Vart ska ja sätta powerswitch osv sladarna?!? HJÄLP BEHÖVS FORT!

Permalänk
Medlem

Vart ska ja sätta powerswitch osv sladarna?!? HJÄLP BEHÖVS FORT!

Hej skulle byta grafikkort och nätdel idag så jag passade på att byta till ett större chassi så allt skulle få plats. Dock har jag ett problem med att jag inte har en aning om vart powerswitch, Powerled sladdarna ska sitta :S Eftersom det är en OEM dator har jag ingen moderkorts manual :(:( aja moderkortet heter ( Mcp73t-ad ) Och jag har googlat runt i flera timmar nu och inte hittat något desvärre ;S Någon som har en aning om hur dom ska sitta? Sen vad kan hända om man kopplar sladdarna fel? den enda jag igentligen måste ha är ju Powerswitch och eftersom den bara startar datorn så är väll de enda som kan hända att den går igång eller att den inte går igång? Men troligen så är de väll inte så lätt Ångrar mig grovt och uppskattar all hjälp jag kan få!

Permalänk
Medlem

Hej.

Jag googlade bilder på ditt mobo och kunde konstatera att det såg ganska normalt ut. Eftersom du går från "köpt" dator till "byggd" så är det säkert så att du byter från EN kontakt till lösa kablar. Byggde själv om min PB Imedia och gjorde då en enkel skiss hur kablarna satt (se: http://www.flickr.com/photos/51939796@N02/4783929884/in/set-7... ). Tror inte datorn går sönder om du kopplar fel men den kommer inte att fungera som den ska. Kablarna ska sitta på den svarta "kontakten" med pinnar på nere i högra hörnet.

Lycka till.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk

Borde inte går sönder. har själv moderkort utan manual och fick pröva mig fram med det mesta... (inte hittat mikrofon och hörlur uttagen på fronten än.)

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Ja, det glömde jag tala om. Exakt var kablarna ska sitta på kontakten kan skilja mellan olika moderkort.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem

Tack så mkt för alla svar!! Hade inte tid o kolla var mitt uppe i googlande efter hur dom skulle sitta och lyckades lösa det till slut! Men tack iallafall!