Nvidia demonstrerar Geforce GTX 560 i Duke Nukem Forever

Permalänk
Melding Plague

Nvidia demonstrerar Geforce GTX 560 i Duke Nukem Forever

Redan nästa vecka är det dags för ett nytt grafikkort i Geforce GTX 500-serien. Nvidia går igenom höjdpunkterna och bekräftar samtidigt lanseringsdatumet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir lika fint som 460 var då

Permalänk
Medlem

Lär bli ett riktigt populärt kort. Är det här typ Nvidias 6850 eller är det klassen under? Är inte så duktig på Nvidias kort nuförtiden.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk

najjssssss , trodde dock inte att man missade så mycket effekter mellan physx på och av

Permalänk

Dem är så sluga, Nvidia. Alltid skall man associera spel med deras kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillvirus:

najjssssss , trodde dock inte att man missade så mycket effekter mellan physx på och av

Det gör man Tråkigt att så få spel använder sig utav det bara! Är ju en jättefördel för Nvidia egentligen.

OT: Tycker alice, madness returns såg riktigt kul ut faktiskt!

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mandrag0ran:

Dem är så sluga, Nvidia. Alltid skall man associera spel med deras kort

smart marknadsföring?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lillvirus:

Tro inte en sekund på deras av och på jämförelse, Kolla bara på vattnet helt platt vs perfekt?

Vatten effekter har dom ju gjort hur snygga som helst innan physx kom till.

Permalänk
Medlem

Jag hade Physx-kort innan i form utav ett 8800GT. Alla effekter som har med physx till känns otroligt överdrivna. Kolla bara på blodet eller vad det nu är i Alice. Det ser väldigt väldigt orealistiskt ut och rent av löjligt. Jag hade det kortet i flera år med använde det bara 2 gånger. Mirrors edge och Mafia 2. Och i mafia 2 fick jag nog av alla buggar det förde med sig, så nu ligger det på hyllan. Vissa saker med Physx ser jättetrevligt ut, men det känns som saker man borde ha även utan physx installerat.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tyckte Duke laggade som attan? :S

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av radim:

Jag hade Physx-kort innan i form utav ett 8800GT. Alla effekter som har med physx till känns otroligt överdrivna. Kolla bara på blodet eller vad det nu är i Alice. Det ser väldigt väldigt orealistiskt ut och rent av löjligt. Jag hade det kortet i flera år med använde det bara 2 gånger. Mirrors edge och Mafia 2. Och i mafia 2 fick jag nog av alla buggar det förde med sig, så nu ligger det på hyllan. Vissa saker med Physx ser jättetrevligt ut, men det känns som saker man borde ha även utan physx installerat.

Lite som tessellering i Unigine Heaven då, delar av det ser ju jättelöjligt ut. xD

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av radim:

PhysX kräver att du har ett lite kraftigare än 8800GT om du lirade Mafia 2.

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Medlem

Physx utgör en rätt så kraftig skillnad, kolla upp Just Cause 2 bara på youtube http://www.youtube.com/watch?v=A29uSkIo04s här är en video på det som visar effekter som bara går med Nvidia CUDA på det spelet

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

Vart ser du lagget?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shinjed:

Physx utgör en rätt så kraftig skillnad, kolla upp Just Cause 2 bara på youtube http://www.youtube.com/watch?v=A29uSkIo04s här är en video på det som visar effekter som bara går med Nvidia CUDA på det spelet

Står ju i titeln This video shows the CUDA effects implemented in Just Cause 2. This is *not* PhysX!

Så vad har detta med physx att göra?

Det är ju physx som dom jämför med i detta spelet ju.

Sen så vart det ju inte så mycket snyggare, Klart en skillnad men inte tillräcklig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

Om du sitter på en slö dator (som jag gör just nu, jobbdatorn ) så såg jag också lagg, men det är förmodligen pga att datorn är soppas slö att t.om videon laggade...

Lite lustigt faktiskt, rätt säker på att kortet klarar spelet i minst 35 stabila FPS för att Nvidia ens ska göra reklam för sitt kort med det spelet, de flesta tycker att 35-40 fps är jätte bra flyt då de är vana vid konsollerna Jag ser väldigt ofta lagg på konsoller då i stort sätt alla spel drar runt 30 fps medans jag är van på minst 50 fps från PC'n, syns faktiskt rätt så tydligt då...

Skrivet av mrwhite:

Står ju i titeln This video shows the CUDA effects implemented in Just Cause 2. This is *not* PhysX!

Så vad har detta med physx att göra?

Det är ju physx som dom jämför med i detta spelet ju.

Sen så vart det ju inte så mycket snyggare, Klart en skillnad men inte tillräcklig.

