Permalänk
Medlem

skärmen visar no signal snälla hjälp

tja nu e det så att jag skulle på ett lan då jag packade upp datorn när jag skulle starta den så fick den ingen signal men det stog inget så jag tråkte på skermen så att den sökte men då hittade den ingenting så jag bytte nätagget och det va samma broblem bytte även gkorstet och det var fortfarande samma problem så jag bytte allt förutom hårddisken cd läsarn och nätaget men det var fortfarande samma problem då tenkte jag vafan hur kan det va samma sak på båda två så jag drog ur cd läsarn och det va samma problem och så drog jag ur hårddisken för att jag tenkte att då kommer la jag inn till bios med det va samma sak behöver värkligen hjälp så snälla kom med ideer //mvh anta jenkins (btw sorry för stavningen) ^^

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anta:

Text utan kommatering och punktdito

Det kan vara något som har vibrerat loss under färd, så bygg om burken från grunden och funkar den inte då så kolla strömtillförseln/nätagget

Lite info vad du har för grejjer är mycket välkommet?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

jag har gort det typ två gonger nu men samma problem

jag e inte riktigt säker i huvet nu men här e litte info

nätag på 600w
grafik kort e nvidea 8800 gts något med 1 g
prosesor är intel 2.2 mhz
2 st 2 gigs kingston
en sata hårdisk 200gig
moderkort e intel något
män kan komma med mer detaljerad info XD

Permalänk
Hedersmedlem

Vad heter nätagget? 600W säger inte allt Sedan kan det faktiskt vara graffet som gått sönder eftersom just dessa kort (88 - 98XX-serierna) brukar ge upp nu typ. Kolla gärna på graffebakningstrådarna här på forat så kanske du kan få igång burken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ne men jag tror inte att det e grafik kortet för att jag provade med min mompis grafik kort och det va samma problem sen vet jag inte ifal det va ett annat märke men jag tror inte det

Permalänk
Medlem

Låter som om minnena glappar, testa och ta ut och sätt in dem.

Kör med endast minnen, cpu+fläkt och grafikkort, det är minimum för felsökningen..

Permalänk
Medlem

tack för tips XD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anta:

ne men jag tror inte att det e grafik kortet för att jag provade med min mompis grafik kort och det va samma problem sen vet jag inte ifal det va ett annat märke men jag tror inte det

Nätaggsnamn?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

är inte hemma nu men jag kan komma till det sen