Bör inte nyheterna vara någorlunda objektiva? Att skriva in en brandfackla i första meningen enbart för att starta ett flamewar alternativt argumentera sin åsikt. Sådana saker hamnar i andra artiklar, typ ledare, debatt eller likande. Aldrig personlig åsikt på nyhetsplats, framförallt inte om man säger att man är Sveriges största hårdvarusite.
Samma sak blev gjort nyligen med nyheten om nya iMac.
Så: Hur säger man enklast upp sitt medlemskap?
Sen till alla som är kvar:
- Det är alltid dyrare att köpa en specialbyggd maskin än en standardmodell.
- Det kostar alltid extra att köpa en maskin som är färdig från fabrik.
- Det som är prisvärt för dig är inte alltid prisvärt för mig.
- Det som är prestanda för dig är inte alltid prestanda för mig.
Exempel på respektive punkt:
- Att lyfta ut en produkt och göra en annan bearbetning av denna tar extra resurser. Den måste märkas annorlunda, andra lager/orderrutiner måste fixas, mm.
- Det är för dyrt för mig att lägga ett par timmar på att välja hårdvara, montera ihop och felsöka, ergo jag köper en färdig maskin
- Det är också värt mycket för mig att få en maskin som är färdig, enligt ovanstående, och då är den färdiga burken mer prisvärd för mig än en knippe lösa delar från Komplett
- Prestanda är inte enbart ett mått på antalet klockcykler. Jag ser prestanda i att ha en maskin som har lång batteritid, låg vikt och en trevligt OS.
Förövrigt har jag en mac där man inte kan byta hårddisk, minne, processor eller batteri. Känner jag mig inlåst? NEJ! Får jag saker gjorda? JA!