Gtx 460 Problem vid installation
Hej Sweclockers! Jag är nyregistrerad på er hemsida och vet att det finns mycket kunskap att hämta här, därför vände jag mig till er.
Jag köpte nyligen ett nytt grafikkort (Asus GeForce GTX 460 1gb ddr5) till min stationära hemdator. Vid installationen så gick det mycket smidigt att koppla ur mitt gamla grafikkort (GeForce 9600 GT) och att sätta i det nya. När jag sedan rebootar påstås att jag ska följa instruktionerna på skärmen, men jag får inte in någon bild. Jag har då kört på moderkortets grafik för att försöka installera drivrutinerna manuellt men då får jag upp varningstexten. "Insert Asus VGA Card". Fläkten till grafikkortet fungerar som smort och windows har "upptäckt ny maskinvara".
Det är även så att mitt grafikkort har två strömingångar men det medföljde bara en sladd. Är detta ett tecken på att det räcker med en sladd.
Anledningen till att jag inte vet särskilt mycket är att jag gjort dålig research innan köpet och att det inte följde med någon riktig manual utan bara en snabb-guide.
Har windows xp premium med 32-bits (ska uppgradera till 64-bits för att undvika flaskhals-effekt).
För att summera min erfarenhet så ligger det till som följande.
Problem: Jag får helt enkelt inte fram någon bild med mitt nya grafikkort.
Åtgärder jag försökt med: Avinstallera gamla drivrutiner och reboota.
Ladda ner och installera drivrutiner.
Börjat om och kopplat in allt från nytt.
Åtgärder jag inte försökt som jag inte förstår mig på: Kanske ändra något i BIOS?
Tack på förhand