Permalänk

android för max 1800 kr

behöver ny mobil och tyckte de såg smidigt ut att sms:a med touch skärm, så frågan är vilken ska man köpa? vill inte ge mer än 1800 för en mobil. har funderat på nån av xperia modellerna, X8

Permalänk

Låter precis som att det är en ZTE Blade du ska ha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik91uk:

Låter precis som att det är en ZTE Blade du ska ha

Jag håller helt med

Permalänk
Hedersmedlem

https://comviq.se/webbutik/ZTE_Blade
Skit enkel att låsa upp. Även Teleia och andra säljer den, men då kostar den 1695:-

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Låter som det är en LG Optimus One (P-500) du vill ha. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=725901

Visa signatur

AMD X4 965 BE | Corsair 750w | Gigabyte 790XTA-UD4 | Sapphire 280X OC | DDR3 1333mhz 16gb | SSD:120gb + SSHD:1TB | CM HAF 932 | Bra & Billig

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av HenkeOSD:

Låter som det är en LG Optimus One (P-500) du vill ha. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=725901

Tror mer på ZTE'n faktiskt, har läst väldigt mycket gott om den

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Tror mer på ZTE'n faktiskt, har läst väldigt mycket gott om den

går väl inte att köpa på expert, då är de inget alternativ

Permalänk
Medlem
Skrivet av scaniabest:

ZTE blade alla dar i veckan för den budgeten, varför bara expert??

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Brorsan köpte precis en ZTE Blade o han är jäkligt nöjd över den.

Helt klart värt de!

Visa signatur

Fractal Design Nano S - Asus Z170I Pro Gaming - Asus 1060 OC - 8GB Kingston Hyper X - 250GB Samsung 850 Pro

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av scaniabest:

Varför skulle man bara vilja handla från expert..?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

återbäring på konsumkortet kanske

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MCRJ:

kanske men vad hjälper det om det är så, när alla andra alternativ som är lika bra som blade kostar över 2000 påminner mig om för många år sen när jag jobba i livsmedelsaffär när en dam kom in och hade åkt taxi för nån 100 lapp till vår butik bara för att vi hade extrapris på köttfärs den veckan blev dyr köttfärs tyckte vi

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Säger också ZTE Blade, ifall du skulle kunna handla på annan butik än Expert.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Men på experts hemsida finns det ju inga android telefoner eller smartphones för den delen heller.

Permalänk
Skrivet av MCRJ:

nja, har ett presentkort. jag har hört att batteriluckan blir sliten på ZTE:n. inga kommentarer om xperia modellerna alls?

Permalänk
Medlem

Kör inte på något skräp från förra årets Xperia modeller, särskilt inte X8 som kom till endast för att mjölka ut pengar av människor som inte vill lägga mycket på en telefon men ändå ha en "uperduper bra android".
ZTE Blade är vad du söker efter.

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga SonyEricssons x8/x10 mini, beror lite på vad du är ute efter..
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=641968
Tycker att recensionerna ser helt ok ut, har själv en x10 mini.. nöjd med den för det priset men är lite sugen på en telefon med större skärm och annat operativsystem.

EDIT:
Du kan ju spara pengarna o se vad som lanseras. De flesta modellerna verkar något utdaterade och kommer antagligen att ersättas av något fräschare modeller, men du får antagligen punga ut med lite mer pengar på dessa. Det är mobile world congress nu i veckan (?).

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Medlem

Om du inte vill ha senare android OS uppdateringar i huvudtaget (med det missar du bättre prestanda, portabel wifi spot, appar som bara funkar på 2.2 och uppåt mm) så går en Xperia bra, men du får mer för pengarna för en ZTE blade tycker man. Batteri luckan kan man ju väl alltid byta på garantin.

Känner att jag inte riktigt gillar att Sonyericsson helt enkelt struntar i att uppdatera alla Xperia telefoner med android 2.2 och 2.3+. Speciellt när OS'et fortfarande utvecklas ständigt. Dock kommer modifierade versioner av 2.1 till telefonerna vad jag har hört.

Källa

eller så kör du på en LG P500 Optimus one som även kommer att få 2.3 uppdateringen.

