Permalänk
Medlem

Vårterminens moddare

Nu har det blivit dags att utse den moddare som presterat bäst under vårterminen. Alla medlemmar är berättigade att rösta på de tio finalisterna som vi i juryn har utsett.

Fröet till tävlingen såddes av medlemmen C4B12 som skapade tråden "Mod of the month"? . Efter diskussioner kom vi fram till att en gång i månaden helt enkelt var för mycket för lilla Sverige. Så jag tog på eget initiativ och började gallra ut det som nu blir Vårterminens bästa moddare.

Första gallringen
Kvällen den 29 maj filtrerade jag på Senaste halvåret och sorterade på poäng. Skrollade sedan igenom sida för sida och kollade på de byggen som var relevanta. En efterkontroll av nya byggen gjordes sedan innan det här inlägget skrevs.
Nu återstod mellan 40-50 byggen som ska bli 10. (Hela listan)
Relevanta byggen?

  • En mod eller bygge av en dator eller kringutrustning som främst befinner sig vid datorn.

  • Det krävs mer än en "window mod", sleeves, lysrör och vattenkylning

  • Färdigbyggt

  • Minst 2.5 i betyg

  • Ej med i juryn

Andra gallringen
Jag sökte efter två kandidater som tillsammans med mig kunde välja ut tio finalister. Efter några pm fram och tillbaka stod det klart att LightBlizz (Robert), upl8447 (Albin) och jag jocke92 (Joakim) kommer sitta i juryn. Jag satte ihop ett underlag där alla kunde markera sina favoriter. Byggena var indelade i grupper för att vi på ett så rättvist sätt skulle kunna bedöma byggena. Vi var ute efter att få lite spridning på finalisterna för att alla skulle kunna hitta sin favorit.

Efter en timmes diskussion och svårt övervägande kom vi fram till tio byggen som var värdiga finalister.

Final
Nu är det upp till er medlemmar att utse det bygge ni tycker är värdigt att vinna. Ta god tid på er ni har till och med 2011-06-13 klockan 01:11 att rösta.

Till er som satsar på att komma med i nästa omgång kan jag glädja att det troligtvis blir en Sommarens moddare till hösten. Om det kommer tillräckligt med kvalitativa byggen det vill säga.

Njut av byggena i galleriet så ses vi om en vecka med facit i hand.
Jocke92

Prispallen

  1. Lian Li PC-7D av Dance

  2. Sputnik 0667 av quizz_kid

  3. Cold winter av C4B12

Grattis!

Permalänk
Proffsmoddare

Bra jobbat med allt detta. Roligt att de vart något ändå. Go Sputnik 0667!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Jättekul att bli nominerad! Tackar för den äran!

Svårt att rösta bland alla dessa fantastiska byggen men min röst går nog ändå till Sleepstreamers ITX Workstation. Det träffar rakt på två punkter jag är väldigt svar för: Egenritade scratch-byggen och materialet aluminium. Sen är det (som vanligt när det gäller Sleepstreamer) jävligt snyggt utfört, fyllt av snygga lösningar och kreativ nyskapande design. Inte ens min stora avund för hans tillgång till CAD och CNC-verktyg kan få mig att rösta på något annat sätt, full pott.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Hjälpsam

Sputnik gav en fantastisk helhetskänsla och bra genomförande, så rösten blev där.

Future frying unit är en mycket innovativ lösning på oljekylning och bra genomförande, saknar lite tematisering kanske. Mer tekniskt än estetisk intressant, var mycket nära röst på den dock.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Ojoj, vilken ära att min Nuclear Media får va med i omröstningen. Även om den inte har nån chans mot resten av bidragen

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Riktigt roligt att vara med här! Vinner kanske inte men får önska alla andra bidrag lycka till!
SleepstreameR och Dance tampades om min röst, den föll tillslut på Dance för hans grymt bra genomförda och enhetliga mod.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, Intel 8700k, ASUS Z370-I, 16GB DDR4 3000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk

Future frying machine såg ut att kunna bli bra, men det kändes som något saknades. Det kändes inte riktigt färdigbyggt liksom. Därför faller min röst på Sputnik 0667.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Geeks
SweClockers

TS får gärna dra iväg ett meddelande till mig.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Proffsmoddare

Jag känner mig långt ifrån värd att vara med bland dessa byggen. Är otroligt glad att man fick vara med.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

Lian Li PC-7D fick min röst då den blev IMO bäst resultat och ganska "välmoddad" med kul detaljer som avskiljaren och hotswappen

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Låg mellan Lian Li PC-7D, Sputnik 0667 och ITX Workstation men det blev tillslut en röst på Lian Li PC-7D då jag tyckte så kan ej förklara varför
Riktigt roligt med en poll iaf

Permalänk
Medlem

Kom igen Sweclockers lite mer än 165 pers. är väll intresserade av att rösta. Nästa gång kanske du står i finalen och då är det du som vill vara den värdiga vinnaren.

Permalänk
Medlem

Lian Li PC-7D faktist en av mina favo moddar. Så clean håller sig innom ramarna snygga små detaljer stilrent. Det bästa är att man skulle kunna tro att det inte var moddat alls när man ser det ifall man inte vet hur orginal chassit serut . Genomtänkt bra modd hoppas vi får se mer av dig som moddare i framtiden!!

