Spotify begränsar gratiskonton

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120bin:

Det var ett himla liv om dom där 50 kronorna! Med tanke på att vi betalar över 2000 spenn om året för att lyssna på skräpet som sänds i radio, är väl det ingenting!

Eller hur! och där kommer reklamen om man vill eller inte fast man betalar för det.

Fixade prem till spotify för ett tag sen då jag stör mig på reklamen och ville ha det i mp3 (ipod 4g) på jobb då det är ett smidigt sätt att hitta ny musik och lägga in i tex offline mode och ha i bilen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NisseG91:

Om spelet varit gratis så hade jag kunnat betala 49kr i månaden om det var ett bra spel.
Och sen tar dom inte betalt "bara för att" utan för att tjäna pengar. som vilket annat företag som helst

Nyligen var det en artikel i DN om en förälder som köpt ett smurfspel till sina barn för 7 kr. Det skulle sen vara gratis att spela det. Det ingen tänkte på var att det gick att köpa till saker, t.ex. digitala jordgubbar. Notan slutade på ca 50.000 för gratisspelet innan det blev stängt.
Tycker inte att det spelet var värt dom pengarna utan att ha sett det. Det finns enorma möjligheter att ta ut smygavgifter i alla de långa och mer eller mindre obegripliga regler som ligger i de flesta programvaror.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abki:

Nyligen var det en artikel i DN om en förälder som köpt ett smurfspel till sina barn för 7 kr. Det skulle sen vara gratis att spela det. Det ingen tänkte på var att det gick att köpa till saker, t.ex. digitala jordgubbar. Notan slutade på ca 50.000 för gratisspelet innan det blev stängt.
Tycker inte att det spelet var värt dom pengarna utan att ha sett det. Det finns enorma möjligheter att ta ut smygavgifter i alla de långa och mer eller mindre obegripliga regler som ligger i de flesta programvaror.

Ja och banker blir rånade på flera miljoner kronor!
Kom igen, världens sämsta jämförelse det där eller?

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 120bin:

Det var ett himla liv om dom där 50 kronorna! Med tanke på att vi betalar över 2000 spenn om året för att lyssna på skräpet som sänds i radio, är väl det ingenting!

Vi betalar inte ett öre för radio

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Warqazm:

Eller hur! och där kommer reklamen om man vill eller inte fast man betalar för det.

Fixade prem till spotify för ett tag sen då jag stör mig på reklamen och ville ha det i mp3 (ipod 4g) på jobb då det är ett smidigt sätt att hitta ny musik och lägga in i tex offline mode och ha i bilen.

Statliga radiokanaler har ingen reklam.

Eller, statliga är fel att säga, men...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Vi betalar inte ett öre för radio

Vad tror du avgiften till Radiotjänst går till då? TV/Radio. SVT/SR. Jag antar att du betalar TV-licens?

Skrivet av http://www.radiotjanst.se/:

Tack för att du betalar din
radio- och tv-avgift!

Alla hushåll som har tv-mottagare ska enligt lag betala radio- och tv-avgift. På så sätt är alla med och bidrar till radio och tv som är fri från kommersiell och politisk påverkan i SVT, Sveriges Radio och UR. Under 2011 är avgiften 2 076 kronor per år.

Visa signatur

Intel i7-5820k .:. 32GB DDR4 2400 MHz .:. RTX 3060 Ti .:. 1TB 970 EVO NVMe .:. AOC 49" 5120x1440@120Hz
Intel E3-1230v2 .:. 32GB DDR3 ECC .:. GTX 1650 .:. 9x3TB WD Red & 4x10TB IronWolf

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pars:

Vad tror du avgiften till Radiotjänst går till då? TV/Radio. SVT/SR. Jag antar att du betalar TV-licens?

Nej, det gör jag inte
Men har man en radio hemma, men ingen tv-mottagare, behöver man inte betala någon licens.

Permalänk

onkel kånkel finns inte på spotify
så dom kan hoppa och skita

Permalänk
Medlem

Problemet tycker jag snarare ligger i att den musiken som finns där är såpass opålitlig. Ska man kräva alla som aktivt vill använda en tjänst på pengar så tycker jag att man bör ha med pålitlig tillgång till den musiken som finns.

Min erfarenhet av spotify är att låtar försvinner och återintroduceras utan notis av och till. Ibland finns en låt ibland tas den helt plötsligt utan någon direkt anledning bort. Detta gör att den musik man verkligen tycker om får man se till att ha lokalt på hårddisken.

Om man nu ser till detta så är klart spotify en okej mp3spelare med onlinefunktion så att säga. Men klarar man sig inte lika bra på en mp3spelare som winamp eller något isf?.

Tacka vet jag Grooveshark, som är gratis och utan jobbiga reklamer mellan låtarna.

Permalänk
Medlem

Det börjar bli relativt tråkigt och uttjatat med alla dessa "Vill ha allting gratis" folk som inte vill lägga en spänn på den underhållning dom konsumerar utan ska ha allt men inte ge något.