Det är inte physx just där, men det är CUDA vilket också är nvidia exklusivt, skrev lite otydligt där men det är oftast ännu större skillnader när PhysX är inblandat, som nämnts tidigare tycker vissa att det är "överdriva" effekter men i t.ex Batman Arkham Asylum så ser man massa tidningar, skräp osv på marken men de är helt stilla om man inte har PhysX, även om du springer över dom osv, det är en liten detalj men det påverkar faktiskt stämningen lite

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Shinjed:

Vattnet i Just Cause 2 är fantastiskt vackert !
Om det har med PhysX att göra eller ej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Det är inte physx just där, men det är CUDA vilket också är nvidia exklusivt, skrev lite otydligt där men det är oftast ännu större skillnader när PhysX är inblandat, som nämnts tidigare tycker vissa att det är "överdriva" effekter men i t.ex Batman Arkham Asylum så ser man massa tidningar, skräp osv på marken men de är helt stilla om man inte har PhysX, även om du springer över dom osv, det är en liten detalj men det påverkar faktiskt stämningen lite

Dom visade ju bara skillnad i shaders och inte vad CUDA kan göra. Om dom sedan lagt begränsningar på vilka shaders man får använda beroende på vilket grafikkort man har är en helt annat sak.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

Tycker jag också, sitter inte på en slö dator eller så och andra youtube filmer flyter på bra.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Vattnet i Just Cause 2 är fantastiskt vackert !
Om det har med PhysX att göra eller ej

Tycker det har för många brister. Så som att där är inget djup i vattnet när en våg sugs tillbaka ut medan nästa kommer in. De bara korsar varandra och det ser inte alls bra ut. Men visst, vågor är svårt att göra.

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Medlem

Ge mig Duke nu!

Visa signatur

83 35 47 30 4 5 57 63 60 5 96 22 100 43 4 92 100 23 42 46 44 47 18 96 64 5 61 85 90 45 51 85 4 60 79 62 23 50 44 75 100 20 9 92 49 9 83 88 40 7 45 67 56 82 32 85 60 85 44 69 81 9 98 1 34 51 84 100 22 86 41 44 61 25 60 36 64 49 20 1 24 71 4 65 27 60 72 73 82 76 86 8 40 68 35 59 2 66 85

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Nej

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Skrivet av radim:

Beror väl på vilken upplösning man ska köra på.. Men ska du köra på högsta grafiken med PhysX , så kan 8800gt gå och lägga sig..

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem

Må låta som en fanboy nu men alla borde väl förstå att PhysX är en gimmick och vilken cpu som helst idag kan göra det jobbet. Dåligt säljsargument helt enkelt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Alltså, kan de sluta med PhysX snart? Jag menar, kolla på Super Mario till Nintendo GC, redan för 12 år sedan kunde man utan problem göra så att vattnet man sprutade ut med kanonen hamnade kvar på backen. PhysX är bara skit..

Jag har både Nvidia och AMD i mina maskiner så jag är ingen direkt Fanboy.

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Om du sitter på en slö dator (som jag gör just nu, jobbdatorn ) så såg jag också lagg, men det är förmodligen pga att datorn är soppas slö att t.om videon laggade...

Lite lustigt faktiskt, rätt säker på att kortet klarar spelet i minst 35 stabila FPS för att Nvidia ens ska göra reklam för sitt kort med det spelet, de flesta tycker att 35-40 fps är jätte bra flyt då de är vana vid konsollerna Jag ser väldigt ofta lagg på konsoller då i stort sätt alla spel drar runt 30 fps medans jag är van på minst 50 fps från PC'n, syns faktiskt rätt så tydligt då...

Jag har väl samma skada som dig isåfall ;). Sitter på datorn i sign så den är det inget fel på samt att jag lät hela videon buffra färdigt först.

Skrivet av rankko:

Tycker jag också, sitter inte på en slö dator eller så och andra youtube filmer flyter på bra.

Samma här.

Skrivet av burken_swe@yahoo:

Vart ser du lagget?

Speciellt när han slåss emot det stora monstret och i synnerhet precis innan han sparkar bort ögat.

Jag är väl kanske precis som Shinjed överdrivet känslig.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

Speciellt när han slåss emot det stora monstret och i synnerhet precis innan han sparkar bort ögat.

Menar du när han trycka på E? Jag upplever då inget lagg överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

Jag är väl kanske precis som Shinjed överdrivet känslig.

Jo jag tyckte lagget där var väldigt markant, trodde dock att det bara var videon, men om det är så på alla datorer förstår jag inte ens hur man kan missa det, var ju riktigt rejält, spelet stog still i vadå, 0.5s eller ngt

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Arzei:

Lär bli ett riktigt populärt kort. Är det här typ Nvidias 6850 eller är det klassen under? Är inte så duktig på Nvidias kort nuförtiden.

GTX 460 1GB är ungefär som HD6850, GTX560 skall vara bättre än GTX460. Har lika många CUDA-kärnor, men högre klockfrekvenser på GPU och minne.
http://www.sweclockers.com/nyhet/13941-geforce-gtx-560-ersatt...

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Man kan väl ha dedikerade physX kort, dvs köra ett annat kort som main, medans en gpu som leker fysik