Apple stämmer Samsung för likheter med Iphone och Ipad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av A_Müller:

Den är ju IOF ful som stryk

Jo, alla tycker väll olika. Men Iphone 3g och äldre ser IMO ut som skit. Fyran ser ok ut.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Upprepade fall från 50cm på hård golv

Det där är en golvplatta av något pvcmaterial. Som du ser så sitter inte plattan fast i golvet och rör sig sidledes vilket gör att bakgrunden rör sig. Det är ett tecken på att plattan jobbar som dämpande material och överför energin från fallet tillbaka till telefonen (den studsar lite) och till bakgrunden osv.

Annat hade det varit om dom gjort testet i trapphuset i en lägenhet eller liknande där det oftast är stengolv eller liknande stabil grund.

Skrivet av lakej:

Jo, alla tycker väll olika. Men Iphone 3g och äldre ser IMO ut som skit. Fyran ser ok ut.

Det är ju en smaksak

Själv tycker jag HTC Pyramid är jävligt snygg.
http://technytt.se/wp-content/uploads/2011/02/htc-pyramid.png

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pimpim666:

Det där är en golvplatta av något pvcmaterial. Som du ser så sitter inte plattan fast i golvet och rör sig sidledes vilket gör att bakgrunden rör sig. Det är ett tecken på att plattan jobbar som dämpande material och överför energin från fallet tillbaka till telefonen (den studsar lite) och till bakgrunden osv.

Annat hade det varit om dom gjort testet i trapphuset i en lägenhet eller liknande där det oftast är stengolv eller liknande stabil grund.

Eftersom du väljer att kommentera tycker jag du kan svara på om du, likt den person jag svarade, tycker att Iphone4 håller skitkvalitet, efter att ha läst det testet. Och jämfört med andra märken som de också testat.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Eftersom du väljer att kommentera tycker jag du kan svara på om du, likt den person jag svarade, tycker att Iphone4 håller skitkvalitet, efter att ha läst det testet. Och jämfört med andra märken som de också testat.

Nej det gör jag inte. Ville bara påpeka felet med att det var ett hårt golv. Det är inte många telefoner som håller om man släpper tappar dom på ett hårt golv. Bara fråga vilken telefonförsäljare som helst som får in en massa telefoner och då är just spruckna skärmar vanliga efter ägaren tappat dom i golvet.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Nej det gör jag inte. Ville bara påpeka felet med att det var ett hårt golv. Det är inte många telefoner som håller om man släpper tappar dom på ett hårt golv. Bara fråga vilken telefonförsäljare som helst som får in en massa telefoner och då är just spruckna skärmar vanliga efter ägaren tappat dom i golvet.

Vanligaste för något år sen va att man hade haft den i fickan och böjt sig ner så mobilen knäcktes och då är det skärmen som har gått först.
Kan ha ändrat sig dock.
Oftast så brukar mobiler hålla när man tappar dom bortsett från någon enstaka vinkel.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Avstängd

Det sjukaste Apple ändå är att det är MÄNNISKOR som jobbar där, tänk då på vem eller vilka där som är
riktigt sjuk i huvve som drivs att stämma andra, suga ur pengar ur andra stackars företag, förstöra hela
marknaden så de kan sätta orimliga priser på produkter vars design de snott från andra men vill ta åt sig äran
för. Utifrån detta känns det som diktatur-känsla hos Apple. Det är riktigt tråkigt att även framgångsrika företag
ska börja gå in i väggen precis som dåliga kortsiktiga komiker som exempelvis Björn Gustafsson, tråkigt tråkigt!

\\\ AplAy ///

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av andchi:

Detta är så tramsigt.

Ni som säger att Samsung kopierar den fysiska designen: Titta på vilken Smart Phone som helst. Alla ser i princip likadana ut. Det är ganska svårt att variera utseende på något som är en stor skärm med plast runt. Det som skiljer modellerna åt är i regel ett par fysiska knappar, kamera och någon text.

Ni som gnäller på att Samsung kopierar menyerna: Gnäll i så fall på Google istället. Det är inte Samsung som designar Android.

Sammanfattat; trams, trams och åter trams. När ska Apple acceptera att de inte längre är några nyskapare?