Permalänk
Medlem

Sjukt bra att det är någon som verkligen lägger ner tid och vissa att man vill göra hemsidan ännu mer attraktiv
Sedan tycker jag att redaktörerna här på SC kanske skulle kunna fixa så att när man kommer in på första sidan kan se varje gång man kan rösta på MOTM eller vad det heter och sen när man kommer in på galleri att det finns en flik där man kan se alla MOTM och att man kan rösta den vägen eller liknande då jag tror det blir mer röster och folk som ser det.

Men otroligt stort plus till dig jocke92 som har tagit tag i allt och gjort detta möjligt massor med creed verkligen
LightBlizz (Robert), upl8447 (Albin) och idee skaparen C4B12 stort tack och plus för er oxå som har gjort allt möjligt

//Stark.JR

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Medlem

cold winter!

Permalänk
Medlem

Har kollat igenom alla gallerior och min röst står mellan sputnik 0667,ITX Workstation,Lian LI PC-7D och Snowy winter. Så sjukt svårt att välja vilken:P

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Härligt initiativ, hoppas det uppmärksammas på förstasidan. Just nu är Sputnik och Lian Li som kämpar om min röst... Grymt bra byggen på sina egna sätt.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

kom igen nu!!!! det skiljer bara 11 röster nu och det är bara 1 timme och 40 minuter kvar

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

mindre en en timme kvar

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

30 minuter nu

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Då var tävlingen avslutat:P

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Vad ska man säga, vilken ära att bli framröstad av alla som hänger i Modifikationer på Swec till vårterminens bästa mod. Särskilt när man tittar på de andra fantastiska byggena som också var nominerade. Grymt roligt att så många gillade stilen på mitt bygge eftersom det kanske inte är den modden som syns mest.

Jag vill tacka alla för att ni röstade på mitt bygge och för stödet jag hade under bygget, många av idéerna kommer från er. Så alla som varit med under byggets gång och kommit med kommentarer och idéer, ni får ta åt er av äran med!

Stort grattis också till quizz_kid som kom mycket god tvåa, en helt unik design och ett otroligt träarbete!

Och vad det gäller fler byggen som någon efterlyste så ska det nog bli ett projekt till höstterminen också

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Proffsmoddare

Grattis Dance och quizz_kid

Jag förstår fortfarande inte att jag ens var med bland dom här tio och ännu mindre hur jag kunde komma 3a. Men detta var väldigt roligt och jag hoppas de blir ännu bättre nästa gång. Kanske vi kan få med redaktionen på det hela och också ha något slags pris.

Tack så mycket!

/Johan Nyman

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Dance:

Vad ska man säga, vilken ära att bli framröstad av alla som hänger i Modifikationer på Swec till vårterminens bästa mod. Särskilt när man tittar på de andra fantastiska byggena som också var nominerade. Grymt roligt att så många gillade stilen på mitt bygge eftersom det kanske inte är den modden som syns mest.

Jag vill tacka alla för att ni röstade på mitt bygge och för stödet jag hade under bygget, många av idéerna kommer från er. Så alla som varit med under byggets gång och kommit med kommentarer och idéer, ni får ta åt er av äran med!

Stort grattis också till quizz_kid som kom mycket god tvåa, en helt unik design och ett otroligt träarbete!

Och vad det gäller fler byggen som någon efterlyste så ska det nog bli ett projekt till höstterminen också

Ser riktigt bra ut och jag tycker det är kul att du tog dig an ett så annorlunda färgval.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dance:

Vad ska man säga, vilken ära att bli framröstad av alla som hänger i Modifikationer på Swec till vårterminens bästa mod. Särskilt när man tittar på de andra fantastiska byggena som också var nominerade. Grymt roligt att så många gillade stilen på mitt bygge eftersom det kanske inte är den modden som syns mest.

Jag vill tacka alla för att ni röstade på mitt bygge och för stödet jag hade under bygget, många av idéerna kommer från er. Så alla som varit med under byggets gång och kommit med kommentarer och idéer, ni får ta åt er av äran med!

Stort grattis också till quizz_kid som kom mycket god tvåa, en helt unik design och ett otroligt träarbete!

Och vad det gäller fler byggen som någon efterlyste så ska det nog bli ett projekt till höstterminen också

Grattis Dance ! You are tha maaaan !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dance:

Vad ska man säga, vilken ära att bli framröstad av alla som hänger i Modifikationer på Swec till vårterminens bästa mod. Särskilt när man tittar på de andra fantastiska byggena som också var nominerade. Grymt roligt att så många gillade stilen på mitt bygge eftersom det kanske inte är den modden som syns mest.

Jag vill tacka alla för att ni röstade på mitt bygge och för stödet jag hade under bygget, många av idéerna kommer från er. Så alla som varit med under byggets gång och kommit med kommentarer och idéer, ni får ta åt er av äran med!

Stort grattis också till quizz_kid som kom mycket god tvåa, en helt unik design och ett otroligt träarbete!

Och vad det gäller fler byggen som någon efterlyste så ska det nog bli ett projekt till höstterminen också

Grattis till vinsten

Är det bara jag som tycker intresset att rösta varit svalt? Måste väll vara mer än 223 som hänger här.

Permalänk
Medlem

Dance, du är väl värd att vinna detta!

Måste dock erkänna att jag glömde bort att rösta, hade fel datum i huvve och missade således. Ska vara bättre på att komma ihåg nästa gång...

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10