Permalänk
Medlem
Skrivet av NiklasN:

Jag gillar Fable-musiken. Hyfsat episk, lagom till storyn.
http://www.youtube.com/watch?v=_uX4at-vWBo

hade spelet till xbox, och fan va najs det var! satt som klistrad

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem

Eller

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Crysis FTW!

HALO! Denna är faktiskt jä*ligt nice

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem

Många av mina favoriter är redan nämnda av andra tidigare i tråden men här är fler godbitar.

Permalänk
Medlem

Vad sägs om dessa versioner av Great Giana Sisters till C64

Alek Szahala - Great Giana Sisters - Cave & Hi-score theme remake

(download länk finns i description till 256Kbit mp3)

Sinfonia Drammatica - Great Giana Sisters (suite)

Här är också några andra favoriter jag inte tror har blivit nämnt än:

Lunar: Silver Star Story - Luna's Boat Song

Lunar 2: Eternal Blue - Boss Battle

Lunar 2: Eternal Blue - Lucia vs Zophar

Star Ocean - Calm Time

Star Ocean: The Second Story - The venerable forest

Star Ocean: The Second Story - Cuddle

Sen typ åtminstone 3 till som är riktigt bra från detta spel som jag inte tänker länka till här.

Chrono Cross - Home Arni Village

Chrono Cross - Time of the Dreamwatch

Kingdom Hearts 2 - Passion (Utada Hikaru)

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Skrivet av Alakai:

Första advanced kbot lab färdig och pumpar ut artillerienheter.
På barrikaderna står guardians och pekar ut mot ingenmansland.
I det kärnvapensäkrade hjärtat av basen arbetar alla construction bots med att färdigställa en vulcan.
Fusionskraftverken är ännu ej säkrade från frontalangrepp med missiler.
På minimapen dyker en gigantisk blobb upp. De rör sig snabbt. Det är ett luftanfall av magnifik storlek. Blandade bombare och gunships.
Alla aa-kboter tillbaka från kusten till inre linjerna! Skydda kärnkraftverken mot bombare!
Avfyra alla kärnvapen mot förmodad meeting point i serie.
Förbered er på att utplånas.

Haha, love that enthusiasm! xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Kingdom Hearts 2 - Passion (Utada Hikaru)

http://www.youtube.com/watch?v=st-lpafKEuU

Mycket vacker

Visa signatur

"If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat"

Permalänk

Den mest episka låten som datorspelsvärlden skådat!

enligt mig...

För att nämna fler favoriter: Trine, Heroes of Might and Magic _3_ och Morrowind/Oblivion-musiken

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Den här är bäst ;)

...

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk

Här kommer två favoriter ifrån Total War serien. Båda är ytterst trevliga och stämningsfulla.

Musiken som spelas vid seger i Shogun 2.

Credits musiken från Rome.

Permalänk

Graeme Norgate är inte så dum.

Allt i Goldeneye N64 är bra men just pausemusiken är outstanding

Också najs

Rogue Agent är också bra men här har inte Norgate varit i farten

Permalänk
Medlem

Wild ARMs - Into the Wilderness

Golden Sun 2 - Sol Sanctum

Zelda OOT - Forest Temple

Heroes of might and magic 2 - The sorceress castle

TMNT IV: Turtles in Time OST, T11: Bury My Shell at WoundedKnee~Train

Sonic 1 Music: Marble Zone

Comic Bakery Commodore 64 Loader Tune

Monkey Island

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem

Lite bättre kvalite än den som länkats tidigare.

Och en gammal favorit ^^

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nostalgi.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Medlem

Incoming (1998)

Permalänk

Många favoriter nämnda redan, så som Civ 4 och Monkey Island. Men kunde inte hitta en av dem;

Härligt!

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Permalänk

Många av mina favoriter har redan tagits upp här, såsom Turrican II, A link to the Past, Monkey Island m.fl. Jag är den som föredrar äldre spelmusik. All denna "episka" musik som ska vara överallt nu är inget för mig. Så här är några av mina favoriter som inte nämnts ännu:

Ys: The vanished omens: (SMS)

Silk Worm: (Amiga 500)

Golden Axe: (C64)

James Pond 2: (Amiga 500)

Sen måste jag ju avsluta med en lite nyare låt också som är helt magisk... Förstår inte att ingen sagt den här låten nån gång i den här tråden...

Max Payne 2, The fall of Max Payne: (PC)

Finns förståss MASSVIS med mer go musik, men det här var åtminstone några av mina favoriter.

Visa signatur

Nätverk, datorer och F1

Permalänk
Medlem

Helt klart. Så fruktansvärt bra, får rysningar var enda gång

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Den är så go

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Att ingen har nämnt Total Annihilation en av de bästa spelen som finns, och musiken där är bara så grym!!

http://www.youtube.com/watch?v=FSAXi44_3GY

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 8-Core Processor, 4700 Mhz, 8 Core(s), 16 Logical Processor(s), Noctua NH-D15 chromax.black, ROG STRIX X670E-F GAMING WIFI
,Kingston Fury Beast 64GB (2x32GB) Expo / 6000MHz / CL36, ASUS TUF GeForce RTX 4080 Super 16GB Gaming OC, Kingston Fury Renegade 4TB, be quiet! Pure Power 12 M 1000W - ATX 3.0, Phanteks Eclipse G500A / Tempered Glass / DRGB / 3x140mm & be quiet! Pure Wings 3 / PWM / 140mm

Permalänk

Jäklar vilken nostalgitripp, detta lirade jag som barn!:)

Permalänk
Medlem

Desert Combat Battlefield 1942 <3

Skrivet av Zeuxlarsson:

Jäklar vilken nostalgitripp, detta lirade jag som barn!:)

Jävlar får gåshud av Incoming musiken, faan va gött spel

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Jubileumsmästare

Såg att en låt från Braid redan var länkad, här en en till i alla fall http://youtu.be/ciL4dq9woQU
Tycker det är helt underbart att spela något riktigt bra spel när musiken dessutom är klockren, som i Braid.
(Har ni inte spelat Braid så rekommenderar jag att ni gör det, om ni gillar tankespel d.v.s.)

Morrowwind Theme lät också väldigt bra när jag lyssnade.

Permalänk

Här har vi en nostalgitripp från 1991, en av vinjetterna från Road Rash.

Här har vi en av de flera soundtracksen från Moto Racer. Detta är också det bästa av dom i min mening.

Permalänk
Medlem

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Crash twinsansanity:D

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Sim City 4 har det absulut bästa soundtracket inget går upp mot att sitta och skapa en stad till det soundtracket. Jag har funnit mig själv att vilja spela spelet endast för soundtracket.
http://www.youtube.com/watch?v=o6l1CsqZtnk&feature=related

Visa signatur

För alla som spelar World of Warcraft och har en Rogue:

http://www.roguecataclysm.com