Muskampen 2025: Segraren korad!

Någon som vill hjälpa till och göra en social hemsida (t.ex facebook, twitter)?

Permalänk
Medlem

Någon som vill hjälpa till och göra en social hemsida (t.ex facebook, twitter)?

Hej, jag undrar om någon har lust att hjälpa till och göra en sida lik facebook/twitter osv, detta endast för att lära sig och att det är kul. Jag känner att detta projekt är lite stort att göra helt själv (är 16 år och pulggar) och har inte så mycket tid, sidan vill jag ska skrivas i PHP/HTML och skall använda sig av MySQL
Så vill du hjälpa till så får du hjärna joina själv har jag hållt på mycket (nästan varje dag) i PHP, kan även lite javascript och ganska mycket c#/C-sharp och visual basic/VB, jag kan även HTML som är det mest grundläggande, de vore även trevligt om du vore bra i Photoshop, jag kan göra nice bilder o så, men inte få en enhetligt stilren "look" på en hemsida, men slå en kommentar om du vill vara med

Permalänk
Medlem

Har du några idéer till att börja med ? storyboard av hemsidan ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inget dåligt projekt det här! GL HF

Permalänk
Medlem

tjenare ygd3n, vad menar du med storybord? pch nej du Rådström, de e inget dåligt projekt, därför tyckte jag att de skulle bli kul att kunna göra något lite större en det vardagliga

Permalänk
Medlem

Ja menar, hur ska den se ut ? funktioner ? tillägg, java-script ? mycket att tänka på innan ett projekt ska du veta

Visa signatur
Permalänk

Är tanken att den ska lanseras skarpt eller är det mer för övning?

Permalänk
Medlem

jag tänkte mera för övning, men de skulle va kul om de kunde komma ut där på webben, o de där med hur de ska se ut så tänkte jag mig en stilren hemsida där man knappt jobba i Photoshop, förutom loggor OSV, då kan man också låta användaren själv välja färg på hemsidan, o de där med funktioner, att man ska kunna söka efter profiler osv (ungefär som Facebook), du ska ha en profil där du kan lägga upp bilder o skriva lite om dem. du ska också kunna ha nån form av "Logg" där du kan skriva om lite random saker. jag hade väll också tänkt dra in lite JQuery (javascript) i de för att få de se lite mera användarvänligt ut

Permalänk

Har själv tänkt på detta sen jag såg filmen The social network Vad som skulle locka folk, hur det skulle skilja sig och inte skilja sig från facebook och twitter. Har dock varken intresset eller kunskaperna för att göra det xD Men vore skitkul.

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Inaktiv

Låter som en rolig idé och något man skulle kunna vilja vara med på, men du måste ha något som skiljer sig från tex. Facebook och Twitter för att locka användare, eller utvecklare i detta fallet.

Permalänk
Medlem

jag vet, men jag har sån ideé torka just nu men ni andra kanske har något ni skulle vilja tillägga, man kanske skulle tillåta HTML kod i sin "status uppdateringar" så man kan styla osv själv

Permalänk
Medlem

Fantastisk idé.... Blir som skunk!