Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Bara o joina Svenskt Paradis .. en klan som jag har skapat för oss som vill ha nån att spela med

/join clan Svenskt paradis

EDIT: Glömde säga att alla är välkomna! Oavsett rating.

Jag försökte gå med igår men kom aldrig underfund med hur man gick med.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Spelade faktiskt en match idag med två kompisar. Hade oturen att få 1 (eventuellt två) ryssar i laget.

33537980 är match-id.
Scout och tempest är dom okända.
Notera att jag valde rätt så tidigt att köra egoistiskt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Jag försökte gå med igår men kom aldrig underfund med hur man gick med.

Du går in i kanalen eller kontakta mig. De andra medlemmarna kan säkert invita med.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Haha klart dom är!

Dock går det inte komma undan att S2 Games inte tar sig åt det som folk säger till dom. Fixa ryska och brasiljanska servrar. Går inte lira med dom. Innan detta MMR kom kickade jag ALLTID folk som det var ryss varning på. MMR förstörde spelet. MMR är bara till för om man ska spela 5 stycken.

Word.

Jag är inte som vissa här inne som kan se på när en går och feedar med mening bara för att reta upp folk. Jag är där för att vinna. Vissa här inne verkar vara inbitna datornördar som inte gör mer än att spela. Säg mig har ni någonsin utövat en sport?

Dags att fatta S2 Games har ballat ur totalt.

/Gammal HoN spelare (Juli 2009)

PS. Det var bättre förr

Så MMR sabba spelet för du kan inte längre välja vilka som ska vara i ditt lag och därmed få de "bästa" (sett till stats) spelarna i ditt lag och de sämsta i andra laget eller stacka mot 5 solos.. Låter som det fungerar precis som det ska!? Kommer alltid finnas idioter, oavsett nationalitet och det tragiska är att du håller med om att svenskar är värre men ändå kritiserar S2 för att de inte skaffar ryska servrar??? Om nu svenskarna är värre varför är det okej att spela vidare med dom?? Känns mest som att du inte klarar av att komma upp i samma rating/stats nu när du inte kan stacka mot solosar eller välja vilka spelare du ska ha i ditt lag och då väljer du att skylla dina brister på någon annan, i detta fall S2..

Självklart så kommer du få någon idiot ibland, men statisktiskt sett så kommer motståndarlaget få en idiot minst lika ofta (förutsatt att du själv inte är "idioten" i laget, och här börjar jag tveka) Då det är 5 randoms i andra laget men bara 4 randoms i ditt lag. dvs 25% högre chans att andra laget får en idiot. Vilket innebär att du om du är bättre än randoms kommer att vinna över 50% och kommer stiga i rating där mängden idioter konstant minskar..

Det är alltid lågt folk som snackar om att MMR/PSR inte fungerar som det ska av någon "konstig" anledning

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

MMR funkar bra tycker jag. Det är faktiskt riktigt sällan man får någon riktig idiot som den där tempest vi hade igår som redan efter typ 10 minuter skrev "cc at 15".

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jupp svenskar är värre än ryssar.

Jag brukar också säga "Are you guys swedish?" eller "I bet you're swedes right?" och har bara haft fel en gång

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Håller med. Är inte speciellt roligt att spela när man (som jag) håller på att lära sig och bara får höra massa whine om hur kass man är. :/

Det är ju skitkul, att få små p12or gråta för man dör någon gång är ju det bästa som finns.

Permalänk
Medlem

Har spelat detta spel några enstaka gånger, och det är ett bra spel.
Men jag stör mig något enormt att det är så jävulskt inzoomat. Känns ju som man har 1-person syn. går inte att zooma ut mera heller..
håller mig till LoL. haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Har spelat detta spel några enstaka gånger, och det är ett bra spel.
Men jag stör mig något enormt att det är så jävulskt inzoomat. Känns ju som man har 1-person syn. går inte att zooma ut mera heller..
håller mig till LoL. haha

Det är väl lika inzoomat som DotA, om inte ännu mer? (HoN alltså).

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Svenskar är värst. De suger inte men de tror att de är som någon annan formulerade det "alfahannar". Redan innan man har börjat spela säger de åt folk vad de ska göra och vad de ska picka. Och sen när de anser att vissa i deras lag är "ryssar" så går de antingen afk och spammar concedevotes eller spelar solo.

