Permalänk
Medlem

Clas Ohlson, kortläsare

Hej

Jag köpte i dag en minneskortsläsare på Clas Ohlson. Jag behöver läsa in 2 olika typer av minneskort som det enligt förpackningen (och personalen) skulle gå att läsa med läsaren. Nu visar det sig att det inte går, man behöver tydligen en adapter till läsaren för att läsa de här korten.

Visst har jag rätt att lämna in varan och få pengarna tillbaks? Förpackningen är förstås bruten men om inget annat har jag väl 14 dagar öppet köp? Om inte det så har de ju marknatsfört en produkt som inte fungerar som lovat.

vänligen,

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrono:

Hej

Jag köpte i dag en minneskortsläsare på Clas Ohlson. Jag behöver läsa in 2 olika typer av minneskort som det enligt förpackningen (och personalen) skulle gå att läsa med läsaren. Nu visar det sig att det inte går, man behöver tydligen en adapter till läsaren för att läsa de här korten.

Visst har jag rätt att lämna in varan och få pengarna tillbaks? Förpackningen är förstås bruten men om inget annat har jag väl 14 dagar öppet köp? Om inte det så har de ju marknatsfört en produkt som inte fungerar som lovat.

vänligen,

Hej
Öppet kör har du endast om butiken erbjuder det, men det tror jag clas gör.
Om du är säker på att inte din läsare kan läsa kortet, men det står på förpakningen så kan du ju stick till dom och se om du kan få byta/lämna tillbaka det.
Men jag tycker det låter mycket skumt att det inte funkar, har du nån länk eller produktnamn så man kan se vad du köpt?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Hej
Öppet kör har du endast om butiken erbjuder det, men det tror jag clas gör.
Om du är säker på att inte din läsare kan läsa kortet, men det står på förpakningen så kan du ju stick till dom och se om du kan få byta/lämna tillbaka det.
Men jag tycker det låter mycket skumt att det inte funkar, har du nån länk eller produktnamn så man kan se vad du köpt?

hej

Den här är det http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=150192336 Jag skulle använda den bla för att läsa in miniSD vilket inte fungerar

Det står på deras hemsida att de tillämpar öppet köp/ångerrätt i 30 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrono:

Den här är det http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=150192336 Jag skulle använda den bla för att läsa in miniSD vilket inte fungerar

Står dock inte på hemsidan att den stödjer miniSD.

Permalänk
Medlem

Bara att lämna tillbaks. Claes O är schyssta vad gäller öppet köp

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrono:

hej

Det står på deras hemsida att de tillämpar öppet köp/ångerrätt i 30 dagar.

Då är öppet köp nog inga problem, testa och gå dit och säg att den inte funkar och att dom sagt att den ska funka.
Kollade precis på länken, och kan inte hitta nått om mini sd kort, men har dom sagt det så ska det nog inte vara några problem, och clas brukar funka bra så det ska nog lösa sig.
Lycka till!

Visa signatur

| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Försök om inte annat att få tag på den/de personerna som rekommenderade den.

Eftersom det kommer in kunder dagligen och påstår att en i personalen sagt si eller så och de ofta blåljuger.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Ett alternativ är köpa en mini-sd till sd adapter. Skulle kunna tänka mig att de flesta kortläsarna kräver en sådan för minisd då de är så små. Men jag vet inte.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Ett alternativ är köpa en mini-sd till sd adapter. Skulle kunna tänka mig att de flesta kortläsarna kräver en sådan för minisd då de är så små. Men jag vet inte.

Dom som jag har så många av, typ 10 styck.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

skicka ett i kuvert till TS då? =P
kostar ju bara 6kr i frimärke

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

skicka ett i kuvert till TS då? =P
kostar ju bara 6kr i frimärke

Har precis flyttat ( 1 mars ), så är inte säker på vart dom ligger, men kan leta lite så kanske jag hittar:D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kollade lite nu, och såg att det var tyvärr micro-sd och anar att du inte har nån användning av dom?
Ber om ursäkt för det lilla misstaget.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hehe, det är ingen fara

Jag tackar för alla svar! Kommer lämna tillbaks läsaren till CO och leta lite på prisjakt efter det jag behöver när jag har tid!

Permalänk
Medlem

Skulle tipsa som ovan att du köper en mini-SD till SD adapter så kan du köra in kortet i alla moderna bärbara datorer osv. Sådana adaptrar kan du köpa för några kronor på tradera och förmodligen även i nätbutiker. Skit i den där kortläsaren du köpte, rena skiten sådana grejer.