Permalänk
Medlem
Skrivet av Norlin:

Kollat in denna och Dell U2311H (http://www.dustin.se/productdetails.aspx?prodid=5010456532&s=...)
Vilken borde man köra på av den och LG:n?

Förvisso är testet om IPS226V och u2211h men det borde inte skilja sig mot IPS236V respektive u2311h
http://www.digitalversus.com/lg-ips226v-vs-dell-u2211h-p974_1...
Högre kontrast och mindre ghosting på LG'n!

Permalänk
Medlem
Skrivet av qaws:

Förvisso är testet om IPS226V och u2211h men det borde inte skilja sig mot IPS236V respektive u2311h
http://www.digitalversus.com/lg-ips226v-vs-dell-u2211h-p974_1...
Högre kontrast och mindre ghosting på LG'n!

Ja, så är det säkert. Ser att V2363D har så lite som 5 ms i responstid vilket är rekord för IPS-paneler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ale2:

Ja, så är det säkert. Ser att V2363D har så lite som 5 ms i responstid vilket är rekord för IPS-paneler.

Angivet ja, dock inte lika snabb som Dell 2209WA eller LG W2220P.

Visa signatur

NZXT H9|Asus TUF 4090 OC|AMD 9600x|Asus Rog Strix B650E -f|32gb DDR5 6000mhz|Samsung G9 49'|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Angivet ja, dock inte lika snabb som Dell 2209WA eller LG W2220P.

236V är mycket snabbare än de skärmarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ale2:

236V är mycket snabbare än de skärmarna.

Bara att kolla vad Digitalversus säger om skärmen det, nästan lika snabba som 2ms tn-paneler. 2209WA är snabbare.

Citat:

Despite being advertised as a 6 ms display, it's actually almost as responsive as a screen with a 2 ms TN panel.

http://www.digitalversus.com/dell-2209wa-p357_4862_88.html

Som sagt, bara att kolla vad de säger om de olika skärmarna. Den avgörande delen verkar vara After images.

Diskussionen om Dellen: http://www.digitalversus.com/acer-gd245hq-p357_7352_38.html

Verkar dock vara panelen. Så LGn ligger nog nära vilket som.

Visa signatur

NZXT H9|Asus TUF 4090 OC|AMD 9600x|Asus Rog Strix B650E -f|32gb DDR5 6000mhz|Samsung G9 49'|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Bara att kolla vad Digitalversus säger om skärmen det, nästan lika snabba som 2ms tn-paneler. 2209WA är snabbare.

http://www.digitalversus.com/dell-2209wa-p357_4862_88.html

Som sagt, bara att kolla vad de säger om de olika skärmarna. Den avgörande delen verkar vara After images.

DV testade IPS226V som har en högre responstid än IPS236V. IPS236V är snabbare än 2209WA.

2209WA 6 ms
IPS236V 5 ms

Permalänk
Medlem
Skrivet av ale2:

DV testade IPS226V som har en högre responstid än IPS236V. IPS236V är snabbare än 2209WA.

Och hur vet du det utan tester? Angiven responstid har inte varit intressant på flera år, och jag har hört vissa säga att de 6ms dellen anges till är btb, men det drar jag inte i för höga växlar av.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Och hur vet du det utan tester? Angiven responstid har inte varit intressant på flera år, och jag har hört vissa säga att de 6ms dellen anges till är btb, men det drar jag inte i för höga växlar av.

2209WA 6 ms
IPS236V 5 ms

Permalänk
Medlem
Skrivet av ale2:

2209WA 6 ms
IPS236V 5 ms

Säger inte ett dugg av värde om hur responsiva skärmarna egentligen är. Och som sagt, har hört vissa säga att de där 6msen är btb, dock tror jag inte riktigt på det.

Har du tester? Att säga att LGn är snabbare än Dellen har du inget av värde som stödjer, så schyschh!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Säger inte ett dugg av värde om hur responsiva skärmarna egentligen är. Och som sagt, har hört vissa säga att de där 6msen är btb, dock tror jag inte riktigt på det.

Har du tester? Att säga att LGn är snabbare än Dellen har du inget av värde som stödjer, så schyschh!

Jag har ju värden som styrker det.

2209WA 6 ms
IPS236V 5 ms

Permalänk
Medlem
Skrivet av ale2:

2209WA 6 ms
IPS236V 5 ms

Om nu Dellens 6ms är gtg, vilket jag hört olika historier om så skiljer det bara 1 angiven ms. Det kan Dellen plocka in på möjligt input lag och mindre med after images. Alltså säger det som jag sa inte ett dugg om hur responsiva skärmarna är. Att det är 5 och 6ms gtg finner jag högst ointressant.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Synd som fan att den inte har DP-ingång, annars hade den varit ett givet val som huvudskärm i eyefinity!

Permalänk
Medlem

Fick hem denna skärm igår och hade ett märkligt fel, hade backlight bleeding endast på högerhalvan av skärmen. Blir givetvis ett återköp, får se om jag tar en annan skärm eller om jag provar denna igen.