Det kommer alltid att vara så. Det ena laget vinner och de i det andra laget skriker på varandra. Och du som sa att man ska ta spelet som en sport. Vill du spela det som en sport så skaffa några vänner som vill spela med dig och spela tournament.
Och sen finns det faktiskt en anledning till att flamar man i ett tournament blir man kickad av domaren. När man är ett lag spelar man som ett lag hur dåliga de som är med dig är. Pubs är ingen sport. Det är till för att ha kul.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Det är väl lika inzoomat som DotA, om inte ännu mer? (HoN alltså).

Det är ändå väldigt inzoomat.
Har spelat Leauge of legends några gånger, känns mycket bättre kamera-vis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Haha klart dom är!

Dock går det inte komma undan att S2 Games inte tar sig åt det som folk säger till dom. Fixa ryska och brasiljanska servrar. Går inte lira med dom. Innan detta MMR kom kickade jag ALLTID folk som det var ryss varning på. MMR förstörde spelet. MMR är bara till för om man ska spela 5 stycken.

Word.

Jag är inte som vissa här inne som kan se på när en går och feedar med mening bara för att reta upp folk. Jag är där för att vinna. Vissa här inne verkar vara inbitna datornördar som inte gör mer än att spela. Säg mig har ni någonsin utövat en sport?

Dags att fatta S2 Games har ballat ur totalt.

/Gammal HoN spelare (Juli 2009)

PS. Det var bättre förr

Jag har seriöst haft kanske 2 st som jag antingen spelat mot eller haft i mitt lag som verklige feedat med flit. Och det var under betan. Kanske haft tur men har iaf aldrig haft problem med det.

Visst folk är dåliga och kanske vägrar att lyssna men då får man göra sitt bästa ändå. Brukar dock fungera att säga till på ett vänligt sätt, påpeka att det kanske inte smart att farma där just nu etc. kanske offra 100 g som carry på en ward som gör så du kan farma. Sen ska man komma ihåg att alla spelar ett dåligt game då och då, till och med n0tail.

Sen att säga att s2 inte lyssnar är BS. De kanske inte lyssnar på alla random noobs som flamar som/om ryssar. Dock så lyssnar de extremt mkt på de competativa spelarna och i princip alla balanseringar och förändringar som görs är på grund av dem. Till exempel förändringen på hur mappen ser ut.

Permalänk
Medlem

Så trött på allt jävla internet hat... för fan brinn i H-vetet alla som hatar en direkt man gör bort sig det är humant att fela!

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Det är alltid lågt folk som snackar om att MMR/PSR inte fungerar som det ska av någon "konstig" anledning

Förstår inte heller wajnet på psr/mmr. Vinner du mkt är du bättre. och är man upp på 1700 och vinner 50% av matcherna kanske man itne förtjänar att vara högre...

Ärligt talat så säger win% ganska mkt efter 100 matcher än kd. Aldrig spelat med/mot någon som har 60-70% efter 100 matcher som är dålig, och eftersom mmr/psr bygger på vinst% på ett sätt så tycker jag det säger mer än tillräckligt. självklart finns det idioter som är undantag eller blivit carryad av sina vänner men det är ganska sällan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Det är ändå väldigt inzoomat.
Har spelat Leauge of legends några gånger, känns mycket bättre kamera-vis.

Var för upptagen med att spy på grafiken, rangeindikatorer och ja det mesta för att reflektera över kameran i de matcher ja körde.. Men jag tänkte på att det var väldigt litet allting, kändes dock inte som man såg mer eller bättre, snarare som att om det är mer inzoomat så syns alla kanter å skit i grafiken ännu mer..

Skrivet av Konne-:

Förstår inte heller wajnet på psr/mmr. Vinner du mkt är du bättre. och är man upp på 1700 och vinner 50% av matcherna kanske man itne förtjänar att vara högre...

Ärligt talat så säger win% ganska mkt efter 100 matcher än kd. Aldrig spelat med/mot någon som har 60-70% efter 100 matcher som är dålig, och eftersom mmr/psr bygger på vinst% på ett sätt så tycker jag det säger mer än tillräckligt. självklart finns det idioter som är undantag eller blivit carryad av sina vänner men det är ganska sällan.

Håller med totalt, varje match när jag ska bilda min en uppfattning om spelarna, så är det win% jag kollar på i första hand. Sedan om någon ber om en swap på en hardcarry så kan jag kolla på creestatsen (vilken oftast då brukar ligga på 70cs trotts att det är typ 5 farmers och 15% SS i top5..)

Skrivet av Konne-:

Visst folk är dåliga och kanske vägrar att lyssna men då får man göra sitt bästa ändå. Brukar dock fungera att säga till på ett vänligt sätt, påpeka att det kanske inte smart att farma där just nu etc. kanske offra 100 g som carry på en ward som gör så du kan farma. Sen ska man komma ihåg att alla spelar ett dåligt game då och då, till och med n0tail.