Om det nu bara var så att den yttre designen på SGS var lite lik Apple så hade jag kunnat köpa dessa argument. Men nu är det ju så att även massor av ikoner är nästen identiska kopios. OCH man gör samma sak igen med galaxy ace. Det är ingen slump att det alltid är Samsungs telefoner som är för lika. Däremot som tidigare skrivits är iphone ganska rejält lik LG prada också.

Permalänk
Medlem

Jag innehar själv en Galaxy S och senast för ett par veckor sedan så tappade en bekant till mig min mobil rätt ner i asfalten med skärmen neråt, och på marken låg också en massa grus. Det enda som blev var en mindre spricka i kanten!

Med en iPhone så hade garanterat hela skiten spruckit.

Visa signatur

HALLABLALA

Permalänk
Medlem

Det råder ju inget tvivel om att Samsung har kollat på iPhone när de designat telefonen och här har de ju utan tvekan gått över gränsen. Det där är mer än att låna lite idéer och ta inspiration av en konkurrent, designerna är ju nästan identiska.

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekz0r:

Det råder ju inget tvivel om att Samsung har kollat på iPhone när de designat telefonen och här har de ju utan tvekan gått över gränsen. Det där är mer än att låna lite idéer och ta inspiration av en konkurrent, designerna är ju nästan identiska.

Men det är ju just det här som är problemet, det är mycket svårt att ta patent på en design, det är bara att ändra minsta detalj så är det en annan design och en annan patent. Apple kan ju därför inte stämma några andra för att de har snarlika designer.

Tycker för övrigt att Apple kan lägga ner sitt jävla översittarbullshit och tro att de är bäst hela tiden, i dagsläget blir man i princip lurad på pengar om man köper en iPhone.

Visa signatur

HALLABLALA

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Du har lyckats missa att bilden är felaktig? iPhone presenterades innan F700.

Permalänk
Hedersmedlem

Sweclockers brukar ju gilla ämnen som får forumet att explodera. Kan inte hitta att de skrivit om detta: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/hemlig-iphone-fil-avslojar-...
http://petewarden.github.com/iPhoneTracker/#8
Är det Apple-unikt med en sådan fil kommer nog diskussionsvågorna att gå höga.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

hårdvaran kan man ju fatta att dom är lika tex homebutton och högtalaren (den man pratar i telefon i). Men mjukvaran är nästan identiska:D

Visa signatur

"citera för svar"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knashatt:

Jag pratar inte så mycket om hur själva telefonen ser ut, utan hur GUI:et är ett rent plagiat från Apples telefon. Du verkar uppenbart totalt skita i det andra jag visade var kopierat.

Vi kan visa en bild på andra telefoner som inte på något sätt kopierat Apple.

http://i51.tinypic.com/drbibo.jpg

Det är Samsung som ser ut som Apple, resten har egna färger, eget GUI, eget system.

Ska du göra en rättvis bild, ta en bild på samsungs homescreen istället.
http://www.samsunghub.com/wp-content/uploads/2010/07/galaxy-s...

Visst program menyerna är lika, men du kan ju ändra så att du har en lista istället för en grid.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

Dem har ju inte kopierat den episka funktionen att det inte gick att ringa med Iphonen ordenligt innan dem fixade den smarta konstruktionen med antennen. Så tycker allt Samsung skall stämma tillbaka på temat "vår telefon gick att ringa på ordentligt innan eran, ni har rippat den funktionen av oss gif cash :P"

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk

Äh stämning hit och stämning dit, klart man ska få härma andra produkter Hur ska utvecklingen annars springa iväg så snabbt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Du har lyckats missa att bilden är felaktig? iPhone presenterades innan F700.

Jaså? My bad.

Visa signatur

Fuck yea!

Permalänk
Medlem

Vet inte om länken varit uppe innan men värt att checka in, vem kopierar vem?

http://i.imgur.com/aLGOQ.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naslin:

Vet inte om länken varit uppe innan men värt att checka in, vem kopierar vem?

http://i.imgur.com/aLGOQ.jpg

Jo den har varit uppe, och vi kom fram till att F700 visades aldrig på Cebit 2006 utan bara nämndes av Samsung.

Permalänk
Medlem

Krossa dem Apple!