Visa signatur

Intel 4670k stock - Cm Hyper 212 EVO -Z87M-Plus- Asus Radeon GTX 770 2gb OC - Corsair Vengeance 4 x 4gb DDR3 1600 - Corsair 650w - Bitfenix Prodigy M

Permalänk
Medlem

Köpte själv en Xperia X8 nyligen och kan rekommendera den, valde mellan den, x10mini och ZTE Blade.

Tycker den har precis lagom stor skärm, mjukvaran rullar på fint och efter en snabb uppdatering till 2.1 samt fått in LauncherPro och Link2SD så är jag mer än nöjd.

Om nu 2.3 av Android är ett måste är det redan på god väg (inofficiellt) för x8 -
http://www.youtube.com/watch?v=AFGJ9PwxitY & http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=914513

Visa signatur

-------------------------- Super Ultra Wide Hackintosh Pro --------------------------
Gigabyte Z390 Designare | Intel i9 9900k | RX6800XT 16GB | 64GB RAM
49" Samsung G9 OLED 240hz | Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric
2TB Corsair MP600 PRO med MacOS Sonoma för Videoredigering
1TB FireCuda 510 med Windows 11 för Spel & Vardagssurf

Permalänk
Medlem

ZTE är det som gäller! Sony Ericsson x10 är inget att hurra för... Har haft den, och ush säger jag. Skriva på den är en plåga, och att se något är ännu värre, Bytte till HTC

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem

Finns väl skyddsskin till baksidan?

Re: http://www.devdef.com/products/for-zte-blade

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av xfmimd:

ZTE är det som gäller! Sony Ericsson x10 är inget att hurra för... Har haft den, och ush säger jag. Skriva på den är en plåga, och att se något är ännu värre, Bytte till HTC

Du nämner att det är en plåga att se något på x10 men tror bestämt du menar x10mini?
Själv var jag från början intresserad av minin för dess behändiga lilla storlek, men så såg jag x8an bredvid i en affär och fastnade direkt.

Det är i stort sätt samma insida som x10mini bortsett från en sämre kamera utan blixt men den tar helt klart dugliga mobilbilder i hyfsat ljus, för andra tillfällen använder jag systemkameran.
- Sen har den ju den större skärmen med högre upplösning som var den främsta anledningen till att det blev x8 istället för x10mini för mig. (Den har även något bättre batteritid än x10mini)

Man får inte glömma att x8an är en budgetmodell men trots det tycker jag att man får en hel del telefon för pengarna.

Att skriva på x8an tar ett tag att vänja sig vid, speciellt om man är van att mata iväg sms med t9 på en traditionell knappsats, därför laddade jag ner "Jonas tangentbord" som ger mig en knappsats med t9 i upprättläge och ner jag surfar och har luren horisontellt så skriver jag med qwerty.

En fråga förresten,
Alla ni som säger välj ZTE Blade istället för SE Xperia x10/x10mini/x8 - Har ni själva provat både ZTE och SE?

( X8an finns på expert.se för 1749kr, både i svart och vitt.
Den finns något billigare på prisjakt)

Visa signatur

-------------------------- Super Ultra Wide Hackintosh Pro --------------------------

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem när jag skulle köpa mobil. Ville ha en fungerande och fräsh smartphone för under 2000kr. Följde länge utvecklingen utav ZTE:bladen men i slutändan så kändes det bara som om det var skärmen som tilltalade. Under själva skalet så fick man vad man betalade för. Kollar man dessutom Swedriods forum så är 80% av trådarna under Bladen från folk som har problem. Verkar lida av många barnsjukdomar.

Tittade senare på Xperia-familjen. X10 mini var helt enkelt för liten. Jag har ganska stora händer och telefonen såg mer ut som ett skämt i min hand. Sjukt jobbig att skriva på men det är troligtvis en vanesak som allt annat. X8:an var däremot perfekt. Lagom storlek till lagomt pris. MEN! Den saknar multitouch. Har ingen aning om den har det idag efter nya uppdateringar men skulle inte tippa på det då jag tror att bara stora X10 modellen fick pinch zoom i senaste mjukvaran.

