problem med geforce 9800 gx2!

Permalänk
Medlem

problem med geforce 9800 gx2!

Hej, Har nu gått över från windows xp till windows 7, och nu när jag ska installera drivrutinerna till mitt geforce 9800 gx2 så vägrar det funka. När jag skall starta nvidia control panel så står det bara

'Nvidia Display settings are not available, You are not currently using a display attached to an Nvidia GPU'.

Har sökt endel på internet angående problemet och dem flesta har dragit slutsatsen att troligtvis så är grafikkortet sönder. Men det funkade ju igår med windows xp installerat?

Tack på förhand!

Permalänk

avinstallera alla drivers. starta om och installera nya drivers.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

avinstallera alla drivers. starta om och installera nya drivers.

//BG

Gjort det flertalet gånger, har även testat att formatera datorn och ominstallera windows också.. :/

Permalänk
Skrivet av Hulis:

Gjort det flertalet gånger, har även testat att formatera datorn och ominstallera windows också.. :/

Ah, då var det värre.
Testat ta ur kortet ur datorn, startat om.
Stäng av och stoppa i det igen?

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulis:

Prova att använda drivesweep eller vad det nu heter. Bra program, verkar när man använder det som det har laggat fast, men det är bara att vänta.

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Medlem

Hade också ett 9800gx2 som gick "sönder". Kunde inte göra något med det sen över huvudtaget förutom att vara inne i windows utan någon drivrutin, tom youtube laggade :/

Ingen lång livslängd där inte..

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

så du tror det är sönder? Kan väl inte bara gå sönder för att man byter operativsystem.. :/ Surt om jag måste köpa ett nytt grafikkkort, det är ju ett kort som fortfarande håller ett tag till..

Permalänk
Medlem

Prövat att instrallera lite äldre drivrutiner ?