Saker och ting kostar så är det och det gäller Musik, Film, TV, Böcker, Mjukvara med mera.

Har du inte råd så får du vara utan, det är ingen rättighet att ta någons verk utan att betala för sig.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Jag lyssnar på spotify till och från men jag känner att det inte är värt de där 99kr per månad, så mycket lyssnar jag inte på den att det ska vara värt det.

Hade de haft någon erbjudande där man kunde köpa 1år för 500kr eller nåt så skulle man slå till, det känns mer rimligt än att hosta upp för 1200kr för en tjänst man inte använder så mycket.

Jag kan förstå att ni som använder spotify 8 timmar per dag känner att tjänsten är prisvärd.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NisseG91:

Ja och banker blir rånade på flera miljoner kronor!
Kom igen, världens sämsta jämförelse det där eller?

Det kan komma en dag när det ser ut att kosta 99 kr och alla har slutat att läsa villkoren. Sen dimper det ner en extra saltad räkning med ett antal undantag. Det har inte så mycket med bankrån att göra men skiljer sig inte så mycket åt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Statliga radiokanaler har ingen reklam.

Eller, statliga är fel att säga, men...

men det radiokanalerna med bra musik och de som spelas på jobb är det reklam i.

Permalänk
Medlem

Då blir de som förr, ladda ner musik Aldrig att jag betalar för spotify, inte en chans

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk

Utan tvekan värt 100 spänn i månaden.

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem

Trist. Jag går tillbaka några år i tiden och gör som jag gjorde då.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lynar:

Trist. Jag går tillbaka några år i tiden och gör som jag gjorde då.

Gammal sony freestyle med orange färgade muffar på hörlurarna? =P

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueEyes:

Det börjar bli relativt tråkigt och uttjatat med alla dessa "Vill ha allting gratis" folk som inte vill lägga en spänn på den underhållning dom konsumerar utan ska ha allt men inte ge något.

Saker och ting kostar så är det och det gäller Musik, Film, TV, Böcker, Mjukvara med mera.

Har du inte råd så får du vara utan, det är ingen rättighet att ta någons verk utan att betala för sig.

Kunde inte sagt det bättre själv. Vill man ha gratis musik får man skapa den själv. Nån artist lär inte vilja jobba arslet av sig för att ge ut låtar gratis.

Skrivet av RoleX:

Jag lyssnar på spotify till och från men jag känner att det inte är värt de där 99kr per månad, så mycket lyssnar jag inte på den att det ska vara värt det.

Hade de haft någon erbjudande där man kunde köpa 1år för 500kr eller nåt så skulle man slå till, det känns mer rimligt än att hosta upp för 1200kr för en tjänst man inte använder så mycket.

Jag kan förstå att ni som använder spotify 8 timmar per dag känner att tjänsten är prisvärd.

Jag använder Spotify 1-2 timmar per dag och tycker det är prisvärt p.g.a. Offline mode. Om du tycker 99kr är för mkt kan du alltid köra 49kr varianten.

Skrivet av Pointpurple:

Utan tvekan värt 100 spänn i månaden.

Word!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Lite trist för de som använder spotify flitigt.
Sen att jag sett några komma med argumenten "Är det inte värt 99kr i månaden för att få gratis, laglig musik?" förstår jag inte, om man betalar 99kr är det väl inte gratis?
Eftersom jag inte använder spotify eftersom det har sina brister i genrer som DnB, Hardstyle, House och Dubstep, och även brister i kvalitén så kommer jagj u inte påverkas. Mne det finns ju vissa som verkar ha vigt sitt liv åt spotify i princip, nu måste de väl gråta inför sin pappa om en extra hundralapp i månaden, buhu. :<
Själv sitter jag på icke fri surf i mobilen och har teethrat den till datorn, så att använda spotify för att lyssna på en timmes musik är dyrt nog för mig, utan att behöva betala 100kr för att få tillgång till det. Haha.
Fattig arbetslös jävel här. Det här inlägget kostade mig säkert 3 kronor

Permalänk
Medlem

Någon som vet om local files som man sen sparar på mobilen i offline mode räknas in i de 3333 låtar man kan ha offline?

Permalänk
Medlem

Betalar 79:- i månaden för Spotify genom telia. Det jag finner tråkigast är att dom tar bort dom bästa låtarna. Förlorat ca 10st i min playlist. Ett annat problem är att dom har börjat censurera låtar och ta bort ord som "shit" och "motherfucker".

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Ibland blir man verkligen mörkrädd när man ser hur snåla vissa människor är och när man ser hur de formulerar och tänker med sina argument om varför det bör vara gratis. 99 kr i månaden, för näst intill obegränsad musik i helt OK kvalite, är inte mycket pengar för den personen som flitigt lyssnar på musik. Samt att få ha den möjligheten att lyssna på dessa låtar offline OCH på ens mobil är en otroligt härlig feature för den som utnyttjar den. Självklart, utnyttjar du inte tjänsten till den grad du finner bekväm att betala 99 eller 49 kr, eller att du inte har råd att betala det så gör du inte det. Har du inte råd att köpa nånting så måste man tyvärr vänta med att köpa det, som man fick lära sig som ung! Man jobbar för det man vill ha! Klaga in på något som du själv inte har skapat men ändå fått möjlighet att få gratis under en längre period!

