Gigabyte förbereder inför AMD Bulldozer – sex moderkort kompatibla med AM3+

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

varför köpa en ny amd dator bara ett par månader innan bulldozer kommer?

Man klarar sig inte utan dator i ett par månader;) Intel sandybridge är det enda som gäller fram tills bulldozer kommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

asså det lär vara en självklarhet att processorerna kommer passa på vissa AM3 moderkort.. annars så hade AMD slopat det där med pins på processorn och gått över till samma som dom har på deras server processorer samt som intel har... då ända anledningen till att dom inte har gjort det är för att man inte ska behöva köpa ett nytt moderkort för att ta del av dom nya processorerna..

Så självklart är det väl inte då de sagt att de inte skulle funka på am3.

Permalänk
Hedersmedlem

Även Asrock har smugit ut AM3+ moderkort med svart sockel så jag tror att detta kommer gälla ASUS också. Man har dock dragit tillbaka texten som sa att det var AM3+ av någon anledning.

890GX Pro3
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=890GX%20Pro3

890FX Deluxe5
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=890FX%20Deluxe5

890GM Pro3 R2.0
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=890GM%20Pro3%20R2...

880G Pro3
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=880G%20Pro3

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Sitter på 790FX, men hade ändå tänkt köpa nytt moderkort till Bulldozer.

OffTopic: Kommer Sweclockers finnas på plats den 1a april, på Dustins mässa?

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av storsnusaren:

Så självklart är det väl inte då de sagt att de inte skulle funka på am3.

men nu kommer det tydligen att göra det och dom har själva sagt att ända anledningen till att dom har kvar pins är just derför

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Iriterande att jag har ett GA-890 FXA-UD5 rev 2.1
Blir att punga ut ettpar tusen på en ny bräda när bulldozer kommer plöjandes.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

Gigabyte kan glömma mig som kund hädanefter...De ska inte tro att jag/eller andra för den delen (som äger rev 2.1) köper ett rev 3.1 utav mitt nya 2.1 för "dozien" AAAARGGHH!

Jag ska sitta med detta MOBO tills den bara duger att använda som hundskitsskrapa.

Sorry för mitt utlopp gott folk...(är pissed off just nu)

Ha det

//Dogshitjoint

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Medlem

Sitter med ett 890FXA-UD5, och eftersom AMD frångått sin gamla tradition med bakåtkompabilitet är det knappast Gigabytes fel att AMD inte får mig att skaffa Bulldozer å det snaraste, AMD slipper nog sälja åtskilliga processorer därmed.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

Att de tappar bakåtkompabiliteten efter ~5år kan jag ha överseende med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dogshitjoint:

Gigabyte kan glömma mig som kund hädanefter...De ska inte tro att jag/eller andra för den delen (som äger rev 2.1) köper ett rev 3.1 utav mitt nya 2.1 för "dozien" AAAARGGHH!

Jag ska sitta med detta MOBO tills den bara duger att använda som hundskitsskrapa.

Sorry för mitt utlopp gott folk...(är pissed off just nu)

Ha det

//Dogshitjoint

Du kan väll inte skylla på Gigabyte? dem tillverkade bra AM3 sockels brädor och så fick dem veta info om AM3+ och tillverkade en ny revision av några av sina brädor för dem som vill ha fungrande AM3+ bräda inna 990?

Dem gör inget fel mot dig, hur skulle dem kunna veta att AM3+ skulle fungera på ett AM3 bräda med en extra pin och nytt bios när dem tillverkade din bräda som har funnits på marknaden ett bra tag nu..jag har samma bräda och tycker det är synd att det inte går på min rev 2.1 men det är fan inte Gigabytes fel... (min rev 2.1 bräda är sen höstas/vinter och då visste jag att jag kommer få köpa nytt moderkort när AM3+ kommer så jag klagar inte)

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Skrivet av som99:

Du kan väll inte skylla på Gigabyte? dem tillverkade bra AM3 sockels brädor och så fick dem veta info om AM3+ och tillverkade en ny revision av några av sina brädor för dem som vill ha fungrande AM3+ bräda inna 990?

Dem gör inget fel mot dig, hur skulle dem kunna veta att AM3+ skulle fungera på ett AM3 bräda med en extra pin och nytt bios när dem tillverkade din bräda som har funnits på marknaden ett bra tag nu..jag har samma bräda och tycker det är synd att det inte går på min rev 2.1 men det är fan inte Gigabytes fel... (min rev 2.1 bräda är sen höstas/vinter och då visste jag att jag kommer få köpa nytt moderkort när AM3+ kommer så jag klagar inte)

Jo kan det kan jag ju göra...eller hur?
Jag skyller på vem jag nu vill göra!
Läs noggrant så märker du att jag skrev att jag är förbannad (och det har vi alla rätt att vara), och ditt inlägg hjälper f.t mig icke ett skvatt.

