Första spelsekvensen från Skyrim

Permalänk
VR-fantast
Skrivet av Barak:

Multiplatspelen brukar se identiska ut på konsolerna men då lider PS3:an oftare av prestandaproblem.

Det är möjligt, äger ingen av konsolerna själv så det var därför jag reserverade mig med ett kanske. Har för mig att Oblivion såg något bättre ut på PS3 (mer högupplösta marktexturer eller något).

Permalänk
Medlem

Monster och skit, nej tack. Mer spel som BC2!!!!! Det enda vettiga nu tillsammans med CS 1.6 som har några år på nacken så att säga ^^

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Woah woah, inte Oblivion de crap spelet håller inte måttet. Skaffa Morrowind w/ expansions, där har du ett riktigt bra TES

Jag tänker som såhär, lirar han klart Oblivion och _GILLAR_ det, så kommer han att _ÄLSKA_ Morrowind.

Håller med dig ang. Morrowind, däremot anser jag att Oblivion också är ett riktigt bra spel.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Skrivet av aMp:

Monster och skit, nej tack. Mer spel som BC2!!!!! Det enda vettiga nu tillsammans med CS 1.6 som har några år på nacken så att säga ^^

Finns ju redan miljoner såna spel, vapen, krig, boom, pang förstår inte hur folk inte lessnar på såna spel men visst smaksak som med allt.

Kommer lätt lägga ner 400+ timmar på Skyrim, har räknat dagar sen första trailern kom och kommer stå där utanför gamestop 10.00 på fredagen den stora

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Finns ju redan miljoner såna spel, vapen, krig, boom, pang förstår inte hur folk inte lessnar på såna spel men visst smaksak som med allt.

Kommer lätt lägga ner 400+ timmar på Skyrim, har räknat dagar sen första trailern kom och kommer stå där utanför gamestop 10.00 på fredagen den stora

Är ju lite mer "tävling" än spel som skitspel som WoW och som detta verkar vara. Man ser skillsen mycket mer.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Skrivet av ChaosClocker:

Tror du missat ett tiotal spel som "lätt kan få game of the year"

Mass Effect 3, Dragon Age 2, Killzone 3, Battlefield 3, Uncharted 3: Drake's Deception, Gears of War 3, Rage, Star Wars: The Old Republic, Duke Nukem Forever, Brink, Portal 2 och kanske Diablo 3.

Finns säkert fler jag missat som är mycket bra spel.

Shogun 2:Total war!! Det kommer bli sjukt skoj! Sen har vi Rift, assassin's creed: brotherhood (till pc), crysis 2, fable 3 (till pc), guild wars 2, batman:arkham city. SJUKT många bra spel som kommer detta året! Och 5 st som jag längtar efter kommer nu i mars!! :D:D:D

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk
Skrivet av aMp:

Är ju lite mer "tävling" än spel som skitspel som WoW och som detta verkar vara. Man ser skillsen mycket mer.

Hur menar du då, inget TES-spel och inte det här heller har multiplayer. Men som jag nämnde, en smaksak och jag gillar enorma ickelinjära spel dvs TES

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

CS 1.6... usch... Ganska svårt att jämföra RPG och FPS ..

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Det är faktiskt ett singleplayer RPG och inte ett multiplayer FPS, dessa spelen bör inte jämföras eftersom de inte är ett dugg lika.

Självklart är detta bara vad jag tycker.

Visa signatur

Chassi: Corsair 700D Processor: Intel 2500K 3,3 GHz Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 760 RAM-minnen: Corsair DDR3 8 GB

Permalänk

Funderar på att skaffa detta spelet när det kommer. Gör det någonting om man inte har spelat något tidigare spel i serien, eller är det helt fristående?

Visa signatur

Silverstone Fortress FT02B | XFX XXX Edition 750W| be quiet! DarkRock Pro C1 | Intel Core i5 2500K | Corsair 16GB 1600MHz 9-9-9-24/VENGEANCE LP | Asus Sabertooth p67 | Asus GTX 680 DirectCUII | Samsung Evo 850 250gb + 1tb western digital green

Permalänk
VR-fantast
Skrivet av Asheileon:

Skrivet av Asheileon:

Hur menar du då, inget TES-spel och inte det här heller har multiplayer. Men som jag nämnde, en smaksak och jag gillar enorma ickelinjära spel dvs TES

Skrivet av Jeddan:

CS 1.6... usch... Ganska svårt att jämföra RPG och FPS ..

Skrivet av Gonum:

Det är faktiskt ett singleplayer RPG och inte ett multiplayer FPS, dessa spelen bör inte jämföras eftersom de inte är ett dugg lika.

Självklart är detta bara vad jag tycker.

Ni inser inte att ni blir trollade?

Permalänk
Skrivet av Halldin:

Ni inser inte att ni blir trollade?

Du tror inte du just blev trollad i trollandets trollande nu va...........

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

aldrig spelat oblivion, är det nåt bra?

vill ha nåt spel som jag kan sätta mig vid ikväll och sen titta på klockan och märka att det blivit ljust för nån timma sen, säg att oblvion är ett sånt spel :D:D

issåfall vad heter spelen i ordning?

Morrowind buggar buggar, Oblivion mera buggar buggar, lycka till me att få spelet att funka kraschfritt, ja har inte lyckats iallafall men väntar på skyrim ska komma ut iallafall(utan buggar).

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Detektivbyrån:

Funderar på att skaffa detta spelet när det kommer. Gör det någonting om man inte har spelat något tidigare spel i serien, eller är det helt fristående?

Undrar samma sak. Om det är så, bör man isf spela alla fyra spelen eller räcker det med att bara spela typ Oblivion?