Den som inte förväntade sig att detta skulle komma kan ju faktiskt tänka igenom hur saker faktiskt fungerar i RIKTIGA livet! Spotify är ett företag, företag är gjorda för att skapa en förhoppningsvis vinst, för att kunna göra en vinst måste man få kunder, för att få kunder måste man få ut sitt namn. Spotify har gjort en fruktansvärt bra PR kampanj genom att visa sin tjänst så pass länge som de har gjort, gratis till och med. Sen när denna PR kampanjen är slut, så blir "GratisMupparna" förargade och vet inte riktigt vad de ska ta sig till. De säger "Nu kommer jag byta tjänst och inte använda spotify längre!" SWEET säger vi andra, mer bandbredd åt oss andra som faktiskt utnyttjar den grymma tjänsten, sen blir det inte riktigt ett sånt "slapp in the face" för spotify i alla fall, eftersom ni inte betalade för tjänsten redan innan och bara tog upp deras bandbredd! Sen säger folk att Spotifys tjänst har begränsat musikval. Må hända att de inte har VARENDA låt i heeeela världen, men allvarligt talat, man KAN inte klaga på deras sortiment av musik då de har fruktansvärt mycket att bjuda på, sen om de inte har just det DU lyssnar på, nej men då använder du en annan tjänst som erbjuder just din musiksmak, inte svårare än så.

Jag säger bara TACK Spotify för att ni erbjuder en sån otroligt bra produkt som jag utnyttjar säkert minst 5-8 timmar om dagen!

Visa signatur

All I can say is Goosefraba!

Permalänk
Inaktiv

Jag köper hellre en cd-skiva/månad

Permalänk

Hahah oh dear

Skrivet av buddaz:

Hej
hur som helst är jag inte förtjust i när företag gör bra tjänster och sedan försöker tjäna stora pengar på det, (kom inte och säg att de inte tjänar pengar på det hela, för då lurar man sig själv, företag är till för att gå med vinst), har inga som helst problem med att lyssna på reklam, intäkter kommer ändå in via den typen av tjänst, sedan vem som tjänar på det hela är en helt annan diskussion.

Det där är bland det dummaste jag nånsin hört tror jag! Haha!! Du gillar alltså inte när ett företag gör en bra produkt och vill få betalt för det? Nu förstår jag ju säkert att du aldrig någonsin kommer ha ditt egna företag, men om du förvånansvärt gör det, får du gärna berätta för mig sen hur det går när du "inte vill tjäna pengar på det du säljer"

Visa signatur

All I can say is Goosefraba!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Jag köper hellre en cd-skiva/månad

Antar att du menar ett digitalt musikalbum i månaden, för någon CD-skiva i en affär som inte är gammal eller begagnad kostar väl knappast 49eller 99 kr förutsatt att du inte handlar Dansbandshits Dubbel CD på Statoil eller liknande.

Oavsett vad du menar förstår jag inte hur du föredrar EN skiva framför Spotifys bibliotek som innehåller mer än en CD-skiva/månad. Eller råkar du helt enkelt digga ett obskyrt band/artist som inte finns där bör du kolla in Grooveshark.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Haglund:

Antar att du menar ett digitalt musikalbum i månaden, för någon CD-skiva i en affär som inte är gammal eller begagnad kostar väl knappast 49eller 99 kr förutsatt att du inte handlar Dansbandshits Dubbel CD på Statoil eller liknande.

Oavsett vad du menar förstår jag inte hur du föredrar EN skiva framför Spotifys bibliotek som innehåller mer än en CD-skiva/månad. Eller råkar du helt enkelt digga ett obskyrt band/artist som inte finns där bör du kolla in Grooveshark.

Nej, fysisk skiva såklart.
Jag vill äga min musik, inte hyra den.

Permalänk
Medlem

Borde inte skivbolagen bli sura då användare bara kan lyssna på varje låt 5 gånger = minskad intäkt?

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Är det nån som har märkt någon ändring i spotify än? Mitt verkar vara som vanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Borde inte skivbolagen bli sura då användare bara kan lyssna på varje låt 5 gånger = minskad intäkt?

Dem får la ingen intäkt för det ändå xD

Visa signatur

Spelar Cod 7 och BattleField Bad Company 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av burken_swe@yahoo:

Är det nån som har märkt någon ändring i spotify än? Mitt verkar vara som vanligt.

# Efter den 1 maj 2011 kommer alla användare registrerade före eller på den 1 november 2010 inte kunna spela upp samma låt mer än fem gånger. Den totala lyssningstiden begränsas dessutom till tio timmar per månad.
# Användare registrerade efter den 1 november 2010 får samma begränsningar sex månader efter registreringsdatumet.

Beror lite på när du reggat dig

Visa signatur

| Steam - Toivo |