Duger detta modoerkortet om man plockar ppd på gpuer

Permalänk
Medlem

Duger detta modoerkortet om man plockar ppd på gpuer

kom på en ide som jag tänkte kolla med er.
duger detta moderkortet med inbyggt cpu om man bara ska plocka PPD med en gpu tex GTX260, 460

tänken är liten stolek på burken och lättare att bygga fler och få plats med dom?

kan inte se mig på en rank 74 inom temet när jag en gång varit och slagits bland toppen....

Moderkort: http://www.inet.se/artikel/1901787/intel-d510mo-atom-d510

glömde skriva in moderkortet hehe
Visa signatur

i5 2500 4,2GHz Grafikkort: XFX GTX260 Nätagg: Corsair 650watt DDR3 16GB
Gör som jag, FOLDA.
Ligger på ca 8,000PPD =)

Permalänk
Medlem

Kanske inte just det, man måste ju ha e PCI-e plats. Moderkortet som du länkade har ju endast PCI.

Men detta eller det här skulle funka, eller varför inte en Fusion?. Ena kortet har bara en fysisk PCI-e 1x plats men den kan man slipa ur i bakkant så ett grafikkortet får plats. Bandbredden är inte begränsande vid folding.

Edit: Om du hade flera grafikkort och har nåt ställe där du kan ställa en burk som låter lite skulle jag nog försökt skaffa typ ett MSI K9A2 Plat, då får du fyra PCI-e 16x-platser med rum för dubbelslotskylning på alla och slänga på nån lågspecad Athlon, kanske en extra strömsnäll variant t.ex (om man kan hitta). Detta alternativ blir antagligen billigare i både inköp och driftskostnad. Problemet är att det kan vara svårt och hitta just det kort jag nämnde iom det inte säljs nytt längre, man får leta på begagnadmarknaden vilket kan vara jobbigt) och det är onödigt (tycker jag) att köpa ett ny värstingkort med plats för 4 grafikkort(ex MSI 890FXA-GD70), men ett tips iaf.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

saken hör den till att burken ska bara stå i ett hörn för att folda.

inget spel inget surfande inget alls. hade tänkt att koppla bort skärm mm efter att jag startat upp den.

och där med ska den inte kosta massa pengar på kring utrustning för att bygga ihop en fungerande bruk förutom grafikkort och nätdel.

Visa signatur

Gör som jag, FOLDA.
Ligger på ca 8,000PPD =)

Permalänk
Medlem

Ok, förstår.
Det billigaste kortet med pci-e som jag såg på prisjakt.se kostar ungefär 900kr, då behövs lite minne, nån disk, nätagg och grafikkortet, tror knappast att en Atom flaskar, utan den kan nog se till att ditt GTX260 får jobba så mycket det vill.

Om man vågar handla på Pixmania: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=733779

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

oki jo men då har jag nästan allt utom ett kraftfullt nät agg för den datorn då.

klart jag vågar handla därifrån. har gjort lite vågiare grejer med dyrare saker ;):P

Visa signatur

Gör som jag, FOLDA.
Ligger på ca 8,000PPD =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av connsann:

Oki har en E5200 som ligger och en Sempron 2,1? har lite ram liggandes har oki några hårddiskar och DVD-rom.

Men min Sempron är la allt för kleeeeeeen?

Antagligen inte, särskilt om du kör typ en nedbantat XP eller nån Linuxdist(men de är 'lite' knepiga att få igång, sitter och fösöker nu med Ubuntu10.04 men det vill sig inte med drivrutinerna) tror jag nog det räcker till att driva ett kort, funkar iaf med gamal seg P4@3GHz.

Visa signatur