Ja att ha en bra attityd är alltid bra och att be någon snällt om de skulle vilja köpa en ward kommer garanterat fungera många gånger bättre än att spamma "OMG WARDS FFS NOOB SUPPORT" och liknande..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Ja, svenskar är generellt sett dåliga förlorare (på HoN), men det värsta jag har sett var när jag spelade MM med två kompisar och således 2 randoms. De båda snubbarna väljer NH och Devourer. Devourer callar mid innan rundan startar. NH säger att Devourer är för noob för att gå mitt och försöker övertala Devourer att sticka från mid. Devourer vägrar och NH vägrar ge sig. Båda stannar kvar mitt 10 minuter in i gamet och jag får soloa som gauntlet top (vi var legion) mot plague och en till range vilken jag inte minns. Bot med båda mina m8s går okej, mid får pisk vid diverse ganks och jag får pisk ensam på top. Vi hade alla förutsättningar att vinna gamet och hade antagligen gjort det om det inte var för idioterna.

En annan lustig grej som hände var för ett par veckor sedan när jag och en av mina kompisar spelade MM. Vi är 4st med 1/3 hp kvar mot en ensam SS i top's skog. SS blir stunnad flera gånger och har ca 100hp kvar när träd växer upp runt honom. Han ultar och får triplekill, och får upp sin ass shroud lagom så att han kan fly från den sista.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Jo, communityn är ganska kass i hon faktiskt.. alla är väldigt otrevlig och så(inklusive mig själv)
BTW, bara för att skryta om att jag är bäst i hela världen på hon.. Lirade en CM AP alldeles nyss, pwna lite newbs..

Är då jag som är `Nisse (Duh)

(Skojade dock, jag vet att jag inte är bäst i världen, har 1750 eller nåt på mitt mainacc lol)

Skrivet av partynikko:

^This.

Ryssar: Är helt tysta. Väljer hero på egen vilja och vägrar lyssna på förslag. Suger och feedar.

Svenskar: Precis som ryssar + Försöker vara alfahannen men failar brutalt. Såfort något går snett är de alla andras fel. Försöker utmana alla i 1v1 för att svenskens MMR råkar vara 2poäng högre. Whinar. Och säger "I'm afk bye noobs" såfort han råkar dö.

Inget nerklangande på hela svenska nationen men majoriteten av svenska HoNspelare beter sig sådär, och till och med värre.

När jag märker någon som beter sig så så säger jag "I bet youre swedish."

Har haft rätt i alla fall hittils

HAHAHA, så underbart!
är precis exakt sådär faktiskt (jag är också sån, vet bäst och skäller/skriker, ganska löjligt faktiskt.. vet ju att jag varit ett svin efteråt, men just i stridens hetta så är jag jävligt taggad och drar mig inte för att kalla folk för både det ena och det andra om dom gör fel medan det är ok om jag gör misstag.. haha)

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Jo, communityn är ganska kass i hon faktiskt.. alla är väldigt otrevlig och så(inklusive mig själv)
BTW, bara för att skryta om att jag är bäst i hela världen på hon.. Lirade en CM AP alldeles nyss, pwna lite newbs..

Är då jag som är `Nisse (Duh)
http://img847.imageshack.us/img847/3820/pwnanebs.png

(Skojade dock, jag vet att jag inte är bäst i världen, har 1750 eller nåt på mitt mainacc lol)

Oj, du har bemästrat konsten att äga noobs. Kan tänka mig att motståndarlaget var något icke-glad på dig

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Oj, du har bemästrat konsten att äga noobs. Kan tänka mig att motståndarlaget var något icke-glad på dig

haha, ja!
Sprang runt och ksade som en liten räka, men vad gör man inte för att hamna på 1200G/M? (sen att jag lirade NH och motståndarlaget inte köpte rev wards, eye eller dust gjorde ju inte saken sämre när man sprang runt och hade 900max damage..

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

haha, ja!
Sprang runt och ksade som en liten räka, men vad gör man inte för att hamna på 1200G/M? (sen att jag lirade NH och motståndarlaget inte köpte rev wards, eye eller dust gjorde ju inte saken sämre när man sprang runt och hade 900max damage..