Permalänk
Skrivet av ale2:

2209WA 6 ms
IPS236V 5 ms

Men nu får du väl ändå ge dig!
Det är nästan så jag tror att du bara skriver så där för att tramsa.
Några siffror på ett papper säger inte ett skit.

Digitalversus har ju bytt metod för att mäta eftersläpningar, och någon direkt jämförelse ser i alla fall jag inte till.

http://www.digitalversus.com/lg-flatron-ips226v-p357_10200_35...
Det där är ju något helt annat deras tidigare färgade och transparenta rutor.
"...Despite being advertised as a 6 ms display, it's actually almost as responsive as a screen with a 2 ms TN panel. ...."

Det är bara att titta på recensionen av Acers 120-hertzare så framkommer det klart och tydligt att 2209WA är en av de absolut snabbaste 60-hertzskärmarna.
http://www.digitalversus.com/acer-gd245hq-p357_7352_38.html
Den texten har bland annat jag klippt in här på Sweclockers ett otal gånger, smått fascinerande att du inte förmått att ta till dig av den.
Jag har även visat jämförelsebilder från äldre IPS-skärmar med ett år yngre TN-skärmar där det var tydligt att IPS-panelerna var aningen snabbare eller likvärdiga trots tre gånger högre siffra på responstiden i specifikationen.
Men den tråden var ju bara skit enligt dig och du skulle göra en egen med dina egna förstklassiga rekommendationer som det aldrig blev något av.
Har du verkligen inget bättre för dig än att sitta här och bråka på internet? Vore det inte bättre om du gick med i någon kampsportsklubb så du fick ditt aggressionsbehov mättat?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Har fått hem denna skärm jag med nu. Än så länge mycket nöjd.

Tänkte kolla hur ni har era skärmar inställda? JAg har än så länge inte ändrat något på inställningarna.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Laptop: Macbook Pro M4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av depalma:

Har fått hem denna skärm jag med nu. Än så länge mycket nöjd.

Tänkte kolla hur ni har era skärmar inställda? JAg har än så länge inte ändrat något på inställningarna.

Vad använder du den till? Jag är sugen på att köpa en och är därför intresserad av dina intryck. Främst för spelande.

Permalänk
Medlem

Används till allt. Jobbar en del med webdesign, vanlig surfning, mail och övriga textprogram samt att jag lirar CS. HAr spelat CS i 3 timmar ikväll och tycker det funkar helt perfa!

Så mina intryck än så länge är helt kanon.. Jag rekomenderar den verkligen.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Gräsligt ful , samsung wannabe design. Plast skit överallt. Yuck.

Sämre ergonomi inställningar än u23.

Väldigt fin.
Egen LG design, skärmens ramar gjord i plast likt alla andra skärmar som säljs idag.

Bra ergonomi, bra kvalitet, härligt bra kvalitet med IPS och LED.

Jo, jag har skärmen.
Den är den härligaste skärmen på marknaden till priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

Väldigt fin.
Egen LG design, skärmens ramar gjord i plast likt alla andra skärmar som säljs idag.

Jo, jag har skärmen.

Nej, inte likt alla andra skärma som görs idag, och tacka fan för det, fult som stryk.

Ja, LED är ju såå bra....

Härligaste skärmen på marknaden enligt dig ja.

Tror en Samsung skulle passa dig ypperligt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

Väldigt fin.

Jo, jag har skärmen.

rofl, nej.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Sarevok;10801120"]Tjena SweC

LG har precis kommit ut med en IPS LED skärm i 23" storlek. Den är så pass ny att det inte finns så mycket info/recensioner om den så jag tänkte skriva lite om vad jag har hittills upplevt.
http://www.dustinhome.se/pd_5010550644.aspx?csref=Prisjamfore...

För de som letar efter en bra och billig skärm så kan jag starkt rekommendera denna men det finns dock ett par nackdelar för de som är intresserade.

Nackdelar:
- Höjer man upp skärmen så blir den vinglig och rätt känslig om man rör skrivbordet. Inget jag själv stör mig på.
- Köpte en HDMI kabel och fick roliga resultat då bild ytan vart betydligt mindre och jag kunde inte ändra det samt att bild kvalitén vart mycket sämre. Nu kan det vara så att det var fel på kabeln eller så kan det vara skärmen men den är så pass ny att jag inte kunnat hitta något om det på nätet.
- Begränsad vrid

Fördelar:
- Sjukt snygg
- Bra respons
- Mycket bra färger
- Billig

Kan man se förbi nackdelarna så är det en sjukt bra köpt då den är också billig.
Om någon har några frågor så är det bara att fråga på.[/QUO

Hur tycker du svärtan på skärmen är? Jag har en Dell 2209Wa E-IPS som jag är rätt nöjd med. Bra responstid och fina färger. Men största nackdelen med skärmen tycker jag är den dåliga svärtan.
Spel bygger ofta upp djupet med skuggor och har en skärm dålig svärta så förlorar man en del av upplevelsen, även filmer blir lidande.