Jag bryr mig inte om vilket...då jag som skrivet känner att mitt rimligt nya moderkort börjar närma sig "hundskits-skrape-status" så sakteliga. [Där ligger tyngdpunkten för min del som retar upp mig]

Så bra där då...då du skriver jag kommer inte att klaga och att du tycker det är synd och så. Det är din inställning som du får lov att ha.

Vill du ha en ursäkt ifrån mig där jag skriver förlåt för vad jag tycker? det får du INTE! (dock så kan jag ge den ursäkten officiellt till Gigabyte här och nu)
Och sedan så kan alla här på Swec. få en jubelhälsning med fyrverkerier för att ni finns, dig inkluderat.

Så visst begriper jag att jag har fel sakligt, men jag har rätt till att skriva min åsikt hur "off" den än må vara eller hur? [inom vissa gränser] så småningom så tar säkert mitt förnuft överhanden, men tills dess "Sayonara"

Och till sist lämnar jag denna tråd med att skriva att: Du råkade helt enkelt bara strö salt i mitt öppna sår. Och det är mitt problem att lära mig hantera. C00l?

//Dog

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dogshitjoint:

Jo kan det kan jag ju göra...eller hur?
Jag skyller på vem jag nu vill göra!
Läs noggrant så märker du att jag skrev att jag är förbannad (och det har vi alla rätt att vara), och ditt inlägg hjälper f.t mig icke ett skvatt.

Jag bryr mig inte om vilket...då jag som skrivet känner att mitt rimligt nya moderkort börjar närma sig "hundskits-skrape-status" så sakteliga. [Där ligger tyngdpunkten för min del som retar upp mig]

Så bra där då...då du skriver jag kommer inte att klaga och att du tycker det är synd och så. Det är din inställning som du får lov att ha.

Vill du ha en ursäkt ifrån mig där jag skriver förlåt för vad jag tycker? det får du INTE! (dock så kan jag ge den ursäkten officiellt till Gigabyte här och nu)
Och sedan så kan alla här på Swec. få en jubelhälsning med fyrverkerier för att ni finns, dig inkluderat.

Så visst begriper jag att jag har fel sakligt, men jag har rätt till att skriva min åsikt hur "off" den än må vara eller hur? [inom vissa gränser] så småningom så tar säkert mitt förnuft överhanden, men tills dess "Sayonara"

Och till sist lämnar jag denna tråd med att skriva att: Du råkade helt enkelt bara strö salt i mitt öppna sår. Och det är mitt problem att lära mig hantera. C00l?

//Dog

Jag ber om ursäkt, jag hadde själv en skitdag igår på jobbet, du får självklart tycka som du vill och vara arg/besviken utan att jag skall lägga mig

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dogshitjoint:

Jo kan det kan jag ju göra...eller hur?
Jag skyller på vem jag nu vill göra!
Läs noggrant så märker du att jag skrev att jag är förbannad (och det har vi alla rätt att vara), och ditt inlägg hjälper f.t mig icke ett skvatt.

Jag bryr mig inte om vilket...då jag som skrivet känner att mitt rimligt nya moderkort börjar närma sig "hundskits-skrape-status" så sakteliga. [Där ligger tyngdpunkten för min del som retar upp mig]

Så bra där då...då du skriver jag kommer inte att klaga och att du tycker det är synd och så. Det är din inställning som du får lov att ha.

Vill du ha en ursäkt ifrån mig där jag skriver förlåt för vad jag tycker? det får du INTE! (dock så kan jag ge den ursäkten officiellt till Gigabyte här och nu)
Och sedan så kan alla här på Swec. få en jubelhälsning med fyrverkerier för att ni finns, dig inkluderat.

Så visst begriper jag att jag har fel sakligt, men jag har rätt till att skriva min åsikt hur "off" den än må vara eller hur? [inom vissa gränser] så småningom så tar säkert mitt förnuft överhanden, men tills dess "Sayonara"

Och till sist lämnar jag denna tråd med att skriva att: Du råkade helt enkelt bara strö salt i mitt öppna sår. Och det är mitt problem att lära mig hantera. C00l?

//Dog

Onödig kommentar någon?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Onödig kommentar någon?

Onödig kommentar utav dig!

//Dog

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7