Permalänk
Medlem

Haha! Ska mjukvaruföretaget Apple krossa sin största leverantör av displayer

Det har varit mycket snack om hur bra och innovativa Apple är med bl a sina mobiler i denna tråden.
Är det någon som kommer ihåg när Iphone först kom ut?
Hur grymt innovativ den var med en 2 megapixel-kamera utan blixt som inte gick att filma med. Eller hur grym den var då den inte hade 3G. Hur impad man blev när man inte kunde byta batteriet själv eller att den inte hade något stöd för minneskort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Haha! Ska mjukvaruföretaget Apple krossa sin största leverantör av displayer

Det har varit mycket snack om hur bra och innovativa Apple är med bl a sina mobiler i denna tråden.
Är det någon som kommer ihåg när Iphone först kom ut?
Hur grymt innovativ den var med en 2 megapixel-kamera utan blixt som inte gick att filma med. Eller hur grym den var då den inte hade 3G. Hur impad man blev när man inte kunde byta batteriet själv eller att den inte hade något stöd för minneskort.

Klart man bara kan se nackdelarna om man vill, men allt det som var bra då?
Det går inte att blunda för att Apple överlag fick till det med iPhone, sen att saker förändrar sig hela tiden och att det nu finns en massa alternativ är en annan sak.

Det finn en massa fördelar med att köra Apples grejor, men självklart också en del nackdelar. För några är kanske nackdelarna större än fördelarna och för andra tvärtom. För de som anser nackdelarna vara större med att köra Apple-produkter så går det bra att välja något annat.

Sen att du kallar Apple för mjukvaruföretag inger knappast ett intryck av att du vet vad du pratar om.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Klart man bara kan se nackdelarna om man vill, men allt det som var bra då?
Det går inte att blunda för att Apple överlag fick till det med iPhone, sen att saker förändrar sig hela tiden och att det nu finns en massa alternativ är en annan sak.

Det finn en massa fördelar med att köra Apples grejor, men självklart också en del nackdelar. För några är kanske nackdelarna större än fördelarna och för andra tvärtom. För de som anser nackdelarna vara större med att köra Apple-produkter så går det bra att välja något annat.

Sen att du kallar Apple för mjukvaruföretag inger knappast ett intryck av att du vet vad du pratar om.

Känner inte att jag bryr mig vad jag ger för intryck faktiskt. Jag snackar lika löst skit som alla andra tenderar att göra.
Gillar ditt diplomatiska inlägg och håller med i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Känner inte att jag bryr mig vad jag ger för intryck faktiskt. Jag snackar lika löst skit som alla andra tenderar att göra.
Gillar ditt diplomatiska inlägg och håller med i alla fall.

Hehe, och jag gillar dit självmedvetna inlägg.

Hursomhelst, Apple sysslar i allra högsta grad med hårdvara. Det är den den tjänar mest på och även om man inte slänger ihop ett operativsystem i en handvändning (plus att de gör en hel del annan mjukvara) så är de ändå minst lika mycket hårdvaruföretag som mjukvaruföretag.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk

Äntligen, de var på tiden! Ren ripoff ju...

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Föredrar att man har flera tillverkare att välja på oavsett vem som var först eller inte av dem. Ska vi prompt leva i ett allt mer kapitalistiskt samhälle så funkar inte riktigt att ett företag har monopol. Inte för att jag tror att Samsung kommer gå under

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rickard11:

Det går också alldeles utmärkt att använda datorer från 1995 fortfarande. Varför byta ut det som fungerar?

Lika löjligt med folk som köper nya kläder när man har och nytt grafikkort för varje generation?

Eftersom jag endast använder min mobil för att kunna ringa, ta emot samtal och skicka sms så finns det inte någon större anledning för mig o byta till någon av de nyare modellerna då de först och främst är klumpigare (en omvändning i utvecklingen), har sämre batteritid och inte är ett dugg enklare eller bättre på just sms och samtal.

Datorer från 1995 klarar väl inte riktigt av dagens mjukvara ordentligt? Vilken idiotisk jämförelse. >.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Nu har jag ju totalt missat den samsung spelaren (och ev. cirkus runtikring detta), men, visst fan är det likt. Blev det någon stämning back then?

Likt? Ok....

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Inaktiv

Det spekuleras i att Apple kanske såg Galaxy S III (ska komma i höst, någon gång kring oktober kanske) och att detta ska vara anledningen till att Apple stämmer samsung. http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=13181560&postc... (Eldar är en respekterad person när det kommer till detta)