Permalänk
Medlem

Vill man ha bra svärta är det bara VA som funkar.
IPS svaghet är svärta.

Sen skiljer det såklart lite mellan ipserna.

Har en gammal VA skärm här och svärtan på den är riktigt bra, medans alla E-IPS som ja suttit vid inte ens kommer nära.
Även dom S-IPS som jag provat ligger långt bakom.

Permalänk
Medlem

Beställde precis en. Får hoppas jag blir nöjd

Permalänk
Medlem

Hejsan.

Hejsan.

Går i valet o kvalet över vilken skärm man ska testa. Kör ju för tillfället en Benq skärm (E2420HD) och är väl ganska nöjd med den, men när man ska sätta sig o redigera lite bilder från kameran så är den verkligen inte alls bra tycker jag iaf. Ska byta den främst för att den brummar en del när jag har låg brightness inställd.

Alltså, vad jag undrar. Kommer jag störa mig på att ha 1" mindre skärmyta och tror ni att man blir mera nöjd med denna LG IPS236V 23" ?

Jag surfar rätt mycket, redigerar lite bilder samt lirar en del WOW. Är inte så mycket mera jag gör så den borde vara ett lyft från min nuvarande TN panel tycker man.

Nu vill jag HELST inte ha några andra förslag på att det finns 24353 andra skärmar som är mycket bättre än denna utan det är just denna jag undrar över.

Helst vill man ju ha en 24" ips med led men det verkar inte finnas till ett vettigt pris. Känner ni till någon så får ni gärna tipsa.

/Jonas

Visa signatur

Asrock P67 Extreme 4 | Intel i7 2600K@4ghz | 8GB Crucial Ballistix DDR3 1600mhz | Gigabyte GTX660Ti 2gb | SB X-Fi | HDD Total 2TB | Coolermaster Realpower 520w | Coolermaster Stacker | All Components are watercooled ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ale2:

Samma panel garanterat. De enda skillnaderna jag sett är att P har mer anpassningsbar fot och att V har HDMi (vilket P saknar).

Enligt specen på LGs sida har V-varianten 5ms responstid, medan P har 8ms. Alltså lär de vara olika paneler. Men vad jag förstod på TNT32 så verkar det inte vara något problem att spela på P-varianten, iaf.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Jimbo66;10848275"]

Skrivet av Sarevok:

Tjena SweC
Nackdelar:
- Köpte en HDMI kabel och fick roliga resultat då bild ytan vart betydligt mindre och jag kunde inte ändra det samt att bild kvalitén vart mycket sämre. Nu kan det vara så att det var fel på kabeln eller så kan det vara skärmen men den är så pass ny att jag inte kunnat hitta något om det på nätet.
köpt då den är också billig.

Vart likadant när jag kopplade min skärm via HDMI. Visade sig att att ATI kort lägger på underscan och/eller overscan vid användande av HDMI utgången. Bara att gå in under Catalyst control center och sätta underscan och overscan till 0% så var felet löst.

Om du kör med ett ATI kort dvs.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE

Permalänk
Medlem

Var och tittade på skärmen på siba idag. Inte det minsta imponerad av betraktningsvinklarna faktiskt. Tycker inte den stack ut ens från TN-panelerna den stod bredvid.

Permalänk
Avstängd

Jag funderar på att köpa IPS236V. Men hur är det med skärmen är den matt eller halv-blank?

Permalänk
Medlem

Den är matt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Här på Sweclockers finns bara ett krav på en skärm, att den har någon form av ips i namnet på panelen. Att sen skärmen har låg kvalitet, dålig svärta eller andra minus spelar ingen roll.

Börjar kännas som fel ställe att fråga efter skärmar, har svårt att tro att alla som rekommenderar verkligen har jämfört skärmar någon gång.

Det man får vara glad för är att IPS-hetsen som började för ett antal år sedan faktiskt förde med sig att tillverkarna började göra konsumentpaneler med billigare/enklare IPS-teknik. Jag skrev en Skärm-FAQ för ett par år sedan och då fanns det faktiskt inte många alternativ till IPS förutom S-PVA och de flesta paneler med S-PVA led av till och med märkbar Inputlag.

För fem år sedan fanns det ett kriterium som skulle uppfyllas; Antal ms gray to gray. För tre år sedan började konsumenterna bli quality-aware och ville ha bildkvalitet och ungefär samtidigt började inputlag-videos dyka upp på nästet. För två år sedan började billigare IPS-teknik dyka upp i billigare skärmar, och i dagsläget ska följande kriterier helst uppfyllas för att den något så när medvetne konsumenten ska tilltalas:

-(E/P/S/AS-)IPS
-Input Lag
-Responstid
-Svärta
-Coating(AG eller Glossy)
-Bleeding

Även om jag håller med om att det blir lite Gigabyte/Gigahertz/HDready-hets så visar det ju ändå att marknaden fungerar.

Det behövs nog en ny eller uppdaterad Panel-FAQ helt enkelt.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!