"Skyrim är den femte kapitlet i fantasyserien The Elder Scrolls och den andliga uppföljaren till succén Oblivion"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pekka75:

Undrar samma sak. Om det är så, bör man isf spela alla fyra spelen eller räcker det med att bara spela typ Oblivion?

"Skyrim är den femte kapitlet i fantasyserien The Elder Scrolls och den andliga uppföljaren till succén Oblivion"

Spelen är väldigt fristående och det bygger inte alls på att man spelat de tidigare spelen.
Du behöver därför inte ens ha spelat Oblivion och du tjänar ingenting på att göra det (annat än att själva spelet är trevligt..).
Med andlig uppföljare antar jag att de menar att det finns en del saker i själva stilen som liknar Oblivion.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Morrowind buggar buggar, Oblivion mera buggar buggar, lycka till me att få spelet att funka kraschfritt, ja har inte lyckats iallafall men väntar på skyrim ska komma ut iallafall(utan buggar).

Kan inte säga något om Morrowind eftersom att jag aldrig spelat det, men Oblivion kraschar väldigt sällan för mig (om alls). Jag kör på senaste patchen + Unofficial patch som är gjord av moddare och som löser många problem som Bethesda inte fixat i Oblivion.

Skrivet av JesperT:

Spelen är väldigt fristående och det bygger inte alls på att man spelat de tidigare spelen.
Du behöver därför inte ens ha spelat Oblivion och du tjänar ingenting på att göra det (annat än att själva spelet är trevligt..).
Med andlig uppföljare antar jag att de menar att det finns en del saker i själva stilen som liknar Oblivion.

Om man har körd Oblivion känner man till själva lore:n i Elder Scrolls och hur världen fungerar där. Dessutom så har väl fortfarande det som hände i main questen i Oblivion hänt i det nya spelet? Så det är väl en del av lore:n.

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Murloc:

Kan inte säga något om Morrowind eftersom att jag aldrig spelat det, men Oblivion kraschar väldigt sällan för mig (om alls). Jag kör på senaste patchen + Unofficial patch som är gjord av moddare och som löser många problem som Bethesda inte fixat i Oblivion.

Om man har körd Oblivion känner man till själva lore:n i Elder Scrolls och hur världen fungerar där. Dessutom så har väl fortfarande det som hände i main questen i Oblivion hänt i det nya spelet? Så det är väl en del av lore:n.

Okej, låter bra

Får se om man lirar igenom Oblivion nån gång i år.

Permalänk
Medlem

Verkar bli coolt. Rösten i videon tillhör Max von Sydow om jag inte misstar mig grundligt. Detta blir intressant!

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, 7900xt, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV7, Teuenas och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk

Mäktig narrator röst

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murloc:

Jovisst är det så, men jag menar bara att det inte är något man måste känna till för att kunna få maximal behållning av Skyrim. Det är inte så att man är mitt uppe i någon historia som slutade med någon cliffhanger eller så, utan den här nya storyn med drakar osv börjar i och med Skyrim.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
VR-fantast
Skrivet av JesperT:

Jovisst är det så, men jag menar bara att det inte är något man måste känna till för att kunna få maximal behållning av Skyrim. Det är inte så att man är mitt uppe i någon historia som slutade med någon cliffhanger eller så, utan den här nya storyn med drakar osv börjar i och med Skyrim.

Nejdå, spelen är fristående på det viset.

Permalänk
Visa signatur

Arch Linux

Permalänk
Medlem

Nu vet jag vad jag ska göra i november när det är grått och trist ute!

Visa signatur

ASUS ROG Z790-F | Intel i7 14700K | ASUS Strix RTX 3090 | Corsair 2x16 Gb | Corsair RM1000x

Permalänk
VR-fantast

Någon som slängde ihop en liten jämförelse för alla grafikhaters:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Någon som slängde ihop en liten jämförelse för alla grafikhaters:

Coolt, man tackar

Permalänk
Medlem

Alldrig mera Bethesda!!!!!!

Bethesda suger pung! varken oblivion eller fallout 3 har fungera för mig, skitföretag!
Tänker alldrig mera ge dem några pengar någonsin i framtiden.
Spyr när jag tänker på hur de fullständigt skiter i o färdigställa sina spel, bara att googla om deras spel o kompabilitetsproblem med windows ( i mitt fall Vista och W7) rätt komiskt att de släpper patchar som inte fixar ett skit.

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mathwarp:

Bethesda suger pung! varken oblivion eller fallout 3 har fungera för mig, skitföretag!
Spyr när jag tänker på hur de fullständigt skiter i o färdigställa sina spel, bara att googla om deras spel o kompabilitetsproblem med windows ( i mitt fall Vista och W7) rätt komiskt att de släpper patchar som inte fixar ett skit.

troll attack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mathwarp:

Köp en Xbox 360, problem solved

PS. Båda Fallout och Oblivion fungerarade perfa för mig på Vista/Win7

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Skrivet av mathwarp:

Vet att många haft problem med de stora bethseda spelen, jag själv har upplevt crasher med alla spelen men inget jättealvarligt och heller inget som hållt i sig.

Som new vegas, det va lite dåligt vid släpp men upplever faktiskt att det blev bra efter den första patchen. Men alla har ju sina upplevelser, skaffa en konsol istället, PC då beror ju felen inte nödvändigtvis på spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Vet att många haft problem med de stora bethseda spelen, jag själv har upplevt crasher med alla spelen men inget jättealvarligt och heller inget som hållt i sig.

Som new vegas, det va lite dåligt vid släpp men upplever faktiskt att det blev bra efter den första patchen. Men alla har ju sina upplevelser, skaffa en konsol istället, PC då beror ju felen inte nödvändigtvis på spelet.

Googla "Shivering isles bug".

Visa signatur

Marantz Cinema 50.