Program för att schemalägga folding?

Permalänk
Medlem

Program för att schemalägga folding?

Hej!
Har en HTPC som står på dygnet runt som jag har börjat folda på. Nu skulle jag vilja ställa in programmet så att det kör hela dygnet FÖRUTOM kl 17.00-01.00, dvs 18/7, då HTPC'n används för mediavisning. Vad ska jag använda mig av för programvara för att uppnå detta krav och slippa stänga foldningen manuellt?

Tacksam för svar!

Visa signatur

| Ryzen 5900X | 32GB DDR4-3200 | Asus RTX3080 OC | Samsung M2 1TB | 750W 80+Platinum

Permalänk
Medlem

Det bör fungera med schemaläggaren som finns inbyggd i Windows.

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Medlem

Vet inte hur schemaläggaren funkar, men antar att den bara stänger ner programmet vid utsatt tid, lika med alt+F4. Detta är inte att rekommendera med FAH då det kan bli fel om man gör det, det är rekommenderat att man skall avsluta med ctrl+c för att den skall spara rätt och fortsätta nästa gång. Avslutar du den som vanligt finns en risk att den slänger den pågående WU och tar hem en ny.

Skrivet av dalathegreat:

Hej!
Har en HTPC som står på dygnet runt som jag har börjat folda på. Nu skulle jag vilja ställa in programmet så att det kör hela dygnet FÖRUTOM kl 17.00-01.00, dvs 18/7, då HTPC'n används för mediavisning. Vad ska jag använda mig av för programvara för att uppnå detta krav och slippa stänga foldningen manuellt?

Tacksam för svar!

Vad skall du folda på? CPU, GPU eller kanske båda? Vilka komponenter är det? Varför vill du inte köra folding under tiden när du kollar film? Om ljudnivån är för hög kan jag fatta, men FAH jobbar ju i bakgrunden och skall tillåta andra applikationer att få den kraft de behöver. Visserligen råkade jag ut för att jag inte kunde använda datorn då jag foldade på mitt GTX460 i W7, men det visade sig vara ett drivrutinsfel. Det kan iofs vara lite knepigt att komma på vad det är som gör det. Men om ljudnivån är tillräckligt låg skulle jag testa och se om det gick att folda 24/7 först.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10