Hehe. Har faktiskt aldrig sett något liknande utanför practice game

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

mm cm är ju ett skämt, alltid bara ryssar/p12or förutom de man sitter på skype med...
normal mode är iaf något bättre

Dock så är det roligt att köra cm emellanåt och köra kongor lvl 1 setups osv. eftersom ingen tänker att man kanske tänkt ta kongor när man har wildsoul, andromeda mm..

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoDeD:

mm cm är ju ett skämt, alltid bara ryssar/p12or förutom de man sitter på skype med...
normal mode är iaf något bättre

Dock så är det roligt att köra cm emellanåt och köra kongor lvl 1 setups osv. eftersom ingen tänker att man kanske tänkt ta kongor när man har wildsoul, andromeda mm..

Det gör man ju i vanliga games också?!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoDeD:

mm cm är ju ett skämt, alltid bara ryssar/p12or förutom de man sitter på skype med...
normal mode är iaf något bättre

Dock så är det roligt att köra cm emellanåt och köra kongor lvl 1 setups osv. eftersom ingen tänker att man kanske tänkt ta kongor när man har wildsoul, andromeda mm..

Syftar du på mig så håller jag helt med.
Tycker bara det är skönt att kunna hoppa in i en cm ibland och äga noobs om man har lirat några dåliga games på raden (=

Svåra med lvl1 kongor är ju bara vad man ska göra efteråt, när man har dödat honom?
För en token på lvl 1 gör ingen jätteskillnad, visst man får 400extra guld eller något, men man får även en lite halvdan setup..

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Syftar du på mig så håller jag helt med.
Tycker bara det är skönt att kunna hoppa in i en cm ibland och äga noobs om man har lirat några dåliga games på raden (=

Svåra med lvl1 kongor är ju bara vad man ska göra efteråt, när man har dödat honom?
För en token på lvl 1 gör ingen jätteskillnad, visst man får 400extra guld eller något, men man får även en lite halvdan setup..

Då går man alla mid och pushar raxen på 5 minuter

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag har tagit kongor lvl1 några ggr med kompisar och det är faktiskt inte svårt. Och det kan ge en stor fördel. Bara man har wildsoul som tankar, pharao med hellfire och någon healer. Sen går alla ut i slutet förutom wildsoul så lvlar han 5 precis när creepsen kommer.
Det är mycket bättre med en lvl5 än fem lvl2.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Jag har tagit kongor lvl1 några ggr med kompisar och det är faktiskt inte svårt. Och det kan ge en stor fördel. Bara man har wildsoul som tankar, pharao med hellfire och någon healer. Sen går alla ut i slutet förutom wildsoul så lvlar han 5 precis när creepsen kommer.
Det är mycket bättre med en lvl5 än fem lvl2.

sa inte att det var svårt, bara att det är svårt att ta sig vidare därifrån då det inte nödvändigtvis ger ett jättestort övertag!

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Svenskar trollar bara medans ryssar har ett gravt fel.

Sen så ska man taunta fienden, på lite "smakligt sätt", och inte bara "fcking noobs lololol".
Varje gång man dödar någon så slänger man iväg en lätt spydig kommentar. "Thanks for the gold", "Oh did you die again?" etc.
Finns mycket att lära sig av Sun Tzu och applicera det i HoN.
"If your enemy has a choleric temper, seek to anger him"
"If your enemy is superior, evade him. If angry, irritate him. If equally matched, fight, and if not split and reevaluate"

Blir motståndaren arg, så kommer han inte tänka helt klart och deras team work faller sönder.
Kan även försöka få de andra i laget att börja klaga på en av sina egna.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

sa inte att det var svårt, bara att det är svårt att ta sig vidare därifrån då det inte nödvändigtvis ger ett jättestort övertag!

Det håller jag med om men det ger ett större övertag att ge all exp till wildsoul och har man bra heroes för att göra det så skadar det ju inte

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Då går man alla mid och pushar raxen på 5 minuter

Jo precis, och i cm gör inte någon någonting åt det... utan alla står kvar på sina lanes och farmar istället..

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Medlem

Jaaaa, vilket bra slut (ironi) på dagen som gått så bra. Jag spelar BFBC2 för att släppa ut all ånga efter sådana game

Vann med 4 ryssar
Vann med 3 polacker överlägset
Förlorade med 2 eller om det var 3 svenskar som trollade sönder. Ex. jag ville uppgradera kuriren så jag skrev "Share the courier please" flera gånger och till slut sryy I russ bad english och delade då kuriren. Det var den ena svensken. Vi förlorade stenhårt, superdåliga rakt igenom hela gamet och bara trollade.

Edit: Glömde signumet som svenskarna har, de skyllde ifrån sig hela tiden xD

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u