Tillslut så landade jag på LG Optimus One. Efter att ha läst många recensioner och klämt lite på den IRL så insåg jag direkt att det här var vad jag letade efter. Touchskärmen är otroligt snabb och mjukvaran flyter på så pass bra att det ger en liten "iphone-känsla" :). Kameran känns som en av de bättre i budgetsegmentet. Telefonen är snabb och trevlig att surfa på hemma på W-lanet. Autoanpassande text på hemsidor så man slipper hålla på att scrolla åt sidorna. Har än så länge bara kontantkort så någon 3g har jag inte hunnit med ännu. Antar att det är samma fast mycket långsammare. Använder den dagligen som telefon och musikspelare på gymmet eller i längdspåret.

+ Bra design
+ Bra skärm
+ Helt OK kamera
+ Bra batteritid
+ Otroligt enkel att använda (min första smartphone)
+ 3,5mm för hörlurar
+ Stabil mjukvara (Kör förvisso A2.2 som följde med men den har aldrig tenderat till att bugga på något vis)
- Ingen lampa till kameran
- Finns få tillbehör till den just nu (Lyckades pilla bort den medföljande skyddsfilmen redan andra dagen efter krogen)

Är absolut ingen LG fanboy, tvärt om. Har alltid använt SE förut som aldrig svikit mig. Men just bland modeller under 2000kr så anser jag att man får lite mer för pengarna i en Optimus one. Hade jag varit du så hade jag försökt hålla ut ännu ett par månader. Det verkar hända mycket på mobilfronten nu i vår.

Visa signatur

AMD X4 965 BE | Corsair 750w | Gigabyte 790XTA-UD4 | Sapphire 280X OC | DDR3 1333mhz 16gb | SSD:120gb + SSHD:1TB | CM HAF 932 | Bra & Billig

Permalänk
Medlem

Värt att nämna är att kamerakvalitén på ZTE Blade är ... bristande, minst sagt. Så om kameran är viktig finns bättre alternativ, men annars är Blade suverän för priset.

Permalänk
Medlem

Haft följande androidlurar: Htc Magic, x10i stora, Nexus One, ZTE blade, och nuvarande lur, Galaxy S.

x10i var ett skämt. Bytte tillbaka till magicen efter två veckor. Sen inhandlade jag en Blade från UK, vilket var ett otroligt lyft. För att göra lång historia kort, så kan jag absolut rekommendera Bladen! Samkörde den med nexusen och saknade i stort sett inget från den ena luren till den andra. Det bör noteras att jag körde custom rom på bladen. Originalromen som följde med var skräp. Blir riktigt rapp efter en flashning! Så om man tycker det är kul att dona och fixa lite så är det som sagt en bra lur.

Optimus One är säkert också ett bra alternativ, men eftersom jag inte testat den kan jag inte uttala mig!

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Skrivet av HenkeOSD:

Jag hade samma problem när jag skulle köpa mobil. Ville ha en fungerande och fräsh smartphone för under 2000kr. Följde länge utvecklingen utav ZTE:bladen men i slutändan så kändes det bara som om det var skärmen som tilltalade. Under själva skalet så fick man vad man betalade för. Kollar man dessutom Swedriods forum så är 80% av trådarna under Bladen från folk som har problem. Verkar lida av många barnsjukdomar.

Tittade senare på Xperia-familjen. X10 mini var helt enkelt för liten. Jag har ganska stora händer och telefonen såg mer ut som ett skämt i min hand. Sjukt jobbig att skriva på men det är troligtvis en vanesak som allt annat. X8:an var däremot perfekt. Lagom storlek till lagomt pris. MEN! Den saknar multitouch. Har ingen aning om den har det idag efter nya uppdateringar men skulle inte tippa på det då jag tror att bara stora X10 modellen fick pinch zoom i senaste mjukvaran.

Tillslut så landade jag på LG Optimus One. Efter att ha läst många recensioner och klämt lite på den IRL så insåg jag direkt att det här var vad jag letade efter. Touchskärmen är otroligt snabb och mjukvaran flyter på så pass bra att det ger en liten "iphone-känsla" :). Kameran känns som en av de bättre i budgetsegmentet. Telefonen är snabb och trevlig att surfa på hemma på W-lanet. Autoanpassande text på hemsidor så man slipper hålla på att scrolla åt sidorna. Har än så länge bara kontantkort så någon 3g har jag inte hunnit med ännu. Antar att det är samma fast mycket långsammare. Använder den dagligen som telefon och musikspelare på gymmet eller i längdspåret.

