Permalänk

söker webbhotell

Hej

Jag kan egentligen inget om det här.
Jag har dock fått en tanke om att jag skall skaffa mig en egen hemsida och har möjlighet att få hjälp med bygget av en...
Dock behöver jag ett webbhotell...

Hitta detta som verkar prisvärt?
http://www.webbhotell.se/
är det prisvärt och har bra saker som följer med?

Vad mer för alternativ finns det?

Jag har oxå en tanke om att använda mitt webbhotell till mitt eget lilla moln för lagring av filer etc?
Funkar det?

Visa signatur

Chassi: Phanteks XT Pro Ultra Svart | CPU: AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz 76MB | Moderkort: MSI B650 Gaming Plus WIFI | Nätagg: Corsair RM850x 850W v3 | RAM: Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be | HDD: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | CPUkylning: Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk
Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar One.com starkt! Tror de fortfarande är billigast på marknaden, och fri trafik är väldigt generöst. Dessutom har de bra support direkt via en chatt.

Permalänk
Medlem

Jag och några till kör Binero sedan två månader tillbaka och än så länge är vi väldigt nöjda iaf. De är väldigt snabba på att svara på mail också

Permalänk

jag har en hemsida på www.skysurfen.nu och det fungerar kanon. har såklart tagit en backup på min sida först för man vet ju aldrig med gratis webhotell hur länge det dröjer tills dom måste stänga igen...

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjarterkung:

Hej

Jag kan egentligen inget om det här.
Jag har dock fått en tanke om att jag skall skaffa mig en egen hemsida och har möjlighet att få hjälp med bygget av en...
Dock behöver jag ett webbhotell...

Hitta detta som verkar prisvärt?
http://www.webbhotell.se/
är det prisvärt och har bra saker som följer med?

Vad mer för alternativ finns det?

Jag har oxå en tanke om att använda mitt webbhotell till mitt eget lilla moln för lagring av filer etc?
Funkar det?

Chrystone har tidigare haft lite väl mycket nertid, vet inte hur det ser ut i dag?

mvh: Gunnar

Permalänk
Medlem

Jag brukar hänvisa till http://www.whr.se/ när någon undrar vilket webbhotel de skall använda.

Visa signatur

citera!

Permalänk

japp, precis som jag trodde, binero ligger på toppen

Visa signatur

Permalänk

Har testat flertalet genom jobbet. Generellt är inga "färdiga lösningar" bra och de blir ofta sämre ju populärare de blir. Loopia var bra, blev populärt och allt gick åt skogen. Nu har Binero gått samma väg, i synnerhet deras uppgradering till Binero 2.0 (eller vad de nu kallar det) har verkligen varit under all kritik. Vi har i princip gått över till VPS:er för alla förutom våra minsta kunder.

Nu verkar du ha en väldigt liten webbsida, många requests är ofta den stora boven, och då går det nog bra med vilken tjänst som helst. Binero är åtminstone inte fullständigt horribla, generellt seriösa och har bra kundtjänst/support, så de kan kanske vara nåt. VPS på Strongbox är väl de mest prisvärda i Sverige idag men det kräver en del Linux-kunskaper av dig.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

Köpte mig ett webhotell och registrera en domän för lite drygt en månad sedan, vart på one.com. Ett år tror jag kostade mig runt 470kr, då kostar hotellet 12kr/månaden vilket jag tycker är bra pris. Varför jag valde one.com är för att de två andra hemsidorna jag administrerar är hostade där och tycker det funkat mycket bra och så var dom billiga, vilket vägde tungt för min del.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

One.com rekommenderar jag också. 12 kronor i månaden, 99.99% uptime så vitt jag vet under de massa år jag haft min domän där. Chatsupport som är mycket kunniga och trevliga. Lätt att bygga hemsida/blog osv.

Permalänk

Det blev one
Köpte ett small paket och är hyfsat nöjd
Chatt support dygnet runt är ett stort plus.

Men att deras verktyg inte funkar eller funkar dåligt för mac användare och bara stöds av internet explorer är lite dåligt

Men verkar bra för mig som nybörjare

Visa signatur

Chassi: Phanteks XT Pro Ultra Svart | CPU: AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz 76MB | Moderkort: MSI B650 Gaming Plus WIFI | Nätagg: Corsair RM850x 850W v3 | RAM: Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be | HDD: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | CPUkylning: Thermalright Phantom Spirit 120 SE