annorlunda och nyskapande alternativ, men de spelar dem inte, utan väljer uppenbarligen i stället MMOGs som är likartat uppbyggda.

Den slutsatsen har även jag dragit :).

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Nu har jag prövat Champions Online och det är ett bra spel vad jag sett so far. Pröva! Ni kanske t.o.m. stannar!

Om ni vill ha ett djupt lir: Planet Calypso

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Forsaken world och Perfect world är två riktigt bra f2p spel faktis spelade det sist nämnda ett riktigt bra tag och har nu gått över till Forsaken world deras nyaste riktigt roligt bra å ha när man inte orkar spela LoL / HoN

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Philips Evnia 34M2C8600 + 2x Dell 2715H 27"] OS: Bazzite OS
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Galaxy S25 Ultra | 🎧B&W px7 s3|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Om du inte har redan testat RIFT så gör det nu medans det är Open Beta! Riktigt bra spel med blandning utav Warhammer Online samt Guild Wars2 enligt mig.

Permalänk
Medlem

Forsaken World closed beta phase 4 börjar på Måndag. Har ni beta key kommer ni in utan urval... alla som har en key kan lira. 23 mars öppnas open beta!

http://fw.perfectworld.com/

Visa signatur

Permalänk

Testa darkfall, bättre gameplay än så får du leta efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grontoankan:

Testa darkfall, bättre gameplay än så får du leta efter.

kostar

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av sj6:

finns gratis trial.

Permalänk

har spelat lotro till lvl 40 utan att tröttna. har prövat en hel del gratis mmo spel som jag tröttnat på efter en dag.
har även testat allods online som var helt ok. de spelen jag rekommenderar mest.

Visa signatur

P55-GD65 | i7 860@2,80 | DDR3 6GB | GTX 570 | Corsair PowerSupply 850W TX | HDD 1,5tb | Corsair SSD 64GB

Permalänk
Medlem

Rekommenderar RIFT mycket bra spel enligt mig!

Permalänk
Medlem

Finns det någon MMO spelare som aldrig någonsin har testat World of Warcraft?!

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk

Till OP.

Om du inte vill bli "uppäten" av alla andra i eve gäller det att tänka. Antingen kör du solo och väljer dina mål, vidtar åtgärder för att inte bli gankad osv. Eller så går du med i ett företag som är medlemmar i en stor allians, helt plötsligt är det du som käkar andra då.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja rekommendera Lineage 2
Riktigt bra mmo game! absolut favorit!
www.lineage2.com dock inte gratis men värt!!

har du inte prövat detta så lär du fastna vi det!