+ Bra design
+ Bra skärm
+ Helt OK kamera
+ Bra batteritid
+ Otroligt enkel att använda (min första smartphone)
+ 3,5mm för hörlurar
+ Stabil mjukvara (Kör förvisso A2.2 som följde med men den har aldrig tenderat till att bugga på något vis)
- Ingen lampa till kameran
- Finns få tillbehör till den just nu (Lyckades pilla bort den medföljande skyddsfilmen redan andra dagen efter krogen)

Är absolut ingen LG fanboy, tvärt om. Har alltid använt SE förut som aldrig svikit mig. Men just bland modeller under 2000kr så anser jag att man får lite mer för pengarna i en Optimus one. Hade jag varit du så hade jag försökt hålla ut ännu ett par månader. Det verkar hända mycket på mobilfronten nu i vår.

ja LG P500 Optimus lät ju intressant, går de verkligen inte att skriva med T9 på X8:an? tecknen blir ju så små annars, de var lite därför jag skulle ha en touch, för att få stora tecken att skriva med

Permalänk
Medlem

Men det kanske är en personlig åsikt, jag är toknöjd med min blade. Men som vissa säger
så skall man veta att man får vad man betalar för. Det är ingen telefon du skall köra krävande saker på, utan mer om du är sugen på en android med okej touch. Kameran är väl ingen som man skall använda med tanke på kvaliten, men jag är glad över att den klarar läsa streckkoder iaf,.

Finns silikon överdrag och skyddsfilm att köpa, hittade mitt för 70kr inkl frakt.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av scaniabest:

ja LG P500 Optimus lät ju intressant, går de verkligen inte att skriva med T9 på X8:an? tecknen blir ju så små annars, de var lite därför jag skulle ha en touch, för att få stora tecken att skriva med

Citerar mitt tidigare inlägg ovan, ..."Att skriva på x8an tar ett tag att vänja sig vid, speciellt om man är van att mata iväg sms med t9 på en traditionell knappsats, därför laddade jag ner "Jonas tangentbord" som ger mig en knappsats med t9 i upprättläge och när jag surfar och har luren horisontellt så skriver jag med qwerty."

Så jodå, det går bra att skriva med t9 men inte "direkt ur lådan", men bara att ladda ner och installera "Jonas tangenbord" - http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=5600&highlight=....

-För övrigt är det en sak jag gillar skarpt med Android, saknar man någonting kan man oftast hitta en app som gör just det man vill.

EDIT

Lägger till lite bilder i tråden jag med..

Sony Ericsson Xperia X8 med LauncherPro och HTC_IME (Jonas Tangentbord), bakgrund från Android Wallpapers.
Bilder tagna med Shoot Me.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo:

Du nämner att det är en plåga att se något på x10 men tror bestämt du menar x10mini?
Själv var jag från början intresserad av minin för dess behändiga lilla storlek, men så såg jag x8an bredvid i en affär och fastnade direkt.

Det är i stort sätt samma insida som x10mini bortsett från en sämre kamera utan blixt men den tar helt klart dugliga mobilbilder i hyfsat ljus, för andra tillfällen använder jag systemkameran.
- Sen har den ju den större skärmen med högre upplösning som var den främsta anledningen till att det blev x8 istället för x10mini för mig. (Den har även något bättre batteritid än x10mini)

Man får inte glömma att x8an är en budgetmodell men trots det tycker jag att man får en hel del telefon för pengarna.

Att skriva på x8an tar ett tag att vänja sig vid, speciellt om man är van att mata iväg sms med t9 på en traditionell knappsats, därför laddade jag ner "Jonas tangentbord" som ger mig en knappsats med t9 i upprättläge och ner jag surfar och har luren horisontellt så skriver jag med qwerty.

En fråga förresten,
Alla ni som säger välj ZTE Blade istället för SE Xperia x10/x10mini/x8 - Har ni själva provat både ZTE och SE?

( X8an finns på expert.se för 1749kr, både i svart och vitt.
Den finns något billigare på prisjakt)

Hah, jo det var X10 mini, glömde att slriva det

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk

LG GT540 då? den har ju Wifi då kan jag väl köra den på routern hemma?