Permalänk
Medlem

Razer Deathadder Lefthanded Version

Hej, idag fick jag hem en ny mus som jag tänkte testa, eftersom jag är vänsterhänt så tänkte jag testa razers version av en mus för vänsterhänta, eftersom jag aldrig har bindat om knapparna på en mus utan kört som högerhänta gör (klick på vänster, meny på vänster) så har jag vant mig vid de, nu över till frågan, jag har problem med att bind om knapparna i razers egna program. När jag kör standar inställningar (klick på höger. meny på vänster) så funkar musen helt felfritt, men när jag skiftar klick och meny så får musen fnatt, de laggar när jag försöker klicka upp menyn och vänster knappen funkar inte, någon som haft samma fel eller hört någon som haft?

tack för svar

//Niklas

Visa signatur

[ RAM 16GB Corsair DDR4 2133 ] [MOBO MSI Z170-S02 ] [CPU i7 6700K@4.8, H80i kylare ] [GPU Geforce GTX 1080 STRIX 8GB ] [PSU 700W, BeQuiet Kraft ] [ SSD 240GB Samsung 850 EVO-Series, Lagring: 3TB ] [Monitor ASUS ROG Swift PG278Q ]

Permalänk
Medlem

Jag hade problem med mina razer produkter för att jag hade fel drivrutiner, laddade du ner de senaste för rätt OS från deras hemsida?

Visa signatur

"If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jooltz:

Jag hade problem med mina razer produkter för att jag hade fel drivrutiner, laddade du ner de senaste för rätt OS från deras hemsida?

Hej, jag har dom senaste drivarna till musen och även senaste firmware, kanske ska ta o kolla tidigare drivare?

Visa signatur

[ RAM 16GB Corsair DDR4 2133 ] [MOBO MSI Z170-S02 ] [CPU i7 6700K@4.8, H80i kylare ] [GPU Geforce GTX 1080 STRIX 8GB ] [PSU 700W, BeQuiet Kraft ] [ SSD 240GB Samsung 850 EVO-Series, Lagring: 3TB ] [Monitor ASUS ROG Swift PG278Q ]

Permalänk
Medlem

Drygt. Köpte samma mus som dig. Men kastade undan den när den inte funkade med min nuvarande musmatta.
Jag han inte ens binda om knapparna (kör normalt precis som du) innan jag gav upp, och nu behöver jag aldrig ta fram den mer tydligen.

Om någon hittar en vettig sladdmus med minst 4 knappar som vänsterhänta kan använda så kan ni skriva en kommentar... Säg inte Xai för den pajar på ett år.

Permalänk
Avstängd

Xain kanske pajar (det gör den inte) men den höll ju längre än din Left deathadder tydligen
Finns Lachesis också bland annat.

btw, vad händer om du tar "växla primärknappar" i kontrollpanelen för möss? Eftersom driversen tydligen växlar dom själv.
Vad händer om du kör helt utan drivers?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av definition:

Xain kanske pajar (det gör den inte) men den höll ju längre än din Left deathadder tydligen

btw, vad händer om du tar "växla primärknappar" i kontrollpanelen för möss? Eftersom driversen tydligen växlar dom själv.

Usch att ens nämna Lachesis i samma tråd som Deathadder är ju en skymf.. Av alla möss jag någonsin haft så är Lachesis en av de värsta! Dåligt formad och knappar som tål knappt att katten rör vid den! Nää tål inte ens att se en Lachesis!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Usch att ens nämna Lachesis i samma tråd som Deathadder är ju en skymf.. Av alla möss jag någonsin haft så är Lachesis en av de värsta! Dåligt formad och knappar som tål knappt att katten rör vid den! Nää tål inte ens att se en Lachesis!

Jag vet inte riktigt vad du gjort med din Lachesis, men min fungerar helt felfritt. Formen är ju som med det mesta, en smaksak. Jag tycker att den är jättebekväm.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Fattar inte vad folk gör med sina möss egentligen.
Och faktum är att Lachesis är en väldigt populär mus för vänsterhänta, formen är 100% en smaksak.

Jag tycker mx518 är en av dom värsta mössen som finns pga formen, betyder det att det generellt är en dålig mus? Nej knappast, bara att den inte passar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

testade att "växla primärknappar" och de funkade!, tack!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av simerl:

Jag vet inte riktigt vad du gjort med din Lachesis, men min fungerar helt felfritt. Formen är ju som med det mesta, en smaksak. Jag tycker att den är jättebekväm.

Fick antagligen något måndagsexemplar men den skönaste musen i Razers sortiment är helt klart Deathadder medan Lachesis verkar vara gjord för folk med händer stora som